Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Černý mor

20. 06. 2010
2
8
2004
Autor
Anriena

S trochou infekce a bordelu,

Agresvní a nepoddajný,

Já chci krvácet!

 

Zpustošení jediného svědka na nebesích,

Podřadná je moje duše,

Sebral by jsi mi kontrolu?

Veškerý opak tvých hrdinů je mojí spásou...

 

Umění mě chrání,

Naděl mi bolest, pane můj,

A zbraň jakou chceš použij,

Krev na plátně je jen má...

 

Tak já teda počmárám prázdnou stránku,

A realita s každým tahem bledne...

 

Slova hoří,

A mé rty,

Tak jako staré klipy,

S obrázky znásilněných žen...

 

 

 


8 názorů

dávám obvykle přednost textům,z nichž je cítit člověka, jeho duši a snad i tělo. - u Tebe to tak bývá, opět jsem se nezklamal. - smysly jsou zkoušené z toho, co vydrží. - duše vede svůj neodkladný zápas s více či méně zřejmými nepřáteli, reprezentovanými náboženskými, heroickými motivy, nebo i krutou přízemní realitou (poslední strofa). - zaujala mě místa, která se významově nezvykle zavlní ("Veškerý opak Tvých hrdinů je mojí spásou") - nebo odvážné nápady ("Zpustošení jediného svědka na nebesích") celkově působí svěžím dojmem bez nástrah monotónnosti. - k tomu slouží určitě nejvíce promlouvající hlas. - nebudu pitvat, jak toho dosahuje, ale je mi jasné, že proměny slovesných osob (všechny 3 jsou zastoupeny: výpověď o subjektu, objektu i oslovení) a modů (oznámení, zvolání, otázka) k tomu klíčově přispívají. - snad i dvojverší v kurzívě je na místě, i kdyby jen proto, že přináší zpestřující vybočení z hlavního proudu. (ale naštěstí ani tematizace procesu psaní není zde zbůhdarma, protože cítím, že patří do vylíčeného zápasu). přeju Ti, ať máš na této odvážné poetické cestě, která se nespokojí jen s líčením přírodních krás, nebo zvuků drkotajících tramvají a jiných velkoměstských kulis i nadále dost sil a odhodlání.

slivaka
24. 06. 2010
Dát tip
Lu t.*

Norsko 1
20. 06. 2010
Dát tip
jinak řečeno, nejsem hovado, ty prase, jsem člověk citlivý na každou špatnost

jH
20. 06. 2010
Dát tip
Nor > když tvrdíš, že můj názor, že se ti to povedlo, je jen můj názor, je to jen tvůj názor :P

Norsko 1
20. 06. 2010
Dát tip
povedlo, je jen tvůj názor

jH
20. 06. 2010
Dát tip
Nor > ty si hovado, ale tohle se ti povedlo :D

Norsko 1
20. 06. 2010
Dát tip
slipy

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru