Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O dušičkách

18. 11. 2001
2
0
1626
Autor
Šivan

...o světě...

O dušičkách

 

Je dušiček

uctívači kostí

a popela

mají dnes svátek

 

Davy se řinou

směrem ke hřbitovu

s kyticemi a věnci

Zase po roce

 

S různou náladou přicházejí

Někteří ze společenské nutnosti

někteří zavzpomínat

jiní se přišli pomodlit

 

Kdepak nám leží dědeček?

Třetí hrob v osmé řadě?

Nebo v urně sektoru B?

Anebo je snad rozsypaný na loučce?

 

Hlavně aby bylo všechno

pěkné a čisté

A zapálíme svíčku taky

aby to tu večer hezky svítilo.

 

A zatím si dědeček

sedí na obláčku v nebi

dívá se na nás dolů

a přeje nám to pozdvižení


Siri
30. 11. 2001
Dát tip
........a zatím si sedí na obláčku...... a je to pravda je to tak

Saša
22. 11. 2001
Dát tip
znám to také, je to nádherný vztah k životu i smrti ... sám jsem ještě nedošel tak daleko, abych "věřil" v cokoli - v nebe a peklo nebo v posmrtný život, v převtělení ... jen tuším, že smrtí to prostě nekončí ... svými slovy jsem jsem Ti jen chtěl poděkovat ... :c)

Šivan
21. 11. 2001
Dát tip
Tak Mexičani přinesou na hrob spousty jídla, tabáku a vůbec věcí, které měl dotyčný rád a tak mu je tam obětují, načež je snědí a vykouří. I doma to upraví tak , jak to má dotyčný mrtvý rád a chystají mu jídla, židli, postel, no... a on je navštíví... indiání (někteří) věří¨, že zemřelí se ukrývají ve stromech, v zemi, v ohni, ve větru... jak kteří a tak vše, co je obklopuje jsou jejich zemřelí přátelé a předci....

Šivan
20. 11. 2001
Dát tip
Já se nevysmívám úctě dobrým lidem... živým i mrtvým. Jen si myslím, že to pozdvižení o dušičkách má mnohem větší význam pro nás, než pro "mrtvé" lidičky... Osvíčkovaný hřbitov je asi hezký rituál, který mně až tak moc neříká... ... radostnou náladu to má asi proto, že nevěřím, že smrtí to končí... k mrtvým mám podobný vztah jako Indiáni či Mexičani... Slyšeli jste, jak tam slaví dušičky?

Pepe
20. 11. 2001
Dát tip
Šivan: No řekni.

jakli
20. 11. 2001
Dát tip
No, je to zajímavé, ale možná bych to trochu zjemnila. Já taky věřím na posmrtný život, ale nikdo neví ci ti tam "na hoře" vidí, cítí a dělají.

Saša
19. 11. 2001
Dát tip
líbí se mi poslední sloka - trochu mě to rozesmálo a zahnalo smutek ze srdce, kam jej propašoval listopad ... možná by mnohý řekl, že také patřím k uctívačům kostí a popela ... a přesto to cítím úplně jinak ... jo a byl jsi kolem dušiček vpodvečer na hřbitově? A teď řekni - není to krása - alespoň občas si ji naši předkové zaslouží, když už v normálním životě jim moc radosti asi neděláme (jen se podívej kolem sebe ... ) za vaši duši zapálím svíčku občas na hřbitově tam se však nedostanu v každé roční době tak aspoň svíčku zapálím doma u sebe vzpomínka na vás mě totiž nezebe vzpomínky na vás mě v očích pálí slzami bohatý život je dávno už za vámi mě tenhle boj ještě čeká vzpomínka láká mě do daleka ...

Gastarbajtr
18. 11. 2001
Dát tip
já nevím, jestli jsi to myslel vážně nebo jinak, tak mi přijde nevhodné udělat tu tohle: :-), když je to o tak vážné věci...

Pepe
18. 11. 2001
Dát tip
Hezky z toho vyniká ta nepodstatnost srmti... každý tam jednou musí a neměla by se z prdu dělat kulička. HIT-TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru