Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

dokud mi nekoupíš pastelky

Výběr: Radovan Jiří Voříšek
26. 08. 2010
31
34
2848
Autor
Marcela.K.

,,Jak se vlastně říká tomu, co zbývá? Ještě, nebo už jenom?"

zlobím se na noc

rozsvěcím

bráním se snům

vymýšlím si tvé ruce

a kreslím

světlu stíny

obyčejnou tužkou

 

černobílá

se ti schovám

dokud mě nepohladíš

 

dokud mi nekoupíš pastelky

 

teprve potom

ti odpustím

a obarvím listy na stromech

v lese

který jsi mi sliboval

 


34 názorů

Marcela.K.
04. 04. 2022
Dát tip

Poslala jsem ti to SZ. Nechci to tu rozenírat veřejně.


oba víme, že na to jsem se neptal, ... mně tam rezonuje něco osobního, ale pokud se mýlím, jsem rád


Marcela.K.
04. 04. 2022
Dát tip

Máš to na profilu - že jsi psychoterapeut.

 


Přijde mi v tvé reakci nějaká výčitka, nespokojenost, ... a na to nemusím být psycholog


Marcela.K.
04. 04. 2022
Dát tip

Pokud nerozumíš, tak to nech být. Děkuji i za V, jsem si teprve všimla. 


Nerozumím, proč mě oslovuješ psycholog? Přijde ti to moc psychologické?

Vlastně jen druhému řádku rozumím.


Marcela.K.
04. 04. 2022
Dát tip

...á pan psycholog. Tak ještě, že se to obešlo bez "vaječníků".

Děkuji za modrou kritiku u historického textu.

Potěšilo mě, že umíš i "vážnou kritiku". I když já je nikdy nežádám. Přesto děkuji za čtení i Tvůj čas.


Ač črty (zde vlastně doslova), dílo krásně drží pohromadě. Touhou po barvách. Vyprávění o ní, to je jakási próza básně, která dává zdařilou logickou posloupnost.

Básnické využití objektu, který je zdrojem tmy, stínů, šedi je velice zdařilý. Řeklo by se tma. Kolikrát už byla použita. Ale tady prostě sedí. Co vyvolává – rozzlobení, sny (zřejmě nedobré, nepříjemné, odrazy a kompiláty nepříjemných prožitků. Tak tedy pryč s tím – rozsvítím! Pak je tam krásná obrana před tou tmou a vším co nese – vymýšlím se tvé ruce (co všechno nesou – teplo, ochranu, pohlazení …)

Kreslím světlu stíny – u mě vyvolává realitu – ani to světlo není jen zář, rozzáření, rozpuštění všeho, co tma nesla.

A to je jen první sloka. No, a protože už mi jde rozbolavělá klientka … napíšu, že závěr byl pro mě překvapující tím, že i ten nositel pohlazení, bezpečí, světla a barev do tmy, má asi na té tmě trošku podíl.



Marcela.K.
26. 05. 2011
Dát tip
Vlastně jsi to vystihl. Ta básnička opravdu může působit neučesaně :-) Viděl jsi už někdy barevný listí v lese na stromech? Když si s ním pohrává slunce? To taky neučešeš ;-) Jsou to moje myšlenky a jsou přesně takové - neučesané (v tomto případě):-) Líbí se mi, že píšeš svůj názor...jo, to se mi líbí.

Asi bych někde ubral, někde přidal? Zdá se mi to být neučesané ... možná moc holčičí, jak píše egil, Nevím. Jistě je to zdaleka nadprůměrné, ale ty to umíš dočesávat k dokonalosti a to mi tu chybí ..

Marcela.K.
25. 05. 2011
Dát tip
.

Marcela.K.
17. 03. 2011
Dát tip
.

rainman
06. 09. 2010
Dát tip
nevím, co by se na tom dalo kritizovat :-)

guy
29. 08. 2010
Dát tip
*

Janina6
27. 08. 2010
Dát tip
"obarvím listy na stromech v lese který jsi mi sliboval" - tohle je velice silné*

Alegna
27. 08. 2010
Dát tip
T*

...fajn*

dadadik
27. 08. 2010
Dát tip
*

Impresse
27. 08. 2010
Dát tip
*

gabi
26. 08. 2010
Dát tip
aké milé * a či ještě alebo jenom? hm... ako kedy :-)

A.H.
26. 08. 2010
Dát tip
Působivý nápad s pastelkami. *t*

Marcela.K.
26. 08. 2010
Dát tip
Pak jsi nepochopil sdělení...škoda ;-) a holka jsem - tudíž neurazím :-)

egil
26. 08. 2010
Dát tip
prosté, pěkné, uvěřitelné; s nenucenými nekonfliktními nápady (a trochu takové, snad se neurazíš, holčičí)... ___ nicméně sdělením mě text tak o patnáct let míjí.. moje škoda.. :-)

:o)

Robinia
26. 08. 2010
Dát tip
hezké

nostalgik
26. 08. 2010
Dát tip
kresli stíny i světelné šmouhy než vzrostlých dubů zastaví tě rámy ať barvy tvé, byť jeden odstín pouhý těm listům v odpuštění nezabrání *** Jiří senior

Ó
26. 08. 2010
Dát tip
*

baaba
26. 08. 2010
Dát tip
slibem (ne)zarmoutíš :) pěkný ...takový velebný

Prosecký
26. 08. 2010
Dát tip
Už jenom, protože toho nikdy není dost. T*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru