Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kdo jsi?

27. 11. 1998
2
0
2791
Autor
Jarka

Jsi poslušným otrokem i mocnou paní, jsi hodnou milenkou i zlou saní. Jsi hořká jako pelyněk a sladká jako med, jsi žhavá jako sopka a chladná jako led. Chvíli pláčeš, pak se zas směješ, jako sníh studíš, jak slunce hřeješ, jsi jasná jako den a temná jako noc, nechceš vůbec nic, pak zase tak moc. Pálíš jako oheň a chladíš jako voda, jsi, skončíš a začneš zase znova, jsi křehká jako život a pevná jako skála, jde z tebe zima i teplo z tebe sálá. Jsi věčná jako kámen a míjíš jako čas, jsi nešťastná a smutná, pak veselá jsi zas, jsi volná jako pták, však jak vězeň spoutaná, někde tě nechtějí, někde jsi vítaná. Jsi zcela netečná, však hravá jako dítě, co chceš, to dostaneš, když rozhodíš své sítě. Zní tu tvůj smích a z očí kanou slzy, něco tě baví, něco tě mrzí. Tak kdo vlastně jsi?
POMNĚNKAa
11. 10. 2003
Dát tip
...

Top_Angel
15. 07. 2003
Dát tip
Jojo, ty ženský. Myslím, že víš, o čem píšeš. V prosté podstatě: každá jsme taková...:-)

Saša
07. 06. 2000
Dát tip
Laciná jen od pohledu (líp to napsat nedovedu) hloubku tuší jen kdo chce krásně se to ale čte ... :c))

snoopy
04. 03. 1999
Dát tip
to já vím (mohla jsi psát místo "jsi" "jsem", ale pak by to znělo dost jinak, což by byla škoda)
doma jsem myslel obrazně (jinak bych se asi brzo zbláznil (rád)) ale jestli je to o tobě pravda, tak na tom akorát trvám

Jarka
03. 03. 1999
Dát tip
Díky, Snoopy...

Nevím, jestli jsem akorát, protože tohle je o mně... a nevím, jestli bys mě chtěl mít doma..

snoopy
26. 02. 1999
Dát tip
ať jsi kdo jsi chtěl bych tě mít doma, jsi akorát
dyť to nikde nezadrhává, laciný je to jenom zdánlivě, a ty nepřesnosti jsou náhodou roztomilý!

Martin
12. 01. 1999
Dát tip
...
jsi pokaždé pozměněna,
jsi prostě jako každá žena.

Tajemství žen a jejich duší lze i takto pěkně vyjádřit, jako to udělala Jarka.

Saki
29. 11. 1998
Dát tip
Zajímavý pokus, postavený na jednom ze základních "básnických postupů", čili na kladení protikladů. Forma opět místy pokulhává díky nepřesným veršům. I přesto ale zajímavé.

michaill
28. 11. 1998
Dát tip
Použité metafory mi připadají poněkud tuctové,
básnička jakoby neměla spád - zadrhává.
Pro srovnání básnička "Jsem jaká jsem" mi připadá
mnohem vydařenější.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru