Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tanoboj

30. 03. 2010
4
8
974
Autor
Dreamy Angel

jen to na vás zkouším jsem drzá

Tančím.

 k ránu kdesi v zapadlém baru.

Ve čtvrti beze jména, v ulici, kterou už dávno všichni zapomněli.

Možná sem občas přijde pár lidí, to když chtějí slyšet můj neveselý příběh.

A když se zavřou dveře, židle se pozvedají a sál potemní, ty přicházíš také.

Oděná do stejného kostýmu.

Stejného, jen ten můj je více roztrhaný.

Zračí se v něm léta nejistoty nad tím, zda má cenu nechat si jej zašít.

Tančím.

V mnoha krocích lepší jsi než já.

Ač jsme tu samy, já trému z tebe mám, nesnáším tě.

Nechápu, proč hloupě s tebou každý den tu soupeřím.

Stejně vím, že jednou budu lepší.

Léta tě uštvala a tvoje kreace jsou místy zastaralé.

Tančím.

Boty mě tlačí a pot mi teče do čela.

Nevzdám se, dokud neskončíš to ty, dokud sama nepadneš únavou.

Vidím na tvé tváři, vinou té soustředěné křeče, že začínáš toho mít už dost.

Přesto tančíme obě dál, ten pomyslný souboj se mi zdá absurdní a zbytečný.

Ale pokud chceš, budeme se tiše rvát, vždyť šílenství moje ti útěchu přináší.

Prosím, ať už někdo přijde, ať dá ti do ruky tu nablýskanou trofej, to falešné pozlátko pro vítěze.

Tančíme.

Už přicházejí první hosti.

Třeští oči, berou foťáky, a tím dychtivým objektivem, míří jen a jen na tebe.

Má tvář ve stínu, se snaží smutek skrýt, mé tělo nutí k ústupu.

Tak odtančím tiše, tam, kam jsem vždycky chtěla a odkud jsem.

Zpátky do dětských balerín a snů, kde je věčné léto, a kde hlavně

nejsi ty.


8 názorů

Ještě děkuji Romarinovi :)

Jen tak dál... A hlavně básně, Štěpo, ať s emám nad čím pousmát ;)

Ano, to je podle mne dosti dobré, i já zítra otevřu starý šuplíky. Zdar a sílu! J.Š.

Děkuji Štěpí. Popravdě, toto bylo psáno z vlastní zkušenosti, ale je to už z léta, tuším z poloviny července. Nějak jsme měla chuť projíždět šuplíkovky. :)

Anděli, Anděli již jsem to jednou říkal. Rosteš.Ale zase nezpychni:-)! Jen by mne zajímalo, zda tento trošku schizofrénní triller byl vytvořen v tvojí fantazii nebo je toto téma odžité? V každém případě, ať je to jak chce, můj tip je pro tebe! Zdar a sílu! Jirka Štěpánek

Romarin
30. 03. 2010
Dát tip
Pozoruhodně napsáno... :-) líbí a Tip!

Óó, děkuji :)

beruška
30. 03. 2010
Dát tip
Zajímavé :) Ještě chvíli po přečtení jsem jen tak seděla a přemýšlela :) Ale líbí se mi to...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru