Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Balada o napálené ježibabě

19. 07. 2010
15
68
5666

..rýmy mi prostě nejdou..jeden můj kamarád ovšem tvrdí..že to určitě umím..jen se mám trochu snažit.. ..tak jsem se torchu snažila a napsala něco pro děti...)) ..buďte milostiví k mé duši..:)))

Balada o napálené ježibabě

 

 

Ježibaba na paloučku

v kotli oběd vařila,

neměla však cukr moučku,

tak se marně snažila.

 

Cukr moučku vyplýtvala

na perníky s polevou,

když svůj domek budovala,

aby byla pod střechou.

 

Moc se při tom snažila

ježibaba z ústraní,

nápady jen hýřila,

nešetřila barvami.

 

Děti chtěla nalákat

na chaloupku kouzelnou,

v peci si je upéct pak,

zajíst mrkví dušenou.

 

Vařila a čarovala,

bez cukru je nahraná,

strašně při tom nadávala,

vzteky celá zelená.

 

A to ještě nevěděla

co ji čeká za ránu,

na palouček myšák přišel,

zrovna ten den po ránu.

 

Myšák zírá, poulí oči,

směšně hýbe nosíkem,

pak radostně povyskočí

s nevěřícným výkřikem.

 

Chaloupka se na něj směje

voní, hýří barvami,

perníkové okenice

perníkové zápraží.

 

 

 

Myšák rychle upaluje

křížem krážem po lese,

všechny myší zalarmuje.

Holá! Holá! Všichni sem!

 

To by jeden nevěřil

co se v myších nevyzná,

jak velký to národ je,

jedna s druhou příbuzná.

 

Tak se stalo toho dne,

na paloučku u lesa,

myši měly jednou pré,

to si daly do nosa.

 

Chaloupku v mžiku sežraly

i drobky co spadly na trávu,

pak už jen sotva dýchaly,

měly však skvělou náladu.

 

Ježibaba dupe vzteky,

z palice si vlasy rve,

jak teď nachytá si děti?

Jak to bude s obědem?

 

Zle nohama zadupala,

řvala, klela, nadávala,

na košťátko nasedla

frrrrrrrrrrrrrrrnk

do pekla odlétla.

 

DOBŘE JÍ TAK!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


68 názorů

:))..seš hodnej..:) ..jdu spát..pa..:)

Stařec_007
06. 01. 2011
Dát tip
V to doufám :-) Je skvělé přečíst si něco lehce stravitelné i pro mě :-)))

..to mě těší..možná se ještě o něco pokusím..:))

Stařec_007
06. 01. 2011
Dát tip
Jako tohle nemá chybu, četl jsem to s takovým uvolněným úsměvem.. :-))

:))))))))))))))..vidíš..budu muset změnit kategorii..:))

Stařec_007
06. 01. 2011
Dát tip
:-)))))))))))

nj..ta jedna sloka taky nesedí..chalouopku v mžku sežraly..:))

snake_01
10. 12. 2010
Dát tip
Je to přípustné, ale děti jsou velcí kritici, jakmile nesedí rytmus nebo rým, všimnou si toho :o)

..aha..no to je schválně ať to nejsou rýmy dýmy.. ..v poezii pro děti je to přípustné?

snake_01
10. 12. 2010
Dát tip
třeba Kouzelnou /dušenou - shodují se v e-nou, takže to není tak úplně rým, ale souzvuk neboli asonance :o)

..šmánkote..co jsou asonance?..))

snake_01
10. 12. 2010
Dát tip
Není to špatné, jen by to pro příště chtělo nahradit asonance rýmy a bude to oukej :o) Myslím, že alespoň já nejsem proti zařazení do sborníku.

FAE BOMB
03. 09. 2010
Dát tip
Třeba je to rozbitý a nefunguje to. Já ti teda pošlu nějaký avi. Když nedojde, tak je to fakt asi nějaký špatný...

no..tak jsem to udělala..do té kolonky..prázdné..

FAE BOMB
03. 09. 2010
Dát tip
Troufám si tvrdit, že uhodnu barvu tvejch vlasů... :-) Někde se každopádně stala chyba. Avi jsem nedostal. Sorry, že jsem hnusnej. Neni moc lidí, co mojí upřímnost oceňuje. Avi se posílá tak, že pod svym dílem dáš můj nick a pak "Odeslat"...

jak to..jsem ti poslala avi..

FAE BOMB
02. 09. 2010
Dát tip
Jsem z5, ale reklamu nevidim... :-(

..tak jo..:)

FAE BOMB
02. 09. 2010
Dát tip
Dej reklamu, aspoň si dojdu na hajzl... :-))

..nn..má smůlu..:)))

Kastel
02. 09. 2010
Dát tip
:o)z dětí oběd neurve

..o tom mi vykládej..já o tom napsala ale zase by sis myslel skrytá reklama..už mě štve..tak nic..:))))))

FAE BOMB
02. 09. 2010
Dát tip
Pokud tvoje děti nejsou vykrmený, tak buď nezdravě moc sportujou, nebo jim nedáváš najíst. Většina dětí v normálních rodinách trpí nadváhou. Pouze děti z chudejch nebo lakomejch rodin jsou hubený. My zas máme doma vysavač za šedesát. Výrobní cena tak pětikilo, ale pro nás grátis... :-) Fakt nevim, jak to nějakej blbec může koupit!!! :-)))

..ale nee..všechny nee..:)) ..no..stál třicet..ale já to kdysi prodávala..takže mě nestál nic..:)))

FAE BOMB
02. 09. 2010
Dát tip
Dnešní děti jsou všechny vykrmený... Takovej mixér neznám. To bude asi nějakej ten speciální, asi tak za šedesát tisíc, ne...?!

..noo..musely by být fakt vykrmený..:))) ..to je takový mixér co i vaří..:)))

FAE BOMB
02. 09. 2010
Dát tip
Pokud na jednu porci počítáme zhruba 100g, tak by to dvě dobře vykrmený děti dohromady dát mohly... Co je "theromomix"?

..hm..já ti svíčkovou extra nemusím..:)) ..čoveče..viděl si někdy zlízka dítě?..:)))))) ..si nejsem jistá jestli by vydali na čtyři porce..:))))) ..mám theromomix..:))))))

FAE BOMB
02. 09. 2010
Dát tip
Vzal bych maso ze hřbetu. Jeníček s Mařenkou by ty čtyři porce dát mohli... Každopádně bych to maso prošpikoval dětskou slaninou, protože by to jinak bylo suchý. Pak to trošku osmahnout, aby se to zatáhlo a dát péct, případně vařit do papiňáku. Přidat bobkovej list, nový koření a celej pepř. Když chceš mít děti "na divoko", tak dáš i tymián, jalovec a špetku muškátovýho květu. Pak je to vpodstatě klasika. Celer, petržel, mrkev, cibule. Pak vyndat z papiňáku Jeníčka s Mařenkou a koření. Zbytek rozmixovat a přidat smetanu s rozmíchanou hrubou moukou. Znova rozmixovat, aby nebyly hrudky. Kdo nemá ponornej mixér, nechť se stydí. Nejlevnější stojí kolem dvou stovek. Pokud nemáš, tak to propasíruj přes cedník. Pak se to nechá převařit. Maso se pak nakrájí a na talíři přelije omáčkou. Jeníčka s Mařenkou podáváme s brusinkami a šlehačkou. Vhodnou přílohou jsou houskové knedlíky.

..NOO..vony ty děti toho na sobě tase tolik nemaj..tak nevím s tou svíčkovou..:))))))))) ..nechceš raději dušené děti..doporučuji s kapustou..to já moc ráda..ale ty asi ne..:)))

FAE BOMB
02. 09. 2010
Dát tip
To je na řízky...

..rozhodne zadeček..určitě..:))))

FAE BOMB
02. 09. 2010
Dát tip
Baví mě vařit. Kterou část dítěte doporučuješ na svíčkovou?

..může být..takové děti do růžova na kmíně s novýma bramborama taky nejsou k zahození..:))) ..dvanáctku rozhodně..:)))))

FAE BOMB
02. 09. 2010
Dát tip
Preferuji knedlo-zélo-děti. K tomu dobře vychlazenou dvanáctku z Plzně...

..no..máš jiný vkus než ježibaba..tak by ti to asi nechutnalo..:)))))))))))

FAE BOMB
02. 09. 2010
Dát tip
Děti s dušenou mrkví? Fuj!!! :-))

..nj..já ti s těmi rýmy zápasím a stejně nikdy nevyhrávám..:)) ,,děkuji ti..:))

pro děti mi to připadá moc kostrbaté. V tomhle je "princeznička na bále..." od Hrubína nedostižná, musí to plynout a zároveň zaujmout. Ale jako veselá říkanka to jde :o)

..jj..ta chaloupka je mimo mísu.. ..nejdou,,jsou to takové rýmy dýmy...))

..já jo..takový pán..když se povede...)))))

BigBivoj
28. 07. 2010
Dát tip
já zase Marci, pána nemusím :)

..tak hledej na poloučku u lesa..možná si zas nějakou postavila...:)))) ..taky mám ráda perník a nejvíc s marcipánem...)))

BigBivoj
28. 07. 2010
Dát tip
mám rád perník a svoji chaloupku ještě více :)

...eee..je to nalevačku..možná to zase zkusím..až se oklepu z ježibaby..:)) ..hůř dopadla ukolébavka..to tu ani vkládat nebudu...)))

moorgaan
25. 07. 2010
Dát tip
nahodou ti to versovani jde.. Jezibabo:-))

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))

..nn..byla opravdická...))))))

jolbah
20. 07. 2010
Dát tip
Jako. :-))

,,jako z nepálené hlíny?...:)))))

jolbah
20. 07. 2010
Dát tip
Jo, jo, dělat si srandičky z pohádek... Na první pohled jsem myslel, že ježibaba v názvu je nepálená :-)

:)))))))..je..sedá na mně mák..zdřímnu si..:))

..se mi dnes do toho nějak nechce..jsem líná...))

:))))))))))))))))))))))

Bíša
19. 07. 2010
Dát tip
No vida...

..díky moc..:))

..snotíku..to je ta pravá tečka..:))))..děkuji ti..potřebovala bych píchnout s tou rušivou chloupkou jak mi tam nepasuje..:))

,,jj..máš pravdu..tá sloka tam nesedí..jsem už unavená..později popřemýšlím co s tím...děkuji ti..:))

gabi
19. 07. 2010
Dát tip
pre detičky akurát * určite by patrila medzi obľúbené při to nechýba "m"? při tom snažila... ruší ma sloha/strofa/ Chaloupku v mžiku... tá ma akosi vyhodila z rytmu, kľudne by som ju vypustila, inak fajn

...tak ti děkuji..andre...)))

Andre
19. 07. 2010
Dát tip
Je to takové hravé, zpěvné, mě se to líbí :-) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru