Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vzpomínka na Clauda Moneta

17. 03. 2010
0
1
1629
Autor
Podměsíc

Ano. Claude Monet je malířem mého srdce. Nad fotografiemí jeho nádherných obrazů bych proseděl hodiny.

Zachytil v nich prchavé okamžiky života.

Najednou bych rád s rybáři právě opouštěl Le Havre, proběhl se makovým polem u Argenteuil, prošel se po můstku nad jezerem s lekníny.

Nad jeho obrazy víte, co mistr v tu chvíli cítil. Drobnými tahy jemně obkresloval svoji křehkou duši.

 

Narodil se v Paříži, od pěti let žil ve starodávném přístavním městě Le Havre. Normandie se na něm podepsala úplně navždy.

Od chvíle, kdy uzřel obraz kolegy Maneta "Snídaně v trávě", rozhodl se jeho umění následovat a stal se tak tvůrcem nového stylu, když vytvořil dílo La Impresse - východ Slunce.

Byl spolu s Renoirem, Basilem a Sisleym členem kroužku okolo Maneta.

Byl velkým bouřlivákem, narukoval do kavalerie, skákal do Seiny v pokusu o sebevraždu, pil absinth, miloval londýnskou mlhu, maloval intimní obrazy, smál se i plakal...

 

 

A miliony tahů štětcem na každém obrazu zachytil kouzlo prchavého okamžiku.

Claude Monet rád žil, miloval malování - a to do poslední chvíle.

 

Zemřel v Giverny 5.12. 1926. Ale podívejte se na jeho obrazy. On žije dál...


1 názor

martinez
18. 03. 2010
Dát tip
něco mi to připomnělo, pošlu ti avízko (ale nebude to ani Monet, ani malíř...) taky se mi líbí jeho obrazy, ale nejsu žádný znalec :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru