Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Smůla u Smolenska

10. 04. 2010
19
24
2816
Autor
moorgaan

Dnes 10.4. 2010 při havárii polského vládního letadla zemřel polský prezident Lech Kaczyński s manželkou Mariou. Jeho letadlo havarovalo při přistání na ruském letišti Smolensk.V letadle bylo celkem 96 lidí, vesměs význačných osobností. Polsko mimo jiné přišlo téměř o kompletní velení armády. Polští představitelé přirovnávají dopady nehody ke katyňskému masakru z roku 1940. Také tehdy země přišla o část své elity.

 

„Numer jeden samolet“

u Katyne skoncil let

náhoda?... či souvislosti?

Historie se zde mostí

 

         Z davné doby masakr

         jakoby zas  prosákl

         na půl žerdi prapory

         a osudu navzdory

 

Přicházelo k rozhřešení

/ruský „moloch“ názor mění/

Co teď po té tragédii?

Začne kmitat  jazyk zmijí?

 

         Nastartuje diskusi

         o spiknutí, tajných službách

         záhadných to spolků družbách

         o komplotu na Rusi...

 

Vysvětlení bude prosté

/říkat se však může posté/

žádná vzadu konspirace!

Lidská chyba …IGNORACE !!!

 

 

/ Letadlo se pokusilo přistát celkem čtyřikrát, kvůli mlze se mu to ale nepovedlo, pilot to tedy zkoušel znova. Podle informací zpravodaje České televize dostal pilot letadla doporučení přistát v běloruském Minsku nebo v Moskvě, rozhodl se ale zkusit přistát znovu, ačkoliv letiště bylo právě kvůli mlze uzavřeno./


24 názorů

Bíša
14. 04. 2010
Dát tip
Hm...

moorgaan
12. 04. 2010
Dát tip
Tangens..von Kreml nevoni leckomu.-))...elita nemusi byt v slovech novinaru chapana jako "elita" = to nejlepsi..ale jako elita = V:I:P

oleandr
11. 04. 2010
Dát tip
smutné

koloušek
11. 04. 2010
Dát tip
T*

soustrast pozůstalým, Tobě díky***

moorgaan
11. 04. 2010
Dát tip
diky za navstevu ...aktualita byva pro me nekdy dobrou inspiraci

Kuchot
11. 04. 2010
Dát tip
aktuální dění v poezii, proč ne?

renegátka
11. 04. 2010
Dát tip
Historie se zde mostí.*

Romarin
11. 04. 2010
Dát tip
Hmmm... T!

Šmodrcha
10. 04. 2010
Dát tip
Ano, souhlasím s tebou moorgaane. Z aktualne.cz: ... Zkušební pilot Jevgenij Pankevič moskevskému rozhlasu řekl, že podle něj se piloti k přistání museli rozhodovat pod tlakem: "Pokusit se přistát napočtvrté mohli jedině tehdy, když na ně někdo naléhal." ... Pankevič usoudil, že katastrofu způsobilo pochybení pilota, který měl v sobě najít sílu, aby přistání ve Smolensku odmítl. Podle moskevského rozhlasu už v minulosti Kaczyński chtěl po pilotovi, aby přistál i za nepříznivých podmínek. V srpnu 2008 prezident letěl do Tbilisi, ale kapitán letadla z bezpečnostních důvodů odmítl a zamířil na záložní letiště v Ázerbájdžánu. Po přistání prý rozčilený Kaczyński prohlásil, že incident bude řešit "na nejvyšší úrovni"...

javavia
10. 04. 2010
Dát tip
Je to veliké neštěstí, smůla. Většinou je za vším lidská chyba...

skoro
10. 04. 2010
Dát tip
Zahynula tam elita Polského národa a politici,určitě lepší než ti naši.My bychom ty naše někdy nejradši naložili do takového letadla,ale když se něco takového stane,uvědomíme si,že to jsou jen řeči. Snad si aspoň na pár dní uvědomí,že ani oni tu nejsou navěky. Upřímnou soustrast, Polsko.Velké a hrdé národy potkávají velké tragédie.

moorgaan
10. 04. 2010
Dát tip
nejsem ten, kdo umi tohle posoudit...ale vazim si lidi, kteri, kdyz znaji svoji profesi a vedi, kdo jsou a jakou maji zodpovednost a vedi, ze oni jsou ti, kteri maji v rukou zivoty druhych, tak neposlechnou nesmyslne rozkazy!... techto profesionalu je malo! - ale existuji a udelaji v pravou chvili to, co vedi, ze udelat maji! - i kdyz je to bude stat treba celozivotni sanci, dobre placeny pracovni post, umisteni mezi VIP a podobne... ...moje reakce nebyla na situaci, kterou treba musel resit i proti sve vuli pilot - spis to byla reakce na moznost dalsich spekulaci i kdyz je to proste jen a jen chyba cloveka bez nejakych dalsich souvislosti s politikou,moci mocnych ci jinymi zajmy!

Šmodrcha
10. 04. 2010
Dát tip
Napsal jsi to moc pěkně. Ale dám Ti k úvaze ještě jednu možnost: Jeden z pilotů přijímá hlášení. Řízení letového provozu Smolensk, letiště Severnaja, doporučuje po třetím neúspěšném pokusu o přistání TU-154, aby odklonil let do Běloruského Minsku. Cestující, mezi nimiž je kompletní vojenské velení, je již velmi nervózní. Kapitán letadla rozhoduje o přerušení přistávacího manévru a odklon k Minsku. To znamená, že delegace nestihne slavnostní ceremoniál. Generalita nařizuje pilotům další pokus o přistání. Piloti, jsou to kponeckonců podřízení vojáci, dokončí tedy okruh nad letištěm a zahájí další přistávací manévr...

moorgaan
10. 04. 2010
Dát tip
poláci jsou fakt prima sousedi...jsou nam blizci...mame spoustu spolecneho...pokud mas dobreho souseda, stykas se s nim, bavis, obcas spolu neco oslavite, vidis vyrustat deti, vnuky, podas jablko pres plot, pujcite si navzajem veci k potrebe-a nekdo mu odejde, je to jakoby se te dotklo primo...takhle to citim i k polákům!

konias
10. 04. 2010
Dát tip
Mě osobně to vážně zasáhlo a neumím vysvětlit proč - zřejmě už jenom ta samotná představa...k polsku sice nemám osobnější vztah, ale vždycky jsem si vážil jejich kultury (literatury zvlášť) a toho, jak hrdě dokázali čelit dějinným nespravedlnostem a smůle. A smůla se tohoto národa očividně drží. Nerad používám povrchní a obecná vyjádření, ale tohle je prostě hrůza...půlka vedení státu...na místě největší národní tragédie...někdy si říkám, že osud má až příliš černý smysl pro ironii... Upřímnou soustrast Polsko...

Air Pols-One...

...je mi jich líto,jako těch z těch hrobů a snad jako snad každého +++

moorgaan
10. 04. 2010
Dát tip
blýskl se tak, až zahřmělo!

Pilot se chtěl asi blýsknout. Ale, komu není dáno,tomu se dát nedá.

moorgaan
10. 04. 2010
Dát tip
zpocatku jsem nechtel reagovat na Pismaku na tuto tragedii, ale ten lidsky faktor zodpovednosti profesionalniho pilota, ktery veze tolik lidi na palube-navic vedeni statu - ten me donutil k uvaze na toto tema...

avox
10. 04. 2010
Dát tip
Je to smutná událost, ale tentokrát jsou v tom Ivani nevinně, vždyť to letiště bylo uzavřené a jejich let přesměrován jinam... tragédie...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru