Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lastura pod drobnohledem vědce

25. 05. 2010
1
11
2522
Autor
Sněžka

 

 

 

Schránko mlžů nádechu zlatého

z uhličitanu vápenatého

zkoumám tě svým vědeckým zrakem

Pochlub se determinačním znakem

Škeble či mušle, valvo – nemám ponětí

zda je tvůj vnitřek vždy pokryt perletí

Však jedno řeknu do akademického ticha

Jsi jasnou vnější kostrou živočicha

 

 

 

 

 


11 názorů

Ostrich
02. 07. 2010
Dát tip
"Pochlub se svým determinačním znakem" mi přineslo úsměv. Představil jsem si slečnu přírodovědkyni u zkoušky nebo někde u vitríny nebo kdykoliv - jak ten expanzivní chaos i řád tvarů i patvarů, skutečností i modelů bere i nebere vážně... Rytmus je sice důležitý, ale přírodovědec ví, že v tělech i v genech to velmi často zakopne - a nebývá to vždy důvod k pádu:-) Dík, potěšilo.

Miroslawek
28. 05. 2010
Dát tip
Vezměme si namátkou jednu dvojici veršů. X - slabika přizvučná, x - nepřízvučná Škeble či mušle, valvo – nemám ponětí Xx x Xx Xx Xx Xxx = šestistopý jamb mužský (6JM) zda je tvůj vnitřek vždy pokryt perletí X x x Xx x Xx Xxx = daktylotrochej (2D+2T nebo 2D+T+D) K tomu aby i druhý verš mohl být interpretován jako jamb ti tam přebývá slůvko vždy. Podobný problém lze nalézt v každém verši.

Miroslawek
28. 05. 2010
Dát tip
Po tomhle mě napadá jediná otázka: a co si vlastně představuješ pod takovým slovem "rytmus"?

Sněžka
28. 05. 2010
Dát tip
Já se s Tebou nehodlám přít. Každý máme svůj rytmus a můj je tenhle.

Miroslawek
28. 05. 2010
Dát tip
Verš je vázán právě rytmem.

Sněžka
28. 05. 2010
Dát tip
A proč ne? Miniatura to není, volný verš taky ne, leda snad ta blbina...

Miroslawek
28. 05. 2010
Dát tip
Zařazením příspěvku do rubriky Vázané verše předem deklaruješ, že ano ;o)

Sněžka
28. 05. 2010
Dát tip
Třeba to nebyl umělecký záměr :o)

Miroslawek
26. 05. 2010
Dát tip
Úplně nejlepší je mít ho v pořádku ;P

Sněžka
26. 05. 2010
Dát tip
Lepší mít rytmus ve vulvě než úplně v p... :o)

Miroslawek
25. 05. 2010
Dát tip
jen rytmus máš ve vulvě

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru