Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

VĚJÍŘ

02. 08. 2010
13
23
2686
Autor
macecha

První vějíř jsem dostala od své neteře. Druhý od maminky a ten, o němž píši, jsem dostala dnes, od jedné milé, staré dámy, která bydlí v našem domě. Jsem asi jediná v našem městě, která chodí s vějířem po ulici a používá ho. Hlavně v MHD je to pro mne jediná záchrana před zalknutím. Zvláště v těchto dnech, kdy panuje velké horko.


krásné dámy
ohnivé flamengo
krvavá corida
to vše je skryto
v malbě vějíře
kterým se ráda ovívám

zdobený černou krajkou
jinou zemi připomíná
nejsem však marnivá dáma
jež se z dlouhé chvíle
nebo snad pro dojem
vějířem ovívá

nejen radost z jeho krásy mám
také velkou službu skýtá mi
když slunce svými praprsky
z mého těla život vyhání
ten zdobený kousek látky
který darem dostala jsem
zdá se býti v této chvíli
jediným mým ochráncem


23 názorů

macecha
09. 08. 2010
Dát tip
koloušku, díky, že jsi mne pasovala mezi pravé dámy!!!!

koloušek
09. 08. 2010
Dát tip
Jen ho používej dál, když ti vedro dýchat brání, každý by se ovíval, mít tak praktickou věc v dlani. Do ruky jej mohou vzít přece jenom pravé dámy, chlap si musí vystačit s papírem či novinami. T*

macecha
09. 08. 2010
Dát tip
Armine, to víš, každý den pšenka nekvete .. :-)) I tak díky.

Báseň nezáživná, nudná, našel jsem jediný povedený verš

macecha
04. 08. 2010
Dát tip
Alloha Hurro, máš pravdu. Nějak mi poslední dobou fantazie a povznesení nejde. Snad se to spraví :-)

příjemné počtení, kreativita obratnost a ještě nějaké věci by to chtělo malinko podpořit, plus trochu více fantazie a povznesení...

javavia
03. 08. 2010
Dát tip
slunečník bych také přivítala:-))

macecha
03. 08. 2010
Dát tip
Javavio - ty moje vějíře také dlouho ležely, až loni a letos je mám v permanenci neustále. Možná se lidem zdám být divná, ale mně to moc pomáhá. Ještě bych uvítala, kdyby se normálně prodávaly slunečníky. Ten bych také nosila. Prostě, nesnáším přímé slunce a vedro.

macecha
03. 08. 2010
Dát tip
Květoni, tak to je spojeno dobré s užitečným. Tak to má být ... :-)

javavia
03. 08. 2010
Dát tip
Kdysi jsme dostala krásný vějíř od jedné známé, měla jsme ho dlouho, než si ho půjčila dcera a dalmu co proto:-))trochu mne to mrzelo,ale děti jsou naše zlatíčka, tak se na ně ani dlouho zlobit nemůžem:-)) T*

Vějíř je velmi praktická věc. Například horkou polévku neochladí nic tak rychle, jako máchání vějířem.

macecha
03. 08. 2010
Dát tip
Diano, Jiřího bych nechala přiklánět i kdybych ho neznala. Člověk nesmí být sobec ... :o)

macecha
03. 08. 2010
Dát tip
Jiří, ta slečna, kdyby věděla, jakým mistrem slova jsi, ještě by tě ráda ovívala ... :-)

macecha
03. 08. 2010
Dát tip
rubi, je vidět, že ti víno svědčí. Ta úvaha je správná ... :-))

macecha
03. 08. 2010
Dát tip
Bíšo, děkuji.

macecha
03. 08. 2010
Dát tip
Janinko, rozumím .. :-))

Diana
03. 08. 2010
Dát tip
Aspoň máš čím klepnout pány po prstech! ;-)*** (Hleďme nostalgika, jak by se přikláněl:-))

Bíša
03. 08. 2010
Dát tip
Krásná a nostalgická...

rubi
02. 08. 2010
Dát tip
Chtěj v životě milá macecho, to co není vidět a to co je vidět, to většinou nestojí za to.... malá úvaha po litru vína!

nostalgik
02. 08. 2010
Dát tip
Bylo vedro. V tramvaji jsem náhodně přisedl k mladé ženě a s překvapením jsem viděl, že má skutečný vějíř, kterým vytváří jemný, příjemný vánek. Lehce jsem se přiklonil, ale ta dívka se uraženě až sobecky pootočila, abych se dostal "z vlny". Co dělat, kouzlo osobnosti se vytrácí...

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))..věřím..ono..to pokukování v nadité tramvaji stejně vypadalo krapet komicky..víš? ..ovšem vidím krinolínu..vlahá letní noc...však víš..)))

macecha
02. 08. 2010
Dát tip
Janinko, jsem ráda, že neomdlévám, ne tak ještě, abych pokukovala ... :-))Díky.

...)))..hhm..už vidím ty koketní pohledy zpoza vějíře...)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru