Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Médea

02. 08. 2010
27
37
4839
Autor
Zuzulinka

 

 

chtěla bych si tě omotat

 

 

jak rybí vlasec

na jateční háky

a na vrcholu Golgota

houpat tě v sítích

navijáky


být jenom tvojí Médeou

snad navždy táhnout

někam s draky

zem mrazem spálit

hnát se tmou

a vlkům křesat o tesáky


chtěla bych si tě ulovit

z vod plných ledu

kdesi v Grónsku

mrazivý klid

z tvých očí pít

pak škrtnout sirkou

po hurónsku


zbyla by louže po tobě

pár kapek vody

špetka soli

hrstička prachu

v oboře

medúza

která nezabolí


ach lásko chutnáš

žahavě

pár omrzlin a puchýř

přes aortu

 

jak hořká pachuť po kávě

jež tříbí

sladkost svatebního dortu


 


37 názorů

oleandr
10. 08. 2010
Dát tip
krásná

koloušek
09. 08. 2010
Dát tip
T*

Aroganc
08. 08. 2010
Dát tip
povedené, jako vždy!:D *

Bíša
03. 08. 2010
Dát tip
T.

slivaka
02. 08. 2010
Dát tip
...fajn..Lu t.*

Whitesnake
02. 08. 2010
Dát tip
když se neotočí v hrobě, lehám si k němu. Pevnou pánev, bystrý zrak a nespal to!

Zuzulinka
02. 08. 2010
Dát tip
cos ode mně taky mohl čekat?....než vypPíchovanou? měj se, jdu vařit epigram je dobrej skoro jak od Borovského

Whitesnake
02. 08. 2010
Dát tip
sancta simplicita... ten poklop mi hodit na hlavu, když jsem chtěl být originální... tak je to vždycky když perlu hodím prasátku odfrkne drze pak se vzdálí aby ve zpětném zrcátku zkontrolovalo jak jsem malý .... pfff, to není špatný epigram na pět vteřin tvorby.

Zuzulinka
02. 08. 2010
Dát tip
do poklopu?...no, jo, tak, jo, jak myslíš...já myslela, že poklop mají jen kanály, tanky a bunkry pod zemí...:-) zasekávání je sakra hezké...po těch letech:) aaaa voooolo vinny to je moje copak takhle kydat hnoje nacpat miny do hoboje pak se tvářit jako Co je?

Whitesnake
02. 08. 2010
Dát tip
... myslím. A nesahat mu do poklopu. Šlo mi o to, že záleží na tom, koho chceš třeskutě přesvědčovat, trochu rozlišuj. Naše konverzace by už po těch letech měla plynout volně a ne se zasekávat, kdykoli mi chceš něco dokazovat. Jsi bystrá a inteligentní holka, Z, tak to bylo a tak to je. Snad i bude, nesemele-li nás mlýn interakčních volovin

Zuzulinka
02. 08. 2010
Dát tip
není jistot, to taková hlava jako Ty nev?í...a o čem jiném by měl člověk nejvíce pochybovat, když né o sobě?...myslím, že to jest základním kamenem sebepoznávání a vnitřní síly...od ní pak se jako nitka vine moudrost, ne ta načtená, knižní, slovníková a další...ale taková ta z gruntu člověk by toho "Boha" v sobě měl umět držet pod poklopem, nemyslíš?

Whitesnake
02. 08. 2010
Dát tip
Zachraň se kdo můžeš... já věděl, že tam někde na dně tý chytrý hlavinky existují ostny nejistoty: všechno snesu, ať mi o hlavu otřískají cokoli, od formy po rýmy, od nápadu po zpracování... jen ať si proboha ani omylem nemyslí, že jsem blbá. Nejsim v tom sama, Zuzko, vítej do klubu.

Zuzulinka
02. 08. 2010
Dát tip
...obvykle, chceš:)...a já Ti obvykle toužím dokázat, že blondýny nejsou až tak hloupé a pokud ano...k čemu by nám byl internet?...ten ví vše:)

Whitesnake
02. 08. 2010
Dát tip
Ale jáááááá to znám ( i nějaké veršíky o ni) napsááál, jen jsem se ptal. Nebo to vypadalo, že chci vzdělat? :-) Uch, ženský starostlivý !

Zuzulinka
02. 08. 2010
Dát tip
pokud se ptáš mně..tak ano...v podstatě to byla nešťastná a hoooodně pomstychtivá ženská:) Řecká mytologie, Médeia – dcera kolchidského krále Aiéta, vnučka Héliova, která uprchla s Argonauty do Řecka a stala se manželkou Iásónovou. Když ji Iásón opustil, protože se chtěl oženit s dcerou korintského krále Kreonta Kreúsou (podle jiných s Glaukou), usmrtila Médea nevěstu a zavraždila své a Iásónovy děti. Sama prchla ve voze taženém draky do Athén ke králi Aigeovi, odkud byla později vyhnána Théseem a vrátila se do Kolchidy. Báji zpracoval Euripídes v tragédii Médeia. Zachovalo se též drama Senekovo.

skvělá

Whitesnake
02. 08. 2010
Dát tip
Moc by mě zajímalo, čí jsi alternick... už mi začíná svítat. Ten břitký negativismus :-)

Whitesnake
02. 08. 2010
Dát tip
aha... mám to všude napsáno od dalších lidí...

Whitesnake: máš to všude napsáno od dalších lidí, tak překousni svojí ublíženost.

pěkná*

Whitesnake
02. 08. 2010
Dát tip
prostě mě to pobavilo a aby to nebylo o tobě bez tebe... tak proto to avi. Jinak se vyžíváš v nekonkrétních kritikách? Tak to dolož a vyjmu tě z kolonky prudiče. Diskutoavt se dá, ale konstruktivně. KDE mám naprd rytmus, chytráku? Zuzko promiň... pokud bude chtít diskutovat, tak už to bude jinde, abych ti nezanášel prostor.

Whitesnake: já se do tebe nestrefuju. Měl jsi naprd rytmus, tak jsem ti napsal, že máš mimo rytmus. To, že tvá vztahovačná reakce byla o tom, že jsem prudič a že rytmus ovládáš (což jsi v dalším díle opět "krásně" doložil) je tvůj problém. Kdyby měla Zuzu špatný rytmus, tak to tu ode mě měla stejně jako ty. Ale ona ho má dobrý, možná ho nemá spočítaný po slabikách, jako ty, protože ho prostě cítí:-)

Whitesnake
02. 08. 2010
Dát tip
Ano, přesně tak jsem si to myslel, prostě ženská, tidíž "Chtěla" tam bude ten zakopaný vřes. Dobrý den, Z.

Zuzulinka
02. 08. 2010
Dát tip
asi je to muž a imponuje mu verze v ženském rodu "Chtěla bych si Tě..." jinak netuším, tuším jen, že u mně je snad poprvé veršuje se na to dobře, ale mně se veršuje dobře, když to jde dobře na cokoli:) ....a mám pletky jen s Tebou, mrk:)

Whitesnake
02. 08. 2010
Dát tip
Ty mrško. Jak dobře víš, mám asi deset tisíc básniček, které začínají tím magickým "Chtěl bych tě..." - tohle je atraktivní a dobře se na to veršuje, že... myšlenky se řetězí jako živé. Ale pobavilo mě to i z jiného důvodu... nick return-of-ca-2 (avi) se do mě strefuje a zde se nad evidentní inspirací rozplývá. Ten rozpor je až příliš okatý, co spolu máte, Zuzie :---)))

Zuzulinka
02. 08. 2010
Dát tip
díkec všem peckere...tys to vzal tedy šupem:)

PecKer
02. 08. 2010
Dát tip
Mívám tendence sumarizovat. Nuže tedy, co nám chtěla básnířka sdělit? Chtěla bych si Tě omotat. Jak hořká pachuť svatebního dortu. To je ale opravdu na tip. :)

Whitesnake
02. 08. 2010
Dát tip
Chacháááá

krásné ...*

Ferry
02. 08. 2010
Dát tip
Báseň je úžasná. Ale mezi námi: Píšeš si to "pro radost" drsný teda fláky....:)) t*

baaba
02. 08. 2010
Dát tip
velmi velmi :)

javavia
31. 07. 2010
Dát tip
T*

Sarrah
30. 07. 2010
Dát tip
nádhera

guy
30. 07. 2010
Dát tip
jako obvykle hodně můj šálek, čemuž jsem moc rád *

Můra73
30. 07. 2010
Dát tip
moc krásná

Adamova Eva
30. 07. 2010
Dát tip
opět krásná Zuzí :O))) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru