Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kľúč

29. 10. 2001
8
0
1902
Autor
Sýkorka

Najzvláštnejšie je, že sa v skutočnosti vôbec nepotrebujem pýtať :o)

Máš

čo každý má

skôr než sa

do mňa

roztúži ponoriť -

nielen z hĺbky

kľúč - originál

 

Máš

čo nemá nik

skôr než sa

zo mňa

túži vynoriť

z hĺbky rozochvený

kľúč - originál

 

Máš

v nočnom zámku

denný kľúč

 

SKĽÚČIŠ MA?


Bix
17. 11. 2001
Dát tip
Silvi, isté vzrušujúce napätie tam rozhodne je...asi Tynika neukočírujem ( ešte aj tak doma spí ). Chýbala si tu na písmákovi veľmi, veľmi...teším sa, že si budeme môcť takto keckať pod dielkami ako predtým :o)). V corise ( malé písmeno schválne ) som sa naštvala, lebo mi na december neostali takmer niajké služby - iba Vianoce, a podobne...:o///

Bix
13. 11. 2001
Dát tip
Silvinka :o)) MTVR...je super, ze to takto beries...

Mythus
13. 11. 2001
Dát tip
:)

Sýkorka
12. 11. 2001
Dát tip
Jéj ľudkovia milí, ani neviete ako ste ma potešili!!!!!!! :o)))))) Vždy som pri kritikách u svojich dielkach hľadala čosi hlbšie, kohosi, kto by si dal tú snahu a skritizoval mi báseň do hĺbky s naozaj objektívnym náhľadom. Konečne sa mi plní sen, ja snáď začnem do Písmáka i častejšie prispievať!! Je zvláštne, ako sa niekedy odlišne vníma samotná báseň a prvotný impulz autora. Básnička vznikla celkom opačne, než sa zdá, najskôr som mala v hlave danú slovnú hračku a jedného dňa sa mi v mysli do nej vpasovala slovná hračka. Ten koniec je pre mňa plne v súlade s vyznievaním básne. Hovorím o tom, že jeden človek má všetko, čo som mu schopná dať a pristupuje k tomu veľmi zodpovedne :o))))), na konci sa naňho šibalsky usmejem a použijem slovnú hračku, ktorá vśak môže pôsobiť zbytočná, pretože je po prečítaní básne každému jasné, že dotyčná osoba nejaví tendencie zlomiť kľúč v zámke. Tynic!!! :o))) Musím sa ale priznať, že v tejto básne sú isté alúzie, ktoré som myslela i eroticky, ale nie až tak, celá báseň je v mojich očiach oveľa šibalskejšia než v skutočnosti vyznieva. Slovné hračky pre mňa, sestrička, tak trošku odštartovali sýkorku, bavím sa na nich. Ale je pravda, že všetkého veľa škodí. Túto báseň by som nemenila, má pre mňa význam a cením si ju pre to, čo symbolizuje. Ale to je vlastne ešte stále môj vnútorný problém - písať poéziu pre čitateľa a nie pre seba.(presne tak Ribi :o) ) Ale ja sa k tomu časom dostanem. Mám vás strašne rada!!! Naso: Aj ďalšie básne budú. Potrebovala som z Písmáka na dlhšie odísť, aby som sa mohla vrátiť, vieš? :o))) Mythus: áno, má to ten hlbší podtext, a ja sa naň usmievam a hladím ho, mám taký malý obrovský zázrak. Zázraky musíš rozosmievať, aby sa nestali vážnym ideálom. BIXI, nemusíš sa mi ospravedlňovať keď ma kritizuješ, ja to vítam!!! Pozri ako sa teším, hádam sa tu v CORISE aj roztancujem ! :o)))) Ja viem, že sa už dlhšie nepohýňam ďalej, ale je to aj tým, že nie všetko som dávala na Písmáka (mám tak málo možností pripojiť sa na net, no a doteraz ani nebola veľká chuť, potrebovala som odstup, veď vieš...) Ďakujem Vám :o), a prosím aj ďalej, ja vám to vrátim na vašich dielkach ! ;o)) A Bixi, "uhlídej" trochu Tynica, nech nehľadá osobne skryté kontexty... ;o)))

Tynic
31. 10. 2001
Dát tip
Pro mě je to báseň EROTYCKÁ ! :o)

Mythus
31. 10. 2001
Dát tip
Tak, som tu konečne, s nejakým tým časom po ruke a chuťou do kritiky. Osobne by som to ukončil bez toho "SKĽÚČIŠ MA?". S Tyndom vôbec nesúhlasím, pretože podľa mňa je to báseň skôr o citoch, ako o "erotike". Áno dá sa tak chápať a možno tak bola naozaj napísaná, ale stále v tom vidím súzvuk dvoch ľudí. Koniec sa mi veľmi páči "Máš v nočom zámku denný kľúč", je to o pochopení, o súhre, ale hlavne o hľadaní. O hľadaní pravdy a tajomstiev, pretože kľúč a kľúčova dierka predstavujú zamknuté tajomstvá (kľúčová dierka) a ich odhalenie (kľúč). A keď si predstavím kľúčovú dierku...., toľko obrazov!!! Jednoducho dokonalé! No, teraz z tej ero- stránky: Zapadá to dokonale... :) Čo dodať? Asi toľko, že som čítal aj Bixinkinu (TO JE SLOVO!) kritiku. Sčasti súhlasím-za chvíľu to bude okukané, ale sčasti nesúhlasím- úplne milujem slovné hračky! Totiž, som dosť nerozhodná presona... :) Neber ma zle (ani Bixinku!!!) a hlavne nechnefuľ sa na nás! denis *

Bix
30. 10. 2001
Dát tip
Myšlienka je krásna, aj tvoje hry - ale budem úprimná...nemáš pocit, milá Silvinka, že používaš často veľmi podobné poetické prostriedky ?? Sú dobré, sú krásne, ale mala by si si dať pozor, aby si nezapadla do jedného vzorca - obracanie slovíčka, jeho preobliekanie do iných tvarov... Nechcem byť zlá, sestrička, toto dielko má krásne momenty - hlavne roztúžené ponáranie a rozochvené vynáranie ( zimomriavky na chrbte ). Páči sa mi veľmi, ale chcem Ťa brať komplexne. Pekné kontrasty - čo každý má - originál. Ja osobne by som vynechala "skľúčiš ma", rozumiem Ti, ale táto slovná hra vyznieva mierne zavádzajúco a trošku je tak sama pre seba ( Ja som dnes ale zlá, prepáč mi !! :o( ). Keby si skončila pri nádhernom dennom kľúči, báseň by mala záver, aj pointu...Záverečná otázka pôsobí tak rečnícky...neviem... Viem, že z týchto mojich pokecov vyznieva negativita, ale nemyslím to tak, aj tip Ti dám, pretože je to kvalitné dielko...len mi nepríde formálne inovatívne v rámci Tvojej tvorby, ktorú trošku poznám... MTR, nechnefaj !

Naso
30. 10. 2001
Dát tip
napadlo ma to isté čo nebra... Kľúč-skľučovanie. Na týchto výrazových prostiedkoch a na slovnej hračke (lebo skľúčiť nie je od korena kľúč) je vlastne postavená celá báseň. Bixi vníma poslednú vetu ako appendix ktorý nemusí byť. Ja tiež cítim, že možno to nebol pôvodný zámer tú vetu tam dať, že sa proste pri koncipovaní básne zrodila, že si to tak momentálne cítili a považovala za potrebné to tam "uključiti" (zakomponovať - srbsky) :-) A ďalšie?

Ribi
30. 10. 2001
Dát tip
ak vezmem...že je to osobná...poetika...teda určená...jednej osobe...potom je posledná otázočka...namieste mám rád...pocit...že autor...prežíva veci ktoré píše...uhm...myslím...že som to zle napísal...ale to je osobné...takže dám tip

Cavalera
29. 10. 2001
Dát tip
ještě nevím ...*!

papouch
29. 10. 2001
Dát tip
jéééé :) no ... prostě .... na vrtačku se používá SKLÍČIDLO :-) ..............já vím, já su fták píp

Bhati
29. 10. 2001
Dát tip
uuuuuuhuhuuuuuu....:-)))))))))))))))

Falka
29. 10. 2001
Dát tip
Páááni... Silvinko...* Originál... :o)

Pepo
29. 10. 2001
Dát tip
...áno... ***

Tanulik
29. 10. 2001
Dát tip
hmmm,páči....Je to take čačané :-)

Naso
29. 10. 2001
Dát tip
S2 - ešte sa k tomu vrátim... P.S. Som rád, že ťa tu o5 vidím/čítam! :-)

Bix
29. 10. 2001
Dát tip
je fajn, fajn, fajn, že si tu...momentálne nemám náladu na kritiky :o))

nebraska
29. 10. 2001
Dát tip
zaujimavy napad s klucami a sklucovanim...... ... originalny ;)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru