Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zapomenutá vločka

02. 03. 2010
31
34
3477
Autor
Ferry

I ten trapný plagiát říká jak mám Písmák rád

 

Na scéně stojí v neformálním pohovu aleš-novák, Extra vagan C a Květoň Zahájský připravení k umělecké recitaci. Zazní gong.

 

Aleš (otočí se k obecenstvu):

„Úvaha předjarní –

 

Při nálezu vločky

cvakaly mi cvočky

bagančata na nohu

lákám vločky z brlohu

 

Budou letos poslední

jaro je tu za pár dní“

 

Potlesk klaky, volání BRAVO a dalších citoslovců. Aleš odjíždí na bicyklu podaném mu ze zákulisí do zákulisí.

 

Vagan učiní krok dopředu, osvětlovač na něj hodí grády, v pozadí jeviště je recitátor současně promítán na obří obrazovku.

 

Vagan:

„Ty šestiúhelné kýče

upe bílé, studené

na dlaň jako chytám, né?

 

Nestuď mě, stupide

však už tě ubyde

                           nebo co"

 

Potlesk vaganovy klaky. Obrazovka i reflektor upřený na recitátora pohasínají. Tentýž couvá.

 

Dopředu postoupí Květoň. Při úkloně mu hříva vlasů přepadá přes obličej, ženské v hledišti šílí. Dvě tři jsou odnášeny zdravotnickou službou, jež je označena páskou na rukávu s vločkou nahrazující červený kříž. Po chvíli je slyšet charakteristické kvílení sanitky.

 

Květoň:

sopránem pištivě - „Hele, Noe, támhle je něco vidět pod vodstvama, má to jakoby pět chapadel. Že by pan šéf nechal naživu ještě nějakou nedomrlou chobotnici?“

 

barytonem zvučně - „Stará, ty když mluvíš, tak mlč. To bude zapomenutá vločka z olympijského stadiónu v Soči.“

 

sopránem - „Noe, tobě už ta potopa šplouchá na maják, vločka má přece šest cípů.“

 

barytonem – „V Soči ne. Hele, támhle už z vln vykukuje Ararat ….“

 

            Na scénu vtrhnou Písmáci z Prahy, dávají Květoňovi nešetrně hobla. Moravanky je stahují do hlediště a zuřivě do nich mydlí. Posléze se všichni navzájem vesele prohánějí.  Na obří obrazovce se promítají ukázky z Monty Pythonů s titulkem:

 

                           JEN

WILKINSOVY LAXATIVNÍ VLOČKY

               vás proženou dokonale

 

 

 


34 názorů

Ferry
10. 03. 2010
Dát tip
Až zas někdo přiveze z UK ty ovesné Wilkinsovy... A pěkně vítám po dlouhaté pauze. :)

avox
09. 03. 2010
Dát tip
lituji, že mi premiéra unikla... to musím vidět, kdy se to bude opakovat, prosím? :-))) */

Ferry
06. 03. 2010
Dát tip
Tišku,guy,Armande, ĎĎĎ a :)

Armand
04. 03. 2010
Dát tip
:)

guy
04. 03. 2010
Dát tip
už to tu zaznělo, ale přidávám se: super! :-)

...to není od Becketta?

Ferry
04. 03. 2010
Dát tip
Dámy a pánové, vím, že zrovna jako od Becketta to není, o to víc díky vám za každičké pozastavení, za típek pak obzvláště. :)

čučenka
03. 03. 2010
Dát tip
jo ták, to o té zprávě jsem samo nemohla tušit :-)

čučenka
03. 03. 2010
Dát tip
Ne ne, vaganče, já ti poslala avi odsud, abys věděl, že je z tebe literární postava, páč bez avi by ti to mohlo uniknout. :-)

tohle dílko u mě už vyhrálo, uvidíme, těžko ho něco předčí fajn, je to super upe pěkný, nádherný fakt

satannáš
03. 03. 2010
Dát tip
pekelně hustýýý

Háber
02. 03. 2010
Dát tip
:)* paráda*

Bíša
02. 03. 2010
Dát tip
Skvěle napsané!

Diana
02. 03. 2010
Dát tip
Květoni, na mé záchraně se podílelo vícero adminů. Flašku nedostali, ale nezištné to taky nebylo. Nedala bych jim totiž pokoj. A když to pochopili...

A.H.
02. 03. 2010
Dát tip
Parádní, a Květoň opět nezklamal. *t*

Páni, Diana je zase tady. To to trvalo, než si zjistila co Dero pije, a kolik.

Diana
02. 03. 2010
Dát tip
Jsem nadšena!!! :-))) BRAVO! FUÍÍÍÍ (hvízdám na prsty) Tak, už mne vzkřísili. Z Květoňova autoportrétu jsem upadla do extáze :-)))

čučenka
02. 03. 2010
Dát tip
no téda - Ferry humoristka :-)*

Impresse
02. 03. 2010
Dát tip
Ferry, tedy Ty máš fantazii!:-) skvěle*

Sebastiana
02. 03. 2010
Dát tip
T* hahahaa

Aaa - bystrý čtenář! Aspoň víš, proč nechodím k volbám.

Květoni, sociofobie znamená, že máš panický strach z oranžové? :o) u klausofobie platí totéž v bledě modrém...

Ježkovo voči, Ferry, netušil jsem, že píšeš taky sci-fi. Tedy, aspoň v případě mojí postavy tomu tak je. Těžko by se hledal natolik nemluvný, plachý, introvertní herec, navíc sociofobik, klausofobik a múzofobik, který by mě věrně napodobil. Kolikrát nezbyde, než abych svoji postavu hrál já sám, a i tak mám co dělat, abych si nedělal ostudu. Copak Alešovi, tomu se to hraje, když je věhlasným dramatickým umělcem. Ale já? Kdysi ve škole jsem měl na besídce recitovat Wolkerovu básničku Pokora . Za první dvě minuty jsem vypotil dva kýble vody a vykoktal název. Po zbylých pět minut si všichni mysleli že jde o zdařilou pantomimu, protože jsem se za úporného mlčení opravdu stával menším, a ještě menším... A co se týče mého domnělého úspěchu u něžného pohlaví - nevím, nevím. Zatím, kdo ví proč, dívky hlasitě ječí pouze když s nimi tančím.

baaba
02. 03. 2010
Dát tip
hahaha suprovní záležitost:D

skoro by stálo za pokus provést to i prakticky :o) tak, do čítanek už jsem se dostal, ještě tu jezdeckou sochu a jméno nějaké nově objevené planetce...díky Ferry :o)

...fajn, teď ale vážně, hodně fajn ...neodpustím si poznámku, když to rozeberu, je to výborné

Prosecký
02. 03. 2010
Dát tip
Tip. Zasmějme se bez zlého úmyslu sami sobě!

dadadik
02. 03. 2010
Dát tip
blázne nefalšovanej... :)

irem
02. 03. 2010
Dát tip
:-)))))

Ó!Ó!Ó! Bravo! Bravo!(Pozor, to není časopis pro mládež, ale spontánní v citoslovce výkřiku!)Pochopitelně výborně! Výborně! Edita!Ferry!Ferry! Už jsem si myslel, že tvůj humor od tvého cimrmanovského období zastydl a zamrzl! Nebo je znát, že na někoho znás přichází jaro? Že bude lépe a ještě lépe! Tohle je výborné! Úplně živě jsem viděl celou tuhle "konverzačku" před očima! A Květoňoj by mohl závidět i Robert Plant, ten zájem fanynek! Zdar a sílu! J.Š.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru