Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kapka deště

13. 08. 2010
23
23
4220
Autor
Oldjerry

Sedím na zahradě pod stříškou toho, čemu říkáme vegáč, na stole láhev.       Matonky – jsem tu autem a tak ani náhodou… Koukám do deštivé stóry a myšlenky se mi courají každou chvilku někde jinde. Tak se mi, mršky neposedné,  zatoulaly i k penězům. Už je nepotřebuji ani tak pro sebe, jako pro syna s dvěma dospívajícími dcerami. Kdyby tak se nechaly ty kapky proměnit – každá na nějaký zlomek částky … Jak velký? 

Začínám počítat : jedna kapka má průměrně  - asi – jednu desetinu mililitru. Přes noc mi ze střechy nateklo do nádrže čtyři sta padesát litrů vody. Střecha má půdorysnou plochu třicet kvadratických metrů. Znamená to tedy, že na jeden takový metr napršelo  patnáct litrů vody. Jeden litr vody vytvoří desetitisíc kapek. Kdyby každá kapka hodila haléř… sakra : to by bylo… půl druhého litru (tentokrát patnáct set kaček).

Hm… nic moc, no – ale já mám  zahradu pět set osmadvacet metrů čtverečních a to by bylo… to by bylo… sedm set devadesát dva tisíce korun! Jó – to už by bylo něco jiného …

Přestalo pršet.

Sehnal jsem po kapsách jedenadvacet kaček, vyhodil dva zapomenuté  padesátníky a šel jsem na jedno  -  jak říkávala jedna z mých kolegyň – žbrďo.  Druhé jsem dostal od kamaráda (tím se dobří kamarádi vyznačují) a zapomněl na kapky a na svoje výpočty.

Až doma…

Když jsem si do koupelny zašel opláchnout ruce, všiml jsem si kapek z kohoutku a hned jsem si vzpomněl:  himbajs! vždyť já to těsnění chtěl vyměnit už předevčírem…


23 názorů

Oldjerry
20. 08. 2010
Dát tip
Štírko - k cíli? No jo, i tak se to dá vzít :)

Štírka
20. 08. 2010
Dát tip
...jo., je to paráda, takhle si ujiždět v představách a dojít až k cíli... Mile se četlo....t*

Oldjerry
15. 08. 2010
Dát tip
Prosecký - naopak : decentní sranda je vítána v každém množství. A díky navrch... Mohl bych teď rozvinout debatu, jak se nechají slova chápat a uchopit a co se s nimi dá všecko natropit. Jenže tobě psát takové rozbory by bylo nošení dříví do lesa. Ano, vzdělání... mohl jsem mít vysokou školu po-ho-dl-ně ... jen to chtělo podpis na jednu přihlášku. No, zrušili mi stýpko - a bylo po vysoké... za necelé dva roky potom jsem už byl revizionistický chuligánský živel... O vnučky ať se postará syn. Ve skutečnosti naše peníze nepotřebuje. On Je inžinýr, já jsem h.....

Prosecký
15. 08. 2010
Dát tip
Velký tip za inspirativní pomýlení a několik metodických poznámek: 1. Tak podívejte se, máte štěstí, že u mně neděláte zkoušku z makroekonomie. Je přece jasné, že kdyby nastala masovější přeměna nevzácného statku na oběživo, došlo by pouze k růstu cenové hladiny a nikoli reálního bohatství domácností. 2. Jaké pivo tam čepovali? Byl to nějaký malý rodinný pivovar v rukou českého kapitálu? Pokud ano, mohl jsi přispět k akumulaci a tím k stimulaci budoucího růstu v místě. 3. Zatímco vysněné peníze ze střechy propršely, peníze za pivo byly spotřebovány s nulovým přínosem jak pro spotřebitele, tak zejména pro vnučky. Důsledně správné řešení by bylo investovattyto peníze do jejich vzdělání, případně průpravy do života. 4. a poslední metodická chyba souvisí s tím, že jsi vydělal na pivu od kamaráda. V dlouhém období se určitě projeví, že ty zase koupíš pivo jemu a celkový efekt bude nulový. Rozumnější by tak bylo odříci si i tuto spotřebu a opět vložit do vnuček. Doufám, že mé vývody mě zase neodsunou mezi neoblíbené.

Oldjerry
15. 08. 2010
Dát tip
Františku - jasněěě! Kvůli tomu tu otravuju... (:-D Sebastiano - možná, že nad tím se zamyslím příště, je to totiž o něčem jiném Jara - dík Květo - Někdy je těžké kategorizovat dílo... a s tou trnkovicou - nu bať, svatá pravda, v mládí i středním věku jsem se uměl zkapkovat jak trnkový sad

Snad i kapku fejeton. Kapkový. A jak říkají na Valašsku - kapka ke kapce a ožereš sa aj z koštování.

Sebastiana
14. 08. 2010
Dát tip
A za kolik by byly slzy, co lidé vypláčou? Co vyváží jednu slzu?

Honzyk
14. 08. 2010
Dát tip
...ty si vyhraješ:)))-------------

Oldjerry
14. 08. 2010
Dát tip
avox - pár kapek v celkové spotřebě zaniká sestřičko - sny jsou fajn, ale zase jen sny... mylenko, Bíšo,alkáči, Impress a Maruško s ovečkou- všem vám Ď za procházku mou stránkou

Nevím, čím víc počítám tím víc zjišťuji..... a tak jsem přestala počítat, Všechno nějak dopadne. Ale je to pěkné.

Impresse
14. 08. 2010
Dát tip
*

...že prý někde padají penízky z nebe jak já mám snít o ráji když nemám Tebe... na tuhle písničku jsem si díky Tobě vzpomněla :o) * a krásné ráno,Oldi..

alkáč
14. 08. 2010
Dát tip
:)

Bíša
14. 08. 2010
Dát tip
Hmm...

Marcela.K.
13. 08. 2010
Dát tip
nemusí pršet, oldjerry, hlavně, že nekape ;-))

avox
13. 08. 2010
Dát tip
hm... a kolik pětek ti odkapalo z toho kohoutu, to raději nepočítáš, viď? :-))

Oldjerry
13. 08. 2010
Dát tip
dadadík - jistě, dobrý postřeh....aber : myslíš, že by někoho zaujal popis čtyřkilometrové cesty ze zahrady domů? :-) Jedině tak Děti Země - ty b...... Kostka - zřejmě s tím máš zkušenosti, ale ne - to není můj případ Prostovláska : dík za zeptání - chutnalo

Toscana
13. 08. 2010
Dát tip
tobě teda ty kapky leží v hlavě... :o))) *t

macecha
13. 08. 2010
Dát tip
no, já také!!! Ale, počítání ti šlo fajn :o) T***

dadadik
13. 08. 2010
Dát tip
já myslela teda žes byl autem...? :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru