Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kolo

05. 08. 2010
41
48
6922
Autor
Zbora



Předevčírem přivezené
už úplně velké kolo
opřené teď o zeď v garáži

tři dny vytrvale prší

každou chvíli k němu někdo seshora seběhne
dívá se, protáčí šlapkou, zkouší dynamo
pak běží zpátky
dívá se ven
otevře okno
vystrčí ruku
otáčí vzhůru dlaň

potom ji otírá do tepláků
jako důkaz
že už je skoro po dešti


 


48 názorů

Jarodějka
27. 02. 2020
Dát tip

Předevčírem přivezené

už úplně velké kolo

o zeď v garáži v dešti opřené

 

To nemá chybu* Děkuji!


stenos
23. 11. 2010
Dát tip
Právě že ta první sloka je básnická až ouvej, si to člověk kterej jinak poezii vůbec nečte, přečte ještě jednou a...Výborný, jak čerstvej chlebíček po noční šichtě.

stenos
23. 11. 2010
Dát tip
Právě že ta první sloka je básnická až ouvej, si to člověk kterej jinak poezii vůbec nečte, přečte ještě jednou a...Výborný, jak čerstvej chlebíček po noční šichtě.

k němu někdo zeshora seběhne a otáčí dlaň:) to je dobrý, takové sportovní odpoledne v teplákách.)

po dešti po dešti kolo si znovu nalešti

a2a2a
09. 09. 2010
Dát tip
Jako miniaturu beru, ta první sloka je trošičku nebásnická, ale o těch tří dnů pršení až do konce to má onen typický půvab, který začíná být pro tebe typický, takové to neplánované hlazení všednosti.

Kuchot
06. 09. 2010
Dát tip
sakra, jaktože jsem si téhle nevšimL..?*

divej Mára
03. 09. 2010
Dát tip
Jo, jo, já jsem takovej divnej, hodnej Mára: kde můžu, tam chválim. Akorát že na Písmáku toho zase tak moc k zavejsknutí nejni, vyjímkám čest. Ale ty seš renomovanej autor, už i knížka ti prej vyšla, dokonce ne vlastním nákladem, :) takže nějakej standard čék očekává, žáno.

Zbora
03. 09. 2010
Dát tip
To se náramně hezky čte! :) Děkuji divnej Máro :)

divej Mára
01. 09. 2010
Dát tip
No, jedna z Tvejch lepších, Honzo. :) * P.S. Todle Ti jde nejlíp - ty zdánlivě banální, subtilní momentky, který přitom mají "apparent horizon".

Smetiprach
12. 08. 2010
Dát tip
zapomněls na ten kečup...

Zbora
12. 08. 2010
Dát tip
Já ji sundavat nebudu, mně se tam tůze líbí a jsem rád, že po mně v KH něco hmatatelného zůstalo! :o)

Smetiprach
11. 08. 2010
Dát tip
inu tradice, s tím nic nenadělám... fakt je, že studenou sprchu a zrní můžeš dostat i jinde, ale longital jenom u nás... tak holt příště, někdo by už taky měl sundat tu židli ze stromu u bartoloměje...

Zbora
11. 08. 2010
Dát tip
Proč vždycky všichni naplánují festival na poslední prázdninový víkend, jakoby jím končil svět? Na jednom takovém hraju a je mi to líto, protože Longital zní vážně lákavě.

Smetiprach
11. 08. 2010
Dát tip
blbost, jediná sbírka kterou jsem kdy četl je občanský zákoník... a tam to nebylo, to bych si pamatoval... osmadvacátého je minifestiválek u dáči, studená sprcha, zrní, kolowrat a longital... mi to přijde po sázavafestu a povodních jako osvěžující a zároveň bys mi mohl dovézt tu liebherrovu krabici na holuby...

Zbora
11. 08. 2010
Dát tip
čet, ve sbírce

Smetiprach
11. 08. 2010
Dát tip
dobrý no, ale nečet jsem to už někde?

JiKo
11. 08. 2010
Dát tip
Tohle je fajné... vTip a pées: co takle si koupit pláštěnku na to dospělé kolo?:))))

Jazylka
09. 08. 2010
Dát tip
výborná, málo slov a silný dojem.

...jo*

krasna.t.

moorgaan
05. 08. 2010
Dát tip
no az teprve ted to chytlo tu spravnou dynamiku:-))

Zbora
05. 08. 2010
Dát tip
Vidiš to, já to zapomněl opravit. Díky.

moorgaan
05. 08. 2010
Dát tip
marne vzpominam kde je na kole trafo... asi jsem nikdy nevidel to uz uplne velke kolo :-))

Whitesnake
05. 08. 2010
Dát tip
To každopádně. jen mě někdy čistě ze zvědavosti zajímá, jestli je něco napsáno mimoděk, anebo zažívám zajímavou chvíli (ne častou), kdy autorovi rozumím víc, než jen průměrně.

Zbora
05. 08. 2010
Dát tip
Whitesnake: a není to jedno? ;)

k vánocům mám taky jednu veselou historku: vloni naše dvanáctiletá dcera dostala pod stromeček nové lyže. S útrpným výrazem si je prohlídla a řekla: no, aspoň to není kolo...

Marcela.K.
05. 08. 2010
Dát tip
Připoměl jsi mi jedny Vánoce, nové kolo v ložnici a slzy radosti našeho desetiletého syna...tehdy čekal až roztaje sníh :-) dík *

white: když se kolo přifoukne, povyroste :o) pěkné retro...

Rajmund
05. 08. 2010
Dát tip
Útočíš na naše nedorostlé city

Whitesnake
05. 08. 2010
Dát tip
První dva verše jsou pro absolutní nirvánou - možná je to jen kouzlo nechtěného... ale představuji si předevčírem přivezené kolo, které mezitím dorostlo a už je úplně velké :-) tak jsem se nepobavil dlouho. Zboro, umíš. t PS. A budu rád, když aspoň pro mě (prosím) doplníš jak to s tím kolem bylo. Myslels to tak? Anebo jinak? Jak? Hořím zvědavostí.

*

dadadik
05. 08. 2010
Dát tip
:) jo

*

nedokážu vidět ten přesah

taková rozvaha, ale mile školní :-) ty nám milý Zborouši začínáš stárnout....jojo... t

guy
03. 08. 2010
Dát tip
prostě hezký, z mé strany to nepotřebuje další komentář *

Oldjerry
03. 08. 2010
Dát tip
To je paráda! Mohl bych to podle tvých slov namalovat - jen podoby by asi neseděly...ale ty tu stejně nejsou důležité. Nové kolo... fuj! a už jsem zase o šedesát let zpátky *

Janina6
03. 08. 2010
Dát tip
Ano, takové důkazy nás drží při životě :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru