Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

.dugongs.

07. 07. 2010
16
39
4153
Autor
.duke.

Žena ve slaměném klobouku se procházela po pokoji, občas se zahleděla do papírů, které svírala v pravé ruce.
"Žádám tě, abys mi laskavě vysvětlil, kde jsi byl," řekla důrazně a založila ruce na prsou.
"Ne, to není odpověď. Žádám tě, abys mi odpověděl slušně. Tak, jako manžel své ženě."
Levou rukou si sundala klobouk. Měla upocené čelo.
"Tenhle klobouk," řekla a zvedla jej do vzduchu, "tenhle klobouk je výrazem mé individuality. Nejen, že chrání proti ostrému slunci, ale opticky zvyšuje moji postavu o pět centimetrů. Kde jsi byl?"
Žena rychlým krokem přešla pokoj k oknu do zahrady. Zahleděla se do papírů.
"Kde jsi byl, když jsem tě potřebovala? Kde jsi byl? Samota mě sžírá, strach mám. Strach. Když noc se naklonila, oknem jsem tě vyhlížela. V noci se probudila a marně, marně hledala tě vedle sebe. A s ránem pak jen slzy již. Tak kde jsi byl?"
Upusutila klobouk a oči jí zvlhly.
"Odmítám poslouchat tvé výmluvy," pokračovala žena plačtivě a klesla na kolena. "Já odmítám uvěřit tvým lžím. Již dlouho vím, že jinou máš a těžko mi. Tak těžko."
Nechala papíry před sebou na zemi, ruce položila na prsa.
"Mé srdce je plné bolu. Přiznej se či zmiz!"
Po tváři jí steklo několik slz.
"Teď nemůžeš mlčet. Mizero! Mizero!"
Žena zaslechla, jak se v zámku dveří protočil klíč. Rychle vstala, utřela si slzy a nasadila klobouk. Do místnosti vstoupil starší muž ve tmavém obleku.
"Cvičíš?" zeptal se, když ji políbil.
Žena kývla hlavou.
"Kde jsi byl?"


39 názorů

.duke.
17. 08. 2010
Dát tip
zacyklit

katugiro
16. 08. 2010
Dát tip
Zajímalo by mě, jestli jsi chtěl docílit nějakého zvláštního efektu, třeba to trochu zacyklit, nebo čtenáře překvapit. Uniká mi, o čem to je - pokud to o něčem tedy je.

.duke.
16. 08. 2010
Dát tip
Dík za kritiku.

Předvídatelné od prvních řádků, bohužel. Takové zručně napsané nic.

.duke.
11. 08. 2010
Dát tip
Jo, dík za kritiku!

Tobša
11. 08. 2010
Dát tip
Zdravím, tahle povídka je poměrně dobře napsaná a děj v ní pěkně plyne, nicméně se nemůžu zbavit dojmu, že ve mně nic nezanechává. Je prázdná. Tak nějak pořádně nevím, co napsat do "kritiky". Myslím, že autor psát umí, minimálně si toho od něj (ní) přečtu víc a uvidíme.

Tobša
11. 08. 2010
Dát tip
Zdravím, tahle povídka je poměrně dobře napsaná a děj v ní pěkně plyne, nicméně se nemůžu zbavit dojmu, že ve mně nic nezanechává. Je prázdná. Tak nějak pořádně nevím, co napsat do "kritiky". Myslím, že autor psát umí, minimálně si toho od něj (ní) přečtu víc a uvidíme.

selvikhed: dík:)... teď jsem si to pouštěla a líbí se mi to ještě víc, než když jsem to viděla poprvé:) .duke.: bylo mi ctí;)

.duke.
09. 08. 2010
Dát tip
Vidím to now. Krásná ženská. Dík za kritiku!

selviskhed
09. 08. 2010
Dát tip
fail

Narozdíl od ostatních jsem zhrozeně neočekávala pointu vůbec žádnou, takže jsem za ni ráda a líbí se mi. Trošku mi to připomnělo jednu část z filmu "Paříži, miluji tě", jestlis to viděl/a/o .). Jinak s lehkostí napsáno, přijemně se čte.)

.duke.
08. 08. 2010
Dát tip
Pravda, dík!

Saetri-Ihn
08. 08. 2010
Dát tip
Fajn miniatura :) Možná by se víc hodilo "řekla a zvedla jej do vzduchu", přecijenom je v té větě toho klobouku trochu moc. Jak je již napsáno, pointa fajn, i když trochu očekávatelná. t*

.duke.
03. 08. 2010
Dát tip
VT: šak sem na písmáku, ne? ;)

Janina6
21. 07. 2010
Dát tip
Paráda.*

reka
09. 07. 2010
Dát tip
tohle je dobry. I kdyz s ocekavanou pointou.

Norsko 1
07. 07. 2010
Dát tip
ale jinak je to dobré. takové to prolínání časův

Winter
07. 07. 2010
Dát tip
Je to pěkný, v recepci textu se mi stal takový milý omyl: zřejmě pod vlivem filmu Zvrácený jsem si myslel, že narace je čistě umýslně a jakože experimentálně převrácená, ale ona si není - a kolečka do sebe zapadají jiným, avšak stále příjemně hladkým způsobem .)

.duke.
07. 07. 2010
Dát tip
Nikdy nemedituji.

moorgaan
07. 07. 2010
Dát tip
no kde by byl? byl si koupit prece klobouk!

Norsko 1
07. 07. 2010
Dát tip
Pokud ti sedí na hlavě když medituješ, mohlo by to být zajímavé téma

.duke.
07. 07. 2010
Dát tip
O mouchách?

Norsko 1
07. 07. 2010
Dát tip
Proč o tom nic nenapíšeš ?

.duke.
07. 07. 2010
Dát tip
Chovám mouchy, králíky zabíjím.

Norsko 1
07. 07. 2010
Dát tip
Snad nechováš králíky ?

.duke.
07. 07. 2010
Dát tip
Je to o králících.

Norsko 1
07. 07. 2010
Dát tip
Takže je to opravdu o klobouku. Přitom je takový nenápadný

.duke.
07. 07. 2010
Dát tip
Pravda. Ale ta přílišnost není až tak přílišná. Jeho původ je v textu zmíněn pouze jedenkrát. Pak je již pouze kloboukem.

Norsko 1
07. 07. 2010
Dát tip
Připadá mi, že na jeho původ kladeš přílišný důraz.

.duke.
07. 07. 2010
Dát tip
Připadá ti to důležité?

Norsko 1
07. 07. 2010
Dát tip
Je důležité, že je ten klobouk slaměný ?

.duke.
07. 07. 2010
Dát tip
dnes mi tu nenadáváš? už ses uklidnil, pseudobarde?

klobouky opticky postavu zmenšují, obzvláště ty velké s rozlehlou krempou, ze středně vysoké ženy učiní trpaslici, popř. houbu na krátké nožce..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru