Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kdo může otáčet Zeměkoulí?

27. 05. 2010
8
12
2673
Autor
LadyLoba

Začalo to jako komentář k jedné básni, resp. k myšlence "že někdo má schopnost otáčet Zeměkoulí"

Je-li někdo, kdo může otáčet Zeměkoulí, tak je dle mého názoru nejspíš taky bohem, pak ale když tou Zeměkoulí otáčí - je to v souladu se světem, s Celkem.

Vždy tady byli jednotlivci, kteří si mysleli, že vědí lépe, kam by se svět měl otáčet.
(Errare humanum est.)

Jenže myslet si a vědět není to samé ...

Když já říkám, „myslím si“ (nebo používám svou oblíbenou zkratku imho = In My Humble Opinion = Podle mého skromného názoru) tak tím neříkám, že to vím. Říkám tím, že si to myslím a připouštím možnost, že se mýlím, že nemám dostatek vstupů resp. že mé myšlení odpovídá mému aktuálnímu stavu poznání a tedy můžu se vlastně mýlit.

Vraťme se trochu k těm „bohům“. Dejme tomu, že takoví existují. Umíte si představit ty možnosti, kdyby takoví bozi nebo bohyně navíc spolupracovali?
( Mně se hned vybaví rozkošná scéna z hry – Soudné sestry (předlohou byl fantasy román Terryho Pratcheta) jak posouvají svou Zemi a království v čase.)

Jedna z větiček resp. myšlenek, které se do mě zaryly ve tmě, byla "Let the hands of God work for you." Tedy něco jako „Nech Boží ruce pracovat pro sebe.“

Mám své zkušenosti a proto si myslím, že to funguje.
Navíc není to nic výjimečné, tyhle ruce, tenhle dar má možnost využít úplně každý člověk. To znamená, že každý může být takovým bohem. A co je IMHO nejlepší, tenhle dar nelze zneužít.

Mnozí z vás ten dar využívají jaksi intuitivně. Chcete-li tenhle dar jaksi používat více vědoměji – pak, co můžu doporučit – kultivujte své emoce. Kultivujte své srdce – vděčností, soucitem, odpuštěním, pokorou, pochopením a statečností. Zní to tak jednoduše jako klišé – ale ta praxe ...

Praktikovat to – to je to, na čem IMHO záleží.

To je můj názor i doporučení.

Na závěr bych přidala jeden citát:

Ty jsi také avatár, jediný rozdíl mezi mnou a tebou je ten, že já to vím a ty to nevíš. Sáí Bábá
http://www.gajatri.net/saibaba.html


12 názorů

nostalgik
28. 05. 2010
Dát tip
..každý otáčí svojí malou zeměkoulí a ve dvou to jde i snadněji (pokud otáčejí stejným směrem)

LadyLoba
27. 05. 2010
Dát tip
díky vám všem :-)

LadyLoba
27. 05. 2010
Dát tip
Niktošík - díky, opraveno :-)

...tak tak, Lady*

Benji
27. 05. 2010
Dát tip
svatá pravda

Robinia
27. 05. 2010
Dát tip
fun-tazie, to je dobrý :-)

Garay
27. 05. 2010
Dát tip
Je pravda, že se ráda chytáš slov :) a ráda je rozkódováváš :)

LadyLoba
27. 05. 2010
Dát tip
:-) jasné, že to byl jen obrat Kdosi jednou o mne napsal, že mám prý výrazný smysl pro náznaky, který dává prostor pro fantazii. Mám ráda fun-tazii ...

Garay
27. 05. 2010
Dát tip
Jistěže ne... To byl jen takový obrat :)

Bíša
27. 05. 2010
Dát tip
t.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru