Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Třeba ...Listy v snáři ?

06. 04. 2010
15
22
2344
Autor
Kiwagamo´ag

Pokud se to dá číst, nemusí to být bezpodmínečně Text písně.

Lokál v tichu ztemnělém

promítám si na víčka

náhle jsou tu přátelé

zazní známá písnička.

 

Kluci z časů nejtěžších

i holky se zjevily

kdo ví,  zda-li byl to hřích

když nás lásky zradily.

 

Stírali jsme, stírali

slzy ze svých tváří

když nám řekly co nás čeká

žluté listy v snáři.

 

Nechtěli jsme ztratit duši

prali jsme se s osudem

lidi byli slepí, hluší

a my tací nebudem.

 

Svírali jsme krky kytar

o čem sníme hráli

vědomi si svého mládí

osudu se smáli.

 

Po mejdanech jsme usínali

v něžným dívčím objetí

svírali jsme to svý štěstí

v strachu, že nám odletí.

 

Tohle je jen vzpomínka

kde jsou naše cíle?

U piva či u vínka

zas ožívaj ty chvíle.

 

Smýváme, teď smýváme

špínu svého svědomí

obracíme láhev k ústům

zcela do bezvědomí.

 

Lokál v tichu ztemnělém

doznívá už písnička

v koutcích očí nad úsměvem

skryta pálí slzička.

 

Stíráme, teď stíráme

slzy ze svých tváří

znovu čteme listy snáře

psali je snad lháři ?!


22 názorů

A.S.Puškin
24. 09. 2010
Dát tip
Saša tipuje a ....a jede. S.

Není proplém, stačí mi prozradit e-mail. Je i jiná cesta bez prozrazování e-mailů. Vyber si. Dík za zastavení.

Elleanor
29. 07. 2010
Dát tip
Nevím proč, ale pořád mám tendenci si to zpívat na melodii písničky Koulelo se koulelo červené jablíčko..:)) Vážně netuším, proč se mi to takhle v hlavě spojilo a rozhodně nechci urazit, textík je to pěkný aj na tip:) Dala bych si to s tou originální hudbou:)

Je vás tu víc, kterým je vše jedno. Já tak nabubřelý nejsem, rád nakouknu ke každému...je "nás" tu ale mnoho.Tentokrát jsem to hodil do arény, tak samozřejmě očekávám kritiku.Ta od tebe je na úrovni.Píšeš to, co je pravda. Ale nejedná o vázaný verš...je to text písně - viz kategorie,maličko je i v prologu.Opravdu se tu střídají formy abcb+abab a opravdu nemám dostatečnou slovní zásobu. Málo čtu. K písničkám jsem od poezie přešel proto, že je tu mnohem víc volnosti a volný verš je zase moc volný pro mě.Možná ani nemáš představu, jak velké je tohle sousto, které jsem přežvýkal.Jinak invence je v hudbě třeba drobná skladba různého nálodového zaměření... Jinak ten jakýs talent jsem zdědil, tedy se tu opravdu nemám čím chlubit.Už můj tatík mi vyčítal, že se mi to v i těch banálních formách moc nerýmuje.Dnes asi ne, ale rád k tobě nakouknu.Ahoj J.

Whitesnake
17. 04. 2010
Dát tip
Nemám pocit, že by neumělé a infantilní bylo jedno a totéž, to bych polemizoval. I kdy máš jistě jakýs takýs talent pro rytmické a rýmové metrum vázaného verše, zvolil jsi banální formu ABCB, která ze své podstaty vykazuje znaky určité otravné kolovrátkovosti. Navíc sis asi ukopusl větší krajíc, než dokážeš zežvýkat, protože ani tu formu abab nedokážeš udržet, když ti chybí invence a slovní zásoby, obé potřebné k udržení dané formy. něco o vázaném verši vím, pokud máš chuť mrkni se, pokud ne, je mi to jedno.

Neumělé,infantilní...to je totéž, stačilo by jedno slovo.Ale o vyspělosti "díla" může každý napsat co chce.Děkuji.Můžeš svůj pocit-kritiku - více rozvést? Ď. J.

Whitesnake
16. 04. 2010
Dát tip
je to takové neumělé, infantilní

marrtina
16. 04. 2010
Dát tip
*

A.H.
08. 04. 2010
Dát tip
Musíš vědět co píšeš ne? *

Tomu "odsunutí" se jenom směji! Jako ostatně všem milým mocipáníčkům, hitlerkům, stalínkům, leninkům, Jiřím Paroubkům a vševědům-papouchům! Chachá! Střízlivého nás nedostanou! Zdar a sílu! J.Š.

Aby nám zase někdo nevynadal za deníček...ty akordy...mohu předvést v sobotu. A na konstelacích jsem byl. Už jseš zase odsunutej do jiné kategorie.

Tak sem dopiš, Jiří akordy. A budeš to mít komplet. Mrkni také na "konstelace", jak si vševěd-papouch zase nabíhá! Jinak Zdar a sílu! J.Š.

Děkuji všem za návštěvu a přízeň.Nejen pro Štěpu...hudba je stejně jako text na světě už od září 2000. Tam, kde se dá nakouknout, je nahraná pod názvem Smýváme,stíráme,skrýváme .

renegátka
07. 04. 2010
Dát tip
Pěkný text, líbí se mi.*

Jirko Kiwagamo´ag a co hudba? Existuje již? Text je dobrej. Možná lepší než některé texty psané pro Gotta . I když Karla Gotta já osobně uznávám! Zdar a sílu! A tip! J.Š.

No, Gottovi bys to asi nevnutil, ale v nějaké country-hospůdce by to úspěch mít mohlo.

Bíša
07. 04. 2010
Dát tip
T.

Garay
06. 04. 2010
Dát tip
Tak jsem si to zanotovala v country a jo... dobré... T.

Glomma
06. 04. 2010
Dát tip
ale jo zpěvnost v tom je :) *

Toscana
06. 04. 2010
Dát tip
Stejně jako skoro - čte se to fajn, neklopýtá to rytmicky, má to příběh, líbí se mi to. A jako písnička by to taky bylo prima. Povedený kousek! ;-) *t

koloušek
06. 04. 2010
Dát tip
Pěkná vzpomínka.T*

skoro
06. 04. 2010
Dát tip
Číst se to dá a moc hezky.A dalo by se to i zpívat.T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru