Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Signum domova

03. 05. 2010
8
8
1723
Autor
Water Lily

Tekoucí pramen svážu do snopce,

zubama ho vyždímám.

Sluneční paprsky přetrhnu jak babí léto 

svářečským sklem od táty –   

prázdno je po něm v garáži.

Ořechy rozdrtí závaží,

na štrúdl, kterej voní po mámě.

To je typický signum domova –  

teplo…vyzařují kamna

a dlaň se jich pro spáleninu dotkne vždycky jenom jednou.


8 názorů

Onisid
17. 06. 2010
Dát tip
to whispermoonlite: chápu, kam míříš, ale opravdu to bude spíš věcí autorky. Dle mého názoru - vyveďte mě klidně z omylu - je součástí její poetiky zachycení běžného hovorového jazyka, trochu Skupina 42, řekl bych. Takže škrtání bych doporučil pokud možno omezit :-) K básni: Komorně pojaté vnitřní drama, to se mi líbí. Absence zbytečně "rádoby kulervoucích metafor" je v tomhle případě kladem. Jestliže jsem "otipoval" Elektrifikaci, pak nemůžu nedat tip i této básní, kterou považuji za lepší.

Romarin
04. 05. 2010
Dát tip
t

pěkný. ostřejší plochy než jindy, zřetelněji vyřezaný tvar. - myslím, že to je i rytmem. V závěr. 4 verších by se tu a tam dalo škrtnout menší slovo, nebo slabika, změnit tvar slovesný na adjektivní a opačně, odstranit vztaž. zájmeno - ačkoliv to záleží, jestli dáváš přednost toku na způsob mluvy, nebo strnulejšímu, i když též čistšímu nastrojení.

javavia
04. 05. 2010
Dát tip
někdo si sahne na kamna i víckrát...a nedá si říct a nedá:-))

baronka
04. 05. 2010
Dát tip
Také tak odčarovávám stesk T

Bíša
04. 05. 2010
Dát tip
T.

Mínox
04. 05. 2010
Dát tip
Divné. Proč je to tak plné trhání a drcení a nebo alespoň spáleniny? Fakt je ten domov tak drsný?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru