Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rajuuho príbeh 1.diel

18. 05. 2010
0
0
1054
Autor
Ninja Peti

Bola veľká hmla. Na tráve ležal nejaký muž. Na hrudi mal krvavý fľak a pri ňom ležalo schúlené dieťa. Na tvári malo škrabanec a bolo v bezvedomí. Z hmly sa vynorila postava v sivom plášti s kapucňou. Bol to starý muž s dlhou bielou bradou. Pozrel na ľudí ležiacich na zemi a nesúhlasne zakýval hlavou. Zobral si decko na ruky. Na tvári sa mu niečo mihlo – bola to slza. Pomaly odkráčal preč.

 

O 10 rokov neskôr...

 

Pri dedine Bergan bol postavený malý dom so slamenou a rozpadajúcou sa strechou. Bol to skromný príbytok starca Gekoua. Vonku na dvore sa pásli dve kravy a pri nich sa oháňal palicou jeden chlapec. Gekou k nemu podišiel a s úsmevom sa spýtal:

„Zase trénuješ Rajuu?“

„Áno a uvidíš, že raz prekonám aj majstra Tezoua.“

„Áno, držím ti palce.“ povedal Gekou a potľapkal Rajuuho po pleci.

„Idem teraz do lesa nazbierať drevo a o hodinku sa vrátim dobre?“ spýtal sa Rajuuho.

„Dobre, dobre, ja si tu zatiaľ pocvičím.“

Gekou odišiel.

Keď už mal nazbierané drevo a vracal sa domov, zrazu začul nejaký zvuk.

„Tento zvuk poznám. Vlci“ s hrôzou si pomyslel.

V tme medzi stromami zasvietili žlté oči a ozvalo sa hrozivé vrčanie. Gekou začal pomaly cúvať. Vlk vyskočil priamo na Gekoua a on začal behať. Vlk bol však rýchlejší a v dosť krátkom čase ho predbehol, skočil naňho a vyceril hrozivé zubiská. Sliny mu len tak tiekli. Gekou ho kopol a vlk z neho zletel. Gekou rýchlo odbehol a skryl sa za jeden hrubý strom. Vlk ho chvíľu hľadal, no potom keď ho zavetril, pomaly sa k nemu začal približovať.

Keď Rajuu skončil s tréningom, sadol si na trávu a začal podriemkavať. Zrazu si pomyslel: „Kde je už Gekou, už sa mal dávno vrátiť! Čo keď sa mu niečo stalo?“

Vyskočil na nohy, schmatol palicu a utekal do lesa, kde Gekou vždy zbieral drevo.

Medzitým sa vlk približoval ku Gekouovi, už bol pri ňom, keď to Gekou nevydržal, vyskočil a utekal preč. Vlk ho však zase dobehol, vyskočil naňho, tak ako predtým. Tak silno ho stláčal k zemi, že sa nevedel ani pohnúť. Gekou si myslel že je už koniec, ale vtom sa ozval výkrik a Rajuu bleskurýchlo začal švihať palicou pred vlkom. Vlk sa zľakol a rýchlo odbehol.

„Ďakujem ti Rajuu, zachránil si mi život. Poď, ukážem ti niečo.“

„A nebolo by treba  najprv nazbierať drevo, ktoré si stratil pri naháňačke s vlkom?“

„Nie, to urobím potom.“

Spolu kráčali domov. Keď došli k malému domčeku, Gekou otvoril dvere a podišiel k malej skrinke.

„Čo je v nej?“ spýtal sa Rajuu.

 „Jediné, čo zostalo po tvojom otcovi.“ odvetil Gekou a vybral jedno hnedé puzdro. Otvoril ho a Rajuu nechcel veriť vlastným očiam. Boli v nej tri obyčajné a tri výbušné kunaie, päť šurikenov, a čo bolo najlepšie, jeden meč Katana.

„Čo na to hovoríš Rajuu?“ spýtal sa s úsmevom Gekou.

Rajuu však neodpovedal, nevedel na to čo povedať. V živote nevidel žiadnu inú zbraň, iba svoju palicu. Teraz sa však pred ním nachádzali zbrane, o ktorých len čítal v knihách.

 

Ďalšie diely: http://pismak.cz/index.php?data=user&id=39187


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru