Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Liščí dilema

29. 08. 2010
16
33
4526
Autor
Dave Lister

 

                                     Uvnitř se potácí opilý zenový mnich

                                     jako ten kdo vystoupil z centrifugy po třech jízdách

                                     v zábavním parku

 

                                    Rozum rozdává karty

                                    na jedné Mnich na druhé Blázen

                                    Duše dostala Viselce a jen zírá

                                    Tělo stále vede svou

                                    chci chci

                                     

                                   Ale rozum...ten už běhá v kruzích

                                   cit stojí u plotu

                                   padá a padá stejně bude muset jednou jít dál

 

                                    Duše ví jistě jen jedno

                                    nepodplatitelná

                                   Leč rozum kdykoli vše obrátí

                                   vzůru nohama

                                   jenže je moc málo free

                              

                                   

 

                                            


33 názorů

Danny
08. 02. 2018
Dát tip
jsou to rozmíšky uvnitř lidské hlavy a duše... jojo. *

Dave Lister
23. 12. 2010
Dát tip
No jo hádala sa duša s tělem..:_)Díky za zastávku a tipa.

Dave Lister
20. 12. 2010
Dát tip
Děkuji:_),jsem ráda za každé objektivní slovo.

a2a2a
16. 12. 2010
Dát tip
kdyby nebyla poslední sloka a nadbytečné slůvko dál, byl bych hodně spokojen, ta poslední sloka sklouzla k filosofování, bez ní by jsi nabídla prostor pro samovolné čtenářské konce. Ale i tak si tip zaslouží.

100Wzarovka
15. 12. 2010
Dát tip
Zkus ještě mrknout na Adlera, dokresluje to všechno

Dave Lister
14. 12. 2010
Dát tip
JJ!Naprostý souhlas.jen se ty jeho knihy blbě shání a na sebrané spisy jsem prostě neměla, taky kdoví, jak by se četly, ale pár knih od něj jsem četla,a dobrý, fakt dost..

100Wzarovka
14. 12. 2010
Dát tip
Junga mám mnohem raději než Freuda! Není tak za vlasy přitažený, zdá se ale hlavně, že není tak odtržený od života, jak někdy působí Freud...

Dave Lister
14. 12. 2010
Dát tip
Já si vykládám sny podle psychologie Jungovců, a dost to je opravdu jasný potom a srozumitelný,jen neznýám žádného odborníka v reálu , to bych pochopila víc, třeba..i tak je to víc než jsme kdy čekala, mně se zdá něco častěji..

100Wzarovka
13. 12. 2010
Dát tip
ani se Ti nedivím, mi to taky často motá šišku. Snů naštěstí nemám moc, spíše vyjímečně si něco pamatuju, nechala jsem si párkrát sen vyložit, bylo to zajímavé a nakonec se ukázalo, že i pravdivé!

Dave Lister
13. 12. 2010
Dát tip
No, já radši nevím, mý mámě nelhaly, ty co tahala pro jiný, ale jak ta byla potom zlá.A vyflusnutá..Tak já pak nevím, když jí to bralo, jak to s nima je.A taky si říkám jak moc tohle programuje do budoucna- mně už stačí jen mé vlastní sny, a dost je taky těžký ty svý pochopit, ale to mi úplně stačí..

100Wzarovka
13. 12. 2010
Dát tip
Když je něco důležitého, nechám si vytáhnout! Vím, že nikdy nelžou!

Dave Lister
13. 12. 2010
Dát tip
No já už dávno jsem právě s tímhle taháním skončila, už nemám ani karty, já to myslím obrazně.Určitě sobě asi se blbě tahá..

100Wzarovka
13. 12. 2010
Dát tip
Mám strach tahat sama sobě, zdá se mi, že tahám to, nač myslím!

Dave Lister
13. 12. 2010
Dát tip
:-)))jo už tam jedna karta je,. tu jsem dlouho nedostala ani nečekala, a je to fakt dobrá karta..

100Wzarovka
12. 12. 2010
Dát tip
Tak už konečně vytáhni Svět ! Nebo aspoň Slunce!

Dave Lister
29. 11. 2010
Dát tip
Dík za zastavení, Pú..Ty karty- Mnich a Blázen, to je na dýl, ale Viselec tady znamená situaci ve které člověk je nucený zůstávat delší dobu, taková nedobrovolná, je to nepříjemný a člověk s tím nemůže nic moc dělat..A Blázen, to je fakt zvláštní karta,pošuk i osvícenec..

Líbí se mi myšlenka, tarotový karty neznám, takže jsem o trochu přišel, ale myšlenka to válcuje.*

Dave Lister
27. 11. 2010
Dát tip
Oj, tak děkuji za to co píšeš, to má váhu.

Fëanor
27. 11. 2010
Dát tip
Tak tady si zřejmě askeze dala dost do trumpety, ne? ;) Ten začátek je naprosto perfektní, jen si myslím, že si ho nevychutná naplno ten, kdo nemá povědomí o mystice tarotových archetypů, ale to je holt osud. Ale zkazila mi to poslední strofa. Je jazykově neobratná. "Leč rozum kdykoli vše obrátí," tady slovo "kdykoli" zdá se uvozovat vedlejší větu, a pak tam nesedí to "jenže". A je to příliš nutkavé. A taky se mi vysloveně nelíbilo použití toho (v tomto kontextu) zprofanovaného anglického slova na konci. Tím se identifikuješ se sociální skupinou, která nesluší Tvým poetickým nápadům. Tak bacha na to... ;)

Dave Lister
26. 09. 2010
Dát tip
No spíš stav Stanislav.. taková vnitřní bitka.Hádala sa duša s tělem a tak.Každopádně dík za zastavení :-)

slivaka
26. 09. 2010
Dát tip
..pocitovka?..t.*

zlý_mýval
10. 09. 2010
Dát tip
Až na tu poslední sloku super

Dave Lister
31. 08. 2010
Dát tip
Dave, zdravím a díky:-)

Dave Lister
30. 08. 2010
Dát tip
Moorgan, Martinko 2-´Kuju, ahoj :-)

Dave Lister
30. 08. 2010
Dát tip
mezimraky:.jo,jo.je to takovej komplot.Psala jsem to tak před rokem a jsem sakra ráda, že se účastnil.rozum.To jen ale povrzuje pravidlo.

Dave Lister
30. 08. 2010
Dát tip
Taublo-Děkuji za hodnocení:-)( klidně i bych pokecala)

moorgaan
30. 08. 2010
Dát tip
*

Taubla
30. 08. 2010
Dát tip
T

mezimraky
30. 08. 2010
Dát tip
jo rozum ten je chytrý jak liška ohně, je to věčný obraceč,chodí po uších, vůbec mu to nepřipadne podivné, hravě vysvětlí plamenem,ale že by se vzdálil od plotu a mrsknul sebou do prostoru, třeba jen tak pro radost kuřat to po něm nemůžeme chtít, tak odvázaný zase není, hoří jen v předem definovaných mantinelech

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru