Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Coudy

09. 03. 2010
32
66
4661
Autor
Marcela.K.

,,I kdyby tě všichni opustili, já s tebou zůstanu až do smrti." (pes)

Jdeme parkem. Dívám se na tebe a říkám si, co bude až nebudeš.
Jdeme parkem, na každém rohu se zastavuješ. Nespěcháš.
Dívám se na tebe, vyslovím tvé jméno a ty se otočíš

Odnaučil jsi mě strachu ze psů.
Deset let přátelství...

Když jsi v létě zmizel, celou noc jsem si říkala, že vrátíš-li se,
všechno dobře dopadne.

 Vrátil jsi se…Rozloučil ses s babičkou, kterou  jsem odvážela do nemocnice.


V  pátek nám  po dlouhé době konečně potvrdili, že vše dopadlo dobře.


***
Je pondělí.

Jdeme spolu parkem.
Vracíme se domů  od psího doktora a já se ptám proč...

Nikdo mi neodpoví.

Jen ty na mě koukáš těma věrnýma očima.

A já se bojím.

 


66 názorů

annnie
02. 03. 2021
Dát tip

Och, byl krásnej! A měl s váma dozajista krásnej život.

Moc pěknej text. Tip a.



Marcela.K.
29. 01. 2012
Dát tip
Ten nejkrásnější :-)

Zuzulinka
29. 01. 2012
Dát tip
hezký kluk.)

Janina6
28. 01. 2012
Dát tip
Tak jo... pobíhá po nebi pro všechny, ale kolem sebe má plno krásných psích kamarádek :-)

guy
28. 01. 2012
Dát tip
ano, jakoby spal .. přesně stejný výraz jsem kdysi hodně dávno taky použil ..

Marcela.K.
27. 01. 2012
Dát tip
Nevím to jistě, ale doufám, že nebe je jen jedno - pro všechny.

Janina6
27. 01. 2012
Dát tip
Myslím, že už pobíhá někde po psím nebi...

nostalgik
26. 01. 2012
Dát tip
Možná to byl "bígl", ti jsou veselí až moc... jistě se i v tom spánku usmívá. **

Marcela.K.
26. 01. 2012
Dát tip
Děkuju...

Lakrov
26. 01. 2012
Dát tip
Smrt člověka zahynuvšího v boji je v dnešních měřítcích považována za zbytečnou. Stárnoucí sluch má potíže odlišit jednotlivé zvuky; proto jeho nositele rozčiluje šustění sáčku, šumění vody tekoucí z kohoutku nebo hučení vysavače. Každý by měl odejít ze světa tak, aby se nemusel trápit vlastní bezmocí a taky aby se nemusel dívat na to, jak se ostatní trápí pohledem na něj. Zvířata nechápou význam pojmů bylo a bude. Žijí jen přítomností. Radují se, jsou smutná nebo třeba bojují bez naděje na vítězství, vyžaduje-li to situace. Přes hukot toho zatraceného vlaku není slyšet ani co si povídají myši pod sněhem, naštval se jednoho dne starý pes a vyrazil si to s tím hlučným nepřítelem vypořádat. Svůj boj vyhrál; už vlaky poslouchat nemusí.

Marcela.K.
26. 01. 2012
Dát tip
Jiří, ale já to tu píšu...o čtyři komentáře níž.

nostalgik
26. 01. 2012
Dát tip
Napiš, jak to dopadlo, věřím, že dobře.

8hanka
25. 01. 2012
Dát tip
tak som ho nasla...krasny, urcite bol s vami stastny...

Marcela.K.
25. 01. 2012
Dát tip
Nevím proč se ty fotky nezobrazují, ale najdeš ho i na mém profilu - se žlutým míčem leží na zahradě.

8hanka
25. 01. 2012
Dát tip
Marcelka...citala som vsetko,cely pribeh, pokracovanie v komentoch, nadej,koniec... mozem len opakovat po Lakrov: "Odpustme mu tedy, musí-li nás opustit; být to naopak, bylo by mu hůř." Skoda, ze neotvorim fotografie,kde je ...

Marcela.K.
25. 01. 2012
Dát tip
Coudy včera utekl. Pomohl mu sníh, který spadl ze střechy a byla ho hromada do výše plotu... Byl to rošťák a neposlušný tulák.... Byl zlatíčko, už jsme mu museli kupovat léky proti bolesti. Bylo mu dvanáct a půl a bolely ho klouby... Báli jsme se chvíle, kdy budeme muset rozhodnout jak dál... Rozhodl se sám, svobodně a bez nás. Včera ho srazil vlak ...asi pět minut chůze od našeho domu. Ležel prý mezi kolejemi jakoby spal...teprve dnes dceři zavolal pán, který ho viděl. "Co bude až nebudeš..." Už je zase s námi. Na zahradě pod šveskou...ještě mu tam hoří dvě "psí" svíčky.

Marcela.K.
18. 08. 2010
Dát tip
...jo, naše holka by jich chtěla taky víc...zatím ji krotíme :-) To jen, že jsi se ptal, co je nového...

Alojs
18. 08. 2010
Dát tip
bez komentáře. přítelkyně je pejsková. má čtyři. já žádného. zaučuju se. ale tady se mě to tklo. to jo.

Marcela.K.
18. 08. 2010
Dát tip
.

Janina6
14. 06. 2010
Dát tip
Coudíkovi pac a pusu, Tobě moc pozdravů... :-)

guy
08. 06. 2010
Dát tip
přeju, ať té šance využije nejvíc, jak to půjde ..

Atlantis
07. 06. 2010
Dát tip
Psí osudy jsou někdy pod psa, tak jako lidské. Držím palce.

Lakrov
07. 06. 2010
Dát tip
Teď s odstupem v tom vidím takový zvláštní druh vyznání. Ať se mu daří, jak nejlíp to jde :-)

Ferry
07. 06. 2010
Dát tip
Fandíme statečnému kamarádovi. :)

Marcela.K.
06. 06. 2010
Dát tip
Tak jen pokračování příběhu...ve středu 2.6. Coudy statečně zvládl operaci. Na stole byl víc jak dvě hodiny, ale nebýt toho, zbýval by mu asi měsíc života...dostal šanci a zatím vítězí. Jen je teď trošku rozmazlenej. :-)

A.H.
16. 03. 2010
Dát tip
co dodat *

Marcela.K.
15. 03. 2010
Dát tip
Lakrov, Tvé komentáře jsou někdy tak moudré, až to bolí.

Lakrov
15. 03. 2010
Dát tip
Psí život je oproti lidskému (a k často k naší smůle) krátký, na druhou stranu však bezstarostný, dostane-li se psík do dobré společnosti. Odpustme mu tedy, musí-li nás opustit; být to naopak, bylo by mu hůř.

Marcela.K.
12. 03. 2010
Dát tip
:-)) no a ani jsem ho netahala ať už jde a stáli jsme u každého pitomého roští :-)))

Janina6
12. 03. 2010
Dát tip
Správně! Ať žije vzájemné venčení.

Marcela.K.
12. 03. 2010
Dát tip
Jani, je mu už jedenáct. Narkoza je riziko. Pokud to bude jen "boule" nebudeme to řešit. Snad neporoste. Báli jsme se o něj celý týden, aby to nebylo zhoubné...a já si za tu dobu uvědomila, jak moc by mi chyběly ty naše procházky ..a to se mi dřív někdy ani nechtělo. Teď mě od pondělka vodil on kam chtěl :-)

Janina6
12. 03. 2010
Dát tip
Ufffff.... gratuluju!!! Jointík možná opravdového přítele teprve hledá. Já měla taky období, kdy jsem měla radši zvířata než lidi :-)

Marcela.K.
12. 03. 2010
Dát tip
Nádor je nezhoubný, paní veterinářka moudrá...budeme ho hlídat; tak vám všem děkuju za účast a držte nám packy :-) Jen jsem ještě chtěla napsat, že chápu, jak moc máte své čtyřnohé přátele rádi, přesto mě z Jointikova komentáře zamrazilo...

Marcela.K.
10. 03. 2010
Dát tip
Já s ním nejednám jako s člověkem :-) Je to pes. Má svou boudu, výběh, zahradu... Nespává s námi v posteli, ale máme ho rádi.

rainman
10. 03. 2010
Dát tip
rozumím ti...jako každý, kdo má doma čtyřnohého člena rodiny, a jedná s ním jako s člověkem...

nostalgik
10. 03. 2010
Dát tip
Přečetl jsem a přišel strach... Pak jsem uviděl fotku a jsem klidnější. Vše dopadne dobře, tak věř. ***

guy
10. 03. 2010
Dát tip
..

kytara
10. 03. 2010
Dát tip
Ten jediný, který mě miloval takovou, jaká jsem, mi už odešel. Do psího ráje, za duhový most...... držím palečky.....

Robinia
10. 03. 2010
Dát tip
Prožíváme něco podobného s naším Nikim, je mu 13, a zvlášť teta, se kterou je celé dny doma, je na něj fixovaná...

Ferry
10. 03. 2010
Dát tip
Zcela naměkko posílám jako přímluvu do psího nebíčka, a že není ještě čas....: t*

Garay
09. 03. 2010
Dát tip
:)

kjkszpj2
09. 03. 2010
Dát tip
krásná TIP

Atlantis
09. 03. 2010
Dát tip
Pejsánkovi zdravíčko*

Marcela.K.
09. 03. 2010
Dát tip
:-) to je dcera...je to její pes. Máš pravdu - sluší jim to spolu, ale ona je přes týden na VŠ, takže ve všední dny je Coudy "můj miláček".

...Max drží tlapy v nebíčku*

Marcela.K.
09. 03. 2010
Dát tip
:-) no, to nevím, ale je to miláček...

Garay
09. 03. 2010
Dát tip
Sladký.... zasluží si báseň nebo celou sbírku.

Marcela.K.
09. 03. 2010
Dát tip
...a tady mu je o deset víc :-)

Marcela.K.
09. 03. 2010
Dát tip
To je on - rošťák - když mu byl rok :-)

Jade
09. 03. 2010
Dát tip
achjo, nemocni pejsci... drzim Coudikovi palce. pekne napsane

Janina6
09. 03. 2010
Dát tip
Taky moc držím pěsti... věřím, že o něm budeš ještě moct psát veselé povídky.

Metta
09. 03. 2010
Dát tip
držím palce a všechny packy* ten strach si upe umím představit a o těch očích ani nemluvě držte se

Robinia
09. 03. 2010
Dát tip
*

Marcela.K.
09. 03. 2010
Dát tip
My se to dozvíme v pátek...zatím mám jen strach, ale jinej, než ten, kterej jsem mívala, než jsme si Coudyho pořídili. Dík a pozdrav pro Lihat.

Metta
09. 03. 2010
Dát tip
***pozdrv Coudymu od naší Lihat. Je jí 12 a má tumor na játrech. Vůbec jí nezazlívám, že jí můj muž má na prvním místě, na medailové pozice se vejdu:))*

synáček
09. 03. 2010
Dát tip
*

Garay
09. 03. 2010
Dát tip
Nejdřív jsem si myslela, že je to o dvounohém kamarádovi a ono hle... čtyřnohý přítel...Asi se zamiluju do prozaických miniatur...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru