Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kráska z vlaku

23. 12. 2001
4
0
2110
Autor
cvrček

...

Kráska z vlaku

báseň

 

Svůdně dáš nohu přes nohu,

ve tváři modrou oblohu,

díváš se něžně do dálky.

Bílá jsi jako sněžná pláň,

teďka se směješ, zvedáš dlaň,

za tebe šel bych do války.

 

Vlak si tu rychle bubnuje,

krajinou tajně putuje

přání, co lítá potichu,

že jeden básník zasněný

volil by místo odměny

spadnout si s tebou do hříchu.


Nyx
04. 01. 2002
Dát tip
Ale já jsem přece pln fantazie! Přečtěte si moje básničky! Ale ono se taky někdy musí z té noční oblohy plné hvězd sklonit zrak, aby člověk nešlápl do ho.., hodně hluboké jámy........ Jo jsem pragmatickej snílek, vocuď, pocuď, ale pokud to jenom trochu jde, tak jsem schopen žít v oblacích, ale tuto debatu jsem holt viděl bez těch růžových brýlí..........

Yeziiinka
04. 01. 2002
Dát tip
Máte pravdu i Vy, polorealisti či realisti... já jsem si teď během několika dní stačila uvědomit, že se to s tou romantikou nemá přehánět...

cvrček
03. 01. 2002
Dát tip
Beata, Litochowitz, Astalavista, Dream, Siri, Yeziiinka, Márty, Sidi: Moc děkuji za podporu... mám velmi rád idealisty, tvůrce a příznivce bláznivých neobvyklých nápadů, jste mé spřízněné duše... Rád bych potkal ve vlaku někoho z vás... alespoň by tam byla dobrá atmosféra... Gast Nyx ďablik 008: No výborně, výborně, jak se tady rozjela konverzace o jedné narychlo napsané básni ve vlaku... abych řekl pravdu, tak jsem ji nepoužil, neboť slečna nejevila zájem se na mě ani podívat a v takových situacích ztrácím veškerou odvahu... kdybych však spatřil alespoň zaujetí (Proč ten kluk naproti se na mě tak nesměle dívá a pořád si něco píše do sešitku? Netýká se to náhodou mě?), tak bych se s ní alespoň seznámil... (Na drsné svalnáče mám taktiku: Blahopřeji Ti, že máš tak skvělou holku, možná jednou taky takovou najdu). Tuto rýmovačku bych jí asi věnoval jen kdyby jsme si hezky popovídali a už bychom se nikdy neměli vidět (recitovat neumím)... pokud bychom se ještě viděli, asi bych radši napsal něco jiného, neboť kvalita této básně by už v ne tak spontánním prostředí neobstála ani přede mnou... Mám rád i vás-realisty, neboť reprezentujete něco, co mi občas chybí...

Beata
03. 01. 2002
Dát tip
pěkná debata se tu spustila :o)

Gastarbajtr
03. 01. 2002
Dát tip
realista až za hrob - to jsem já...:-)

Gastarbajtr
29. 12. 2001
Dát tip
Yeziinka: máme pravdu...:-))))))

Yeziiinka
29. 12. 2001
Dát tip
... nene... :))) A TICHO!!!!!

sidi
28. 12. 2001
Dát tip
Přečtouc si pozorně polemiku říkám: Beata má pravdu. :-)

Yeziiinka
28. 12. 2001
Dát tip
Nyx, Gastík: Já taky děkuju a doufám, že nemáte pravdu :))

Nyx
27. 12. 2001
Dát tip
Jo, jo, díky holky (Beata, Yeziiinka) za to, že jste takové, co by si rády vyslechly nesmělá slova básníkova, ale asi je vás takových málo, ale to je v pořádku, ta šedá lidská většina, která se řídí jen svou všedností, přeci je všude kolem dokola a ten, kdo v dobrém slova smyslu vyčnívá z davu se stane jejich prorokem nebo zatracencem, ale určitě neplave v hlavním proudu kalné řeky života, bude možná osamocen se svým nízorem, ale o to více svoboden. Mějte se. Jo a díky Gastarbeitrovi za podporu.

Nyx
26. 12. 2001
Dát tip
Omyl milá Beato, já moc dobře vím, co chtějí dívky slyšet a také jsem se o tom přesvědčil, že to funguje. Jinak já nereaguji na tu básničku, ale na to téma, které ve mě podnítila. Já si představuji tu reálnou situaci někde ve vlaku, kde na prvoplánovou poesii dle mého názoru u krásné slečny nelze čekat pozitivní reakci. To samozřejmě nesouvisí s tím tvým tvrzením, že si může slečna vyslechnout básničky svého ctitele, kamaráda, přítele,...to určitě ano, s tím souhlasím. Ale ne bum - ve vlaku z ničeho z nic, děj se, co děj, moje milá poslouchej! To by vypadalo dost trapně a nevkusně, exhibicionisticky. Pro poesii není důležitá jen její obsah a forma, ale i situace vlastního podání. Jo a tem text ode mne výše, je taková trochu nadsázka, asi to není z toho tolik patrné.

Beata
26. 12. 2001
Dát tip
Asi je to o lidech. Jedna ano, jedna ne. Samozřejmě nejde jen o básničku samotnou, ale o osobu která a jak to říká. Ale jako omyl to necítím. Má prvotní rekce byla na to, že kňučení do papíru je básníkům na houbec, proč to slečně neříci. Asi je to o lidech. Ale dívky by to vyslechly rády.

Yeziiinka
26. 12. 2001
Dát tip
Gast: Nech si tyhle řečičky!!! :) Nyx: Ne. Nemůžeš si být tak stoprocentně jistý, že do toho vidíš a že víš přesně, co která chce a co nechce a nedokáže poslouchat, třeba právě ve vlaku. Plně souhlasím s Beatou - je to opravdu otázkou toho kterého individua. To, že máš možná špatnou zkušenost mě mrzí, ale neměl bys si díky ní utvářet takhle radikální, všespasný názor... Já trvám na tom, že si takové situace představuju, líbí se mi ta představa a její realizaci bych uvítala. Jistě, že bych byla překvapena, ale NE nemile! :) (A rovněž stejně jako Beata bych chtěla podotknout, že nejsem nijak frustrovaná, společností odstrčená nešťastnice.)

Gastarbajtr
26. 12. 2001
Dát tip
Nyx: Plně s Tebou souhlasím, opravdu si neumím představit, že pojedu vlakem....vedle mě bude sedět nějaká krásná holka (ani tohle se mi nikdy nepovede...-))), já odložím svoji svačinu, vytáhnu z tašky zápisník, mírně zakašlu, aby přestala upjatě koukat z okna (aby nemusela koukat na mě....)...a začnu jí recitovat do ouška....:-)), ouvej, se zlou bych se potázal...Nyx ví o čem mluví...sotva bych začal, neznámo odkud by se vyřítil nějaký namachrovanec, co by mi dal co proto.... říct mu vodpal není vůbec lehký páč jsem spíš filozof a tělíčko mám křehký...:-)) ono nemusím dělat ani tohle, pozval jsem jednu kamarádku na čtení pomocí sms...přišla mi odpověď (zřejmě od jejího už podle projevu jistě velmi inteligentního přitele...), slovo zmrd bylo to nejlichotivější a vyhrožování smrtí nejmíň pětkrát... ...kam to pak člověk s dobrou vůlí dotáhne.....když už nikam tak aspoň nechci dostat přes hubu....

Gastarbajtr
26. 12. 2001
Dát tip
Yeziiinka: jaký řečičky? :-)))) neviděla jsi mě...jen počkej na čtení nebo na fotky z něj...:-)))))))

Yeziiinka
25. 12. 2001
Dát tip
Gastí... to je právě omyl. Zacvrkáno je to moc mile a líbícně, t*p Cvrčkům! :)

MártyV
25. 12. 2001
Dát tip
Má to jiskru, hezké a svěží.

Gastarbajtr
25. 12. 2001
Dát tip
Yeziiinka: no...není.....kdybys mě znala, dala bys mi zapravdu...:-)

Nyx
25. 12. 2001
Dát tip
Tomuhle říkám básničky pro holčičky, souhlasím s Gastarbeitrem, že uvést tuto báseň do praxe by bylo o ústa, protože slečna, co se nám líbí v kupé, samozřejmě má na chodbě drsného přítele, který je ochoten uhájit svou prioritu i za cenu výše uvedené expatriace z vlaku, ale pro zklamané dodávám, že to bývá tak, že takováhle kráska, pro kterou bys šel světa kraj, mívá obyčejně s sebou o minimálně řád ošklivější kamarádku, která by případně veršík uvítala s úsměvem na tváří a roztouženým objetím, až by ji na zem padla Nezvalova Žena v množném čísle, které nerozumí, protože je to nějaký surealismus a ona sní o romantickém princi, který by ji osvobodil z prokletí být stále ve stínu své nenáviděné nejlepší kamarádky. A potom myslím, podívaje se realitě do tváře, zdržel by se poeta svého snění a vzal by si raději svačinu z baťohu a začetl se do nějakého časopisu typu AutoTip, VTM, Rybářství, Chip, atd. a na básničky pro holčočky by zapomněl alespoň do doby, kdy potká další naději, která se ovšem brzy opět v prohru promění.

Beata
25. 12. 2001
Dát tip
Nyx a Gastarbeiter toho vědí prd o tom, co chce dívka slyšet ! Dívka z vlaku, co je sama (nikoli s drsným přítelem - o tom v básni nepadlo ani slovo), si ráda poslechne cokoliv, co jí může zaujmout - a zaujme ji určitě něco, co o ní říká, že je vlastně vyjímečná. A nemyslím si, že můj názor je názor slečny, naivky, zapomenuté a stresované vlastním bytím! A dále, pokud hledá někdo slečnu, která si ráda poslechne i jeho poezii - tedy jeho samého, tak pokud slečna odmítne, není to ta pravá.

Gastarbajtr
23. 12. 2001
Dát tip
ve vlaku jsem potkal takových mnoho......třeba bych pro ně něco udělal, ale do tý války bych nikdy nešel...:-))))

Litochowitz
23. 12. 2001
Dát tip
Hej Ty cvrčku, to se mi líbí....T-p.

Beata
23. 12. 2001
Dát tip
Kdyby básníci, tohle řekli přímo ve vlaku, přímo do očí... - vždyť na to každá čeká, až z toho co poní kouká vyleze něco originálního, něco co zaujme...a tohle myslím klidně stačí :o)

dablik008
23. 12. 2001
Dát tip
pravdu mas, je to basen...mozna ji to ale je na skodu...snaha absolutne plnit rym mozna svadi k tomu ze se z toho spis stala takovy rymovacka...je hrozne tezky napsat rymovanou poezii opravdu dobre, aby se tomu opravdu dalo rikat basen...to tu umi malokdo...

Gastarbajtr
23. 12. 2001
Dát tip
Beata: kdybych tohle nějaký řek ve vlaku, myslím, že by mě spíš z toho vlaku vyhodila..

Astalavista
23. 12. 2001
Dát tip
Ale jo, mě se to líbí. Myslím, že to pointou i tklivým průběhem zapadá do vánoční atmosféry. :)

dreamy
23. 12. 2001
Dát tip
musim přiznat, ze si mě popsal hezky ............:o) je to obsahově moc, moc hezký každý holce co jezdí vlakem to udělá radost...

Siri
23. 12. 2001
Dát tip
:o) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru