Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zkouška ohněm

06. 03. 2010
10
12
2505
Autor
Water Lily

http://www.youtube.com/watch?v=_7tyLdKaru0

Jsou dny, kdy se fotografie poddávají samovznícení.

Vzpomínky jen na slunné chvilky a nakynuté úplňky.

Jen píchnout prstem a vytekl by meruňkový džem.

A pak by se lepily k sobě ty prsty-cukrem.

Včely, vosy na lep sednou. Jenom chloupky po nich zůstanou.

Chmýří prachu. Struktury ledu. Molekuly pachu.

Stužkovitý pramínky modrýho kouře.

Obětování na hoře!

Všechno je jen zkouška ohněm.

Kterej po sobě zanechá spálený krusty.


12 názorů

Water Lily
17. 06. 2010
Dát tip
Děkuji za kritiky. :-) Skutečně se jedná o odkaz na Starý zákon.

Onisid
17. 06. 2010
Dát tip
Tak to vypadá, že dávám zatím dávám tip skoro každé Tvé básni, hmm...ale tahle mi přijde taková jiná, ještě hlubší...chápu dobře, že je v ní skrytá aluze na Starý zákon? Nebo už to dezinterpretuju? Až se bojím, abych nebyl podbízivý, ale...tip. To nejde jinak.

Ferry
23. 03. 2010
Dát tip
Takto umět vyjádřit náladu, to bych chtěla... t*

Garay
17. 03. 2010
Dát tip
Je to hluboká pravda.... hluboká jako voda.... :) T.

Water Lily
14. 03. 2010
Dát tip
Jo jo:-), ale jinak děkuji za návštěvu!

Sirup
14. 03. 2010
Dát tip
jé, tu jsem už jednou byl... :D

jH
13. 03. 2010
Dát tip
*

Sirup
11. 03. 2010
Dát tip
ale copak to tak máme? ten meruňkový džem bych si dal a "píchnout prstem" je tak roztomilý obrat, jop.

Water Lily
07. 03. 2010
Dát tip
Děkuju!

zajímavý, musím přemýšlet, co je pod povrchem. - taky "spálený krusty" na konci jsem nečekal, přijdou mi jako dobrá trefa, tím je text dotažený až do konce. - podařilo se ti udržet jeho sílu, což je skvělý. "džem - chloupky včel - obětování na hoře" - závratný přechod. skrz to motivy hoření a lepení, nakynutí, krusta, mžiknutí ledu. - nabitý, a přitom to drží pohromadě. bez zbytečných slov. - zdá se mi, že prostor se ti může otevírat v zintenzivňování toho podpovrchovýho, protože formálně zde není co vylepšovat. - ony to jsou spojité nádoby, nakonec, tvar se přizpůsobuje.

Bíša
06. 03. 2010
Dát tip
Tip!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru