Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V probouzení znavených sil

01. 06. 2010
16
25
2340
Autor
javavia

S tíhou se večer k ránu vrací

polyká stíny polední

a v žaluziích funebráci

snídají kostky dlažební

 až v tichém rohu skříňka hrací

vzkřísí svou sílou hudební


25 názorů

javavia
13. 01. 2011
Dát tip
slivaka..taky to říkám:-)) Díky

slivaka
13. 01. 2011
Dát tip
..hudba hojí i pomáhá duši..*t.

javavia
11. 06. 2010
Dát tip
Cuprumov..dík za úsměv, který jsi mi poslal:-))

javavia
03. 06. 2010
Dát tip
Vesuvanko dík za návštěvu a hodnocení

javavia
03. 06. 2010
Dát tip
Miroslawek: mechanické zoufalství mě také pobavilo. Vím, že jsem to měla správně, chtěla jsme si jen něco ověřit.

Miroslawek
03. 06. 2010
Dát tip
Samo o sobě není špatné nic. Textu však nijak neprospívá nedostatek invence. Účelem přece není naplnit zvolené metrum co nejpřesněji a nejstejněji, nýbrž naopak co možná nejrozmanitěji a nejnápaditěji. Z tohoto pohledu mi nezbývá než vyhodnotit konstrukci těch tří veršů jako mechanické zoufalství. A propos, raději upozorním, že ona první poznámka ohledně vypuštění mezery byl žert. Nejsem si však jist, zda její zohlednění v textu mám přičíst na vrub tvému smyslu pro humor.

vesuvanka
03. 06. 2010
Dát tip
krásně a výstižně napsané :-))) TIP a zdravím :-)))

javavia
03. 06. 2010
Dát tip
Horkit, baaba, blboune..k závěru jsem se vracela a upravila Garay stíny se občas vrací:-)) Miroslawek: a to je špatně použít tříslabičné, dvojslabičné a tříslabičné slova? Arniko, Morgaine a Mimoni..moc díky :-)

Max Hutar
02. 06. 2010
Dát tip
Zajímavé obraty, přijde mi nedokončená. Vázaný verš o kvalitě, na kterou zde prakticky nenarazíš. Tip.

Miroslawek
02. 06. 2010
Dát tip
Zajímavé pak také je, že jakkoli sis situaci ulehčila a rozšířila tak množinu jazykového materiálu, nejsi schopna v něm najít alespoň zvukově vhodnější slova do rýmové dvojice, resp. trojice.

Miroslawek
02. 06. 2010
Dát tip
Hned v prvním slově bych vynechal mezeru "Stíhou" mi přijde v kontextu celé básně mnohem lepší. polyká stíny polední snídají kostky dlažební roztančí tóny vzkříšení Tyto tři verše, to mi přijde jako esenciální projev tvůrčí nemohoucnosti. Sloveso, podstatné jméno, přívlastek. Tříslabičné slovo, dvojslabičné slovo, tříslabičné slovo. Nechceš si na ty verše pořídit razítko?

pěkná*

javavia
02. 06. 2010
Dát tip
martinez upravila jsme trochu název, dává to takto význam? baaba já vím, poslední rým není moc znělí, jiné slovo jsem do významu nenašla Všem ostatním moc díky za názory:-))

martinez
02. 06. 2010
Dát tip
já vím že je tam UŽ večer a ráno - ale večer se k ránu NEvrací přes poledne a v poledne se nesnídá - proto mi to tam nesedí :o)

baaba
02. 06. 2010
Dát tip
povedené ...jen poslední rým mi nezní

...no nevím,jestli můj obraz je totožný s tvým,neb jsem ujel dost naostro,ale je to povedené ...klasická střídačka s bezvadným rýmem,ale tak jak to bývá u střídaček,rytmus není ideální(střídačky to ani nedovolí),ale to je v poho,čte se to dobře a to je základ :)

Bíša
01. 06. 2010
Dát tip
T.

Garay
01. 06. 2010
Dát tip
Potřebovala jsem něco co se bude rýmovat. Díky. Polední tam musí být. Je tam už večer a ráno... :) Že by ty stíny?

martinez
01. 06. 2010
Dát tip
zní mi to hezky jen mi do toho nesedí ty polední stíny... :o)

javavia
01. 06. 2010
Dát tip
Horkit: závěr jsem hodně upravovala, nechám si to ještě projít hlavou

Horkit
01. 06. 2010
Dát tip
První čtyři verše jsou super. Škoda, že to stejně nepokračuje dál. *

javavia
01. 06. 2010
Dát tip
Dík za názor

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru