Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nerouškovy volné verše

06. 07. 2010
2
73
4084
Autor
Augustus

Tohle není útok na autora, pouze pokus o zamyšlení nad tím, jak píše. Je to dobře míněná reflexe od někoho, komu jde o umění, kvalitu, obsah i pověst serverů jako písmák. O to, že tvorba by měla zprostředkovat intelektuální růst, nikoli osobní terapii a výlevníček nálad.

NEROUŠKOVY VOLNÉ VERŠE

Patetický výkřik do tmy

Vlastně bez jakékoli formy

Občas opřený o pár faktů

Vyčtených z učebnice dějepisu

Pro první stupeň zvláštní politické školy

Socialistický realismus naruby

V zápalu boje se začíná podobat

Tomu, proti čemu bojuje

Ve jménu módnosti

A naivního radikalismu

S cílem udělat dojem

6.7.2010


73 názorů

..hm..to je slaboduchá reflexe..)

Augustus
13. 03. 2011
Dát tip
Sice mám pocit, že ta charakteristika je natolik výstižná, že již nepotřebuje další recenzentské komentáře, ale možná se do nich ještě pustím. Zvláštní, jak lidé potřebují okecávat již jednou vyřčené.

A.H.
25. 07. 2010
Dát tip
:D To snad nemyslíš vážně.

raja
18. 07. 2010
Dát tip
Čus Norsko. Den po dni, jen minutové záležitosti

Norsko 1
18. 07. 2010
Dát tip
Čus rajo. Po dni a přitom stále zde, jako přikováni

raja
17. 07. 2010
Dát tip
dobré odpoledne, kluci

papouch
17. 07. 2010
Dát tip
"..sice nevím, co to znamená, ale máš pravdu." Debil zůstane debilem, i kdyby tři vysoké školy vychodil.

Norsko 1
16. 07. 2010
Dát tip
foriksámple, vole :-)

Norsko 1
16. 07. 2010
Dát tip
Dobrý večer, papouchu

papouch
16. 07. 2010
Dát tip
Kubík je 1 x 1 x 1 metr. Většinou hlušiny. .. Mozek takovýchto rozměrů ještě nevyrostl.

Norsko 1
16. 07. 2010
Dát tip
Dobrý večer, rajo.

raja
16. 07. 2010
Dát tip
Dobré ráno, Kamile.

Kamil.Kubik
16. 07. 2010
Dát tip
riesite tu blbosti prisampeky, radsej mozte svoj cas venovat mladym autorom... ktori potrebuju radu.

Kamil.Kubik
16. 07. 2010
Dát tip
riesite tu blbosti prisampeky a nové dielka možno talentovaných autorov prehliadate... nepochopim to...

Tragicus
07. 07. 2010
Dát tip
Hehe, trefne.

yarda
07. 07. 2010
Dát tip
Není to kritika, je to spíš trapné a smutné...

Toto není kritika lit.díla, ale pokus o ponížení kolegy autora. V úvodu se sice píše, že to není "útok", nýbrž "dobře míněná reflexe", ale to je nehorázná lež, srovnatelná s tím, kdy manžel, s údem v prostitutce, tvrdí vejdouvší manželce: "Miláčku, není to tak, jak to vypadá."

papouch
07. 07. 2010
Dát tip
9132

Nicollette
06. 07. 2010
Dát tip
"Ty budeš takový mistr světa v hodu vedle, řekl bych :)" :)) "V zápalu boje se začíná podobat tomu, proti čemu bojuje ve jménu módnosti a naivního radikalismu (s cílem udělat dojem)." :))))

moorgaan
06. 07. 2010
Dát tip
Tangens - " u mňa by si to medovolil, lebo by som ho z obloka vyhodil a ešče vo vzduchu mu riť skopal" :-))

berg
06. 07. 2010
Dát tip
Zastavím se jenom u toho Příště více opatrnosti. To jako že nějakého tichošlápka může "natřít" kdo chce, ale u uřvanějších dišputérů Bacha na věc?! Nějak nerozumím tomu, jak je to vlastně myšleno?

raja
06. 07. 2010
Dát tip
tohle není kritika a kategorie "mimo" kam dílo dozajisté patří, namá co dělat na hlavní straně. upřesnění kategorie formou nápodoby, mluví sama za sebe, autore. Myslím že skrytě nerouška obdivuješ, neboť jen tací, jsou nápodoby hodni****** S pravdou ven, že ty chceš na nerďu udělat dojem..;)

martinez
06. 07. 2010
Dát tip
proč si všichni myslíte že Augustus nemá nerouška rád? lepší službu mu tu eště nikdo neprokázal :o)

jH
06. 07. 2010
Dát tip
už sis zarazil do prdele tu tyč?

Augustus: Už fakt, že řečené potřebuješ ještě dovysvětlit, dává tušit, že by se mi to ani při zvýšeném úsilí patrně nepodařilo.

Norsko 1
06. 07. 2010
Dát tip
Rád bych tě oddělil od šimpanze, ale moc se mi to nedaří. Omlouvám se za bolest, ale nedělám to poprvé

Augustus
06. 07. 2010
Dát tip
Norsko 1: Mne on nezajímá vcelku vůbec. Tohle je pouze kritika jeho tvorby. Znovu podotýkám, že je třeba odlišovat autora od díla. To je pro hodnocení zásadní.

Norsko 1
06. 07. 2010
Dát tip
Když ho neznáš, proč tě tak zajímá ?

Augustus
06. 07. 2010
Dát tip
Norsko 1: Odpověděl a již první větou. moorgaan: Souhlas.:) Octopus Syd: Občas je nutné vymést chlívek.

Honzyk
06. 07. 2010
Dát tip
no comment: co jsem napsal, to jsem napsal.Havk.(

Norsko 1
06. 07. 2010
Dát tip
Neodpověděl jsi mi

Norsko 1
06. 07. 2010
Dát tip
Neodpověděl jsi mi

moorgaan
06. 07. 2010
Dát tip
teda ten autor Neroušek to je teda DÍLO!.-))

Augustus
06. 07. 2010
Dát tip
Norsko 1: Nic, v podstatě jej vůbec neznám. Je velmi zcestné vnímat kritiku díla jako osobní útok na autora. Vztah k autorovi a k dílu jsou dvě rozdílné věci, protože autor přeci není dílo a dílo není autor.

moorgaan
06. 07. 2010
Dát tip
asi to bude jeho Osobní strážce !

Hmm, Auguste, jenže právě tady ti chybí kritické hodnocení - když text není hodnotícím, ale pouhou nepovedenou parodií, tak kde by se tam ta umělecká hodnota vzala, že? :-) Žij a nech žít...i nerouška :-) P.S. A zrovna s vědomím toho, co znamená Augustus, mi přijde takováhle věc (dílo je silné slovo) nevhodná ;-)

Norsko 1
06. 07. 2010
Dát tip
Co vlastně máš zrovna proti nerouškovi ? Jsi jeho osobní nepřítel ?

Augustus
06. 07. 2010
Dát tip
Pišta Hufnágl: Můžeš to trochu vysvětlit? thalina: Kritika má hodnotit, nikoli předvádět něco lepšího. Ostatně také proto se recenze filmů a knih nedělají tím, že někdo napíše lepší knihu či natočí lepší film.;-) Souhlasím s tím, že kritika má mít literární hodnotu, ale ta nespočívá v předvádění ale právě v tom kritickém hodnocení. VT Martin: Prolog není ani alibistický ani lživý a dal jsem si velkou práci v tom, abych vše podstatně sdělil v několika větách podřízených formě díla. Ale máš pravdu v tom, že dovětek to potřebuje, což napravím.

Tento pokus skutečně nevyšel... Ty budeš takový mistr světa v hodu vedle, řekl bych :)

Augustus
06. 07. 2010
Dát tip
Thalina a ostatní, co se neomezují pouze na nadávky a konspirační teorie: Reflexe je přímo v textu. Tahle kritika využívá obsahu i formy. Co nejvěrněji jsem napodobil nerouškův styl, abych ukázal, že to není žádné umění. Přišlo mi to účinnější než fádní rozbor toho, co je na první pohled zřejmé. Zkus si nějaké jeho volné verše otevřít ve vedlejším okně a porovnat. Krotika nápodobou tu tey v žádném případě není omluvou, nýbrž záměrem. Rozbor pák následuje v obsahu, ale je stejně roztříštěný jako výkřiky a fakta v nerouškových agitkách. Moc pozitivního na nich nalézt nelze, snad jen, že jsou burcující. Každopádně děkuji za reakci. Měl jsem svou kritiku možná ještě opatřit obšírnějším vysvětlujícím dovětkem, aby to byl zcela jasné.

viz Honzyk

Norsko 1
06. 07. 2010
Dát tip
Neroušek neloupí, neroušek rozdává ******************

berg
06. 07. 2010
Dát tip
Tak tak, s těma taky nešetří. Zřejmě vyloupil oblohu.

Norsko 1
06. 07. 2010
Dát tip
jů, a těch hvězdiček ********************************

berg
06. 07. 2010
Dát tip
No, diškutér von je šibalskej. A ještě na konci vždycky zamává! ÷))

dadadik
06. 07. 2010
Dát tip
já radši ještě nerouškovy debaty pod a podobně... je svéráz a není agresivní

berg
06. 07. 2010
Dát tip
Ale děcká, dneska nám upálili Husa a Augustus se na oslavu tohodle výročí rozhodl "odpálit" nerouška - co je na tom k nepochopení? ÷)) Asi pomsta za to, že Nero nechal podpálit Řím, teda údajně. Jejda, a teď se nám to pěkně zašmodrchalo: Augustus se navezl do NEROuška - zbývá už jen dořešit otázku co bylo dřív... snad vykydání Augiášovo chlívku? Ale vážně, za čím si stojím je, že mi nerouškovo texty přijdou spíš jako pokrácený fejetony. To, že Augustova zpoetizovaná rádobykritika má spíš parametry nevrlého zafrfňání je tak nasnadě, že mi to stěží pokazí krásnej den. Tož tak.

dadadik
06. 07. 2010
Dát tip
nerouškovi já soukromě fandím, tak nějak celkově....hm

moorgaan
06. 07. 2010
Dát tip
Thalina - slovy Norska - " do mramoru tesat " !

Norsko 1
06. 07. 2010
Dát tip
Jestli si neroušek dělá švandu sám ze sebe, tak to taky neberu

moorgaan
06. 07. 2010
Dát tip
misto okurkove sezony na Pismaku prisla Nerouskova sezona na Pismaku..svatá Sprostoto - no toto !

Honzyk
06. 07. 2010
Dát tip
....ne, tohle není "pokus o zamyšlení" , ani dobře míněná reflexe, a "komu jde o umění, kvalitu..."... nabubřelý Augustus, nic víc. ...ano, intelektuální růst, k tomu je tenhle v poslední době skutečně pošahanej server jako dělanej.-)) Stačí podívat se, co má na sporáku na svý stránce Augustus. Až ostudný, že hodil svou snůšku hesel mezi "kritiky". Výlevníček nálad? To snad. A když ne kritika, na tom trvám, tak slušná podpásovka...

berg
06. 07. 2010
Dát tip
Tak jsem tedy, inspirován Augustem, prosvištěl několik Nerouškových textů a mušim (spolu s nebožkou babičkou) zvolat: Svatá prostoto! ÷)) Ale zase je třeba ocenit, že inkriminovaný autor zřejmě rád pročítá denní tisk a možná i Epochu!

Augustus
06. 07. 2010
Dát tip
Na můj vkus je tam na vážně míněnou kritiku poněkud mnoho invektiv a vulgarismů. Ono tam vlastně ani nic jiného není, že?

jH
06. 07. 2010
Dát tip
auguste já ti poradim di do krámu a kup si dlouhou tlustou tyč průměr tak 50 cebtimetrů délka zhruba 2 metry materiál ideálně kov dřevěná však postačí tyč zaraž do země poblíž zdi k ní postav žebřík sundej si kalhoty vylez po žebříku až nahoru nad tyč vyskoč a tyč si zaraž do prdele třeba ti to pomůže trotle ;)

jH
06. 07. 2010
Dát tip
auguste já ti poradim di do krámu a kup si dlouhou tlustou tyč průměr tak 50 cebtimetrů délka zhruba 2 metry materiál ideálně kov dřevěná však postačí tyč zaraž do země poblíž zdi k ní postav žebřík sundej si kalhoty vylez po žebříku až nahoru nad tyč vyskoč a tyč si zaraž do prdele třeba ti to pomůže trotle ;)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru