Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nespavost

11. 11. 2001
25
2
7966
Autor
Kandelabr

V noci jsem nemohl spát. Byl jsem zpocený a byla mi střídavě zima a vedro. Světelné hodiny ve tmě ukazovaly 2:34. Tma. A to ticho. Jenom žena vedle mě tiše oddechovala. Záviděl jsem jí ten její spokojený spánek. Mrcha. Ať jde do hajzlu, copak já taky nemám právo na to trochu se vyspat ? Navíc zase to hučení v mé hlavě. Doktoři si s tím neví rady, a mám pocit, že si o mě myslí, že jsem simulant. Vždycky když odcházím slyším jak si šeptají. To jsou taky svině. Člověku nepomůžou a ještě z něho dělají idiota. Ale já to mám už odmalička. Čertví co to je. Ale můj praděda to měl taky. Říkal tomu rozhlas z pekla. A fakt to tak někdy vypadá. Člověka to vždycky obstoupí, hluk začne sílit a sílit a stává se hlubším a hlubším, až člověku celá hlava resonuje a má pocit, že mu každou chvilku musí prasknout. Je to svinstvo. Když mě takhle bolí hlava vůbec se nemůžu soutředit. Asi už dneska neusnu. Ale vstát taky nemůžu, to bych probudil svou ženu. A to nechci. Čím míň spolu mluvíme, tím líp. Jako by slyšela mé myšlenky, zavrtěla se a šťouchla mě rukou do obličeje. Kráva jedna. Taky zestárla. Občas mě napadá, že bych ji mohl zabít. Mohlo by to vypadat jako nehoda, nějaké neštěstí. Viděl jsem dost filmů. Ale asi na to nemám. Nejsem dost chytrý. Ti hajzlové by mě určitě vypátrali. Určitě bych někde nechal nedopalek cigára nebo otisk prstu, kapesník nebo něco a oni by mě podle toho vystopovali. Navíc bych byl asi hlavní podezřelý tak jako tak. Kdybych se s ní rozvedl, tak se z dluhů nevyhrabu, to by nešlo. Navíc byt je psaný na ni. Leda bych si někoho najal. Ale na to zas nemám prachy. Doprdele to je situace. Aspoň milenku bych si mohl pořídit. Jestli mě nějaká bude chtít. Bez peněz to asi nepude. Milenky chtějí dárky. Šperky a kožichy a takový ty věci. Bylo to v bedně. Možná kdybych svou ženu zaříznul sám, a svedl to na zkratové jednání a na to hučení v hlavě, třeba bych se z toho nějak vyvlíknul. A kdyby mě zavřeli někam do sanatoria, to by bylo v pohodě. Teplé jídlo třikrát denně, vstávání v osm a každou neděli zákusek. A měl bych svůj klid. Ale kdyby mi to nezbaštili, tak bych asi šel natvrdo sedět. To by asi nebylo ono, kdoví, koho bych vyfasoval do cely. Ještě to budu muset promyslet.

Na tom pitomém hučení v hlavě je nejlepší ta část,kdy se začíná postupně ztrácet. Ten okamžik prostě miluju, je to vždycky takové moje malé vítězství. Hluk slábne a já už jenom čekám až utichne úplně. A po chvíli už je klid. Jenom žena vedle mě tiše oddechuje. Zkusím ještě usnout.

Ráno mě probudila žena. Polibkem. Otevřel jsem oči. Usmívala se na mě.

Dobré ráno, miláčku.

Dobré ráno.

Jakpak ses vyspinkal?

Dobře, zlatíčko a ty?

Šlo to. Mám postavit na kávu.

To bys byla moc hodná.


2 názory

Janina6
22. 02. 2009
Dát tip
Šmarja, to je tak pravdivý.***


MeTB
16. 09. 2004
Dát tip
Je to konina, ale z nějakého důvodu moc vtipná konina. Což je zvláštní, protože to popisuje docela vážné téma. Super. Tip Tom

Zvěruška
07. 05. 2004
Dát tip
Žádný ztracený čas, pohoda :-)

StvN
10. 06. 2003
Dát tip
Rád jsem si to znovu přečetl, fakt dobrý.

Yfča
10. 06. 2003
Dát tip
*

Humble
07. 02. 2003
Dát tip
Všichni jsme svině, o tom to přece je. Já kdysi dávno terorizoval mladšího bratříčka, protože vždycky začal chrápat mnohem dřív než já a ráno měl tu drzost mi vykládat, jak nemohl usnout. Tip.

Helga
25. 01. 2003
Dát tip
Napsané je to výborně. Teď jen jestli je to sonda do hlavy ubožáka, který je sužován nesnesitelným „pekelným rozhlasem“ nebo reportáž o tom, jací jsou chlapi svině. :)

suva
12. 01. 2003
Dát tip
... slyším dobře? :c)

StvN
05. 01. 2003
Dát tip
Doma je stejně nejlíp. Výborná úvaha.

JohnieBass
03. 01. 2003
Dát tip
skroro celé to je jako zpověď týpka co každý den sedí u televize. Ale ten konec je dokonalá idyla. JB

Pavson
19. 12. 2002
Dát tip
Univerzální zážitek? To je jako by člověk popsal bolest zubu, ta je taky univerzální, a to, že ji jeden podcení, to taky děláme všichni. Ne, je třeba ocenit povídku, ta je dobrá. *

Jó, ušní šelesty, to je sračka. Hodně dobře napsaný, TIP.

Narvah
10. 12. 2002
Dát tip
Jo, je to dobry. Ten konec neni zadna pecka, ale to predtim je fakt dobry. *

Deltex
17. 12. 2001
Dát tip
Moc dobrý! :o) *!

MM
13. 12. 2001
Dát tip
povídka č.8 ze mini-sbírky Krvavé lázně. (danny, pamatuješ?) protože jsem ji četl dřív, tak jsem dokonce tu pointu trochu čekal... ale jinak ... jinak fajn :-) *

Android
09. 12. 2001
Dát tip
No jo to se Ti zase povedlo!-))) Pěkné jen co je pravda! TIP

horák
21. 11. 2001
Dát tip
Probůh, to přece není ze života!? Ještě se musím podívat na literární vzory ... čekám Klímu, tedy Láďu, možna Bukowského ... ne, ne Bukowski ne, ten neměl tolik zkušeností s manželstvím. Jako ženáč hledám vyváženost, ale jsem rád, že jsem na to narazil. Baví mě to spíš než lyrika.

gingha
17. 11. 2001
Dát tip
Na začátku několika Tvých povídek jsem zkusila odhadnout, jak to asi dopadne... Doteď se mi to nepovedlo. Takže ještě jednou a pak se vzdám :-) ť :-P

Kandelabr
14. 11. 2001
Dát tip
a proč by se nedalo???

Petula
14. 11. 2001
Dát tip
Aha! No, tak tedy prostě fakt umíš, no! :o))) Máš skvělou představivost, plodí obrazy velké pravděpodobnosti. MMT *1) to holt nestíhá... ;o) ░▒▓-_-▓▒░
*1) MMT = Můj mozkový trust...

jahudka
13. 11. 2001
Dát tip
Skvělá sonda do mužské hlavy. Jestli se něco podobného odehrává v hlavách těch našich mužských, tak pozdrav pánbůh... Skvělé...TIP!...:o)))

blbjenka
13. 11. 2001
Dát tip
jo, jako jahůdka, pozdrav pánbůh... ale zas kdyby oni věděli, co se odehrává v našich ... :)) ( a líbí )

Helča
13. 11. 2001
Dát tip
asi jako alina...moc depokoidní

Petula
13. 11. 2001
Dát tip
... Do Pihele Černýho, ta je ale ze života!!!
Tý brďo, to si prožíváš sám, nebo Tě někdo inspiroval? To se přece NEDÁ vymyslet!!!

░▒▓~_~▓▒░
«*»


clovrdik
12. 11. 2001
Dát tip
:-)) paráda, dávám TIP, protože se mi to pravdu líbí a pochopitelně zařazuju do klubu :-) Cavi, díkes za avízko :-)

ruby
12. 11. 2001
Dát tip
jojo vyborny, proste proste, no rozhlas z pekla, primou carou:-)))

ruby
12. 11. 2001
Dát tip
este tip

Danny
12. 11. 2001
Dát tip
:) líbilo, tip

Albireo
12. 11. 2001
Dát tip
Také tip

des_te_meer
12. 11. 2001
Dát tip
* peknee *

alina
12. 11. 2001
Dát tip
ufff :o(...a nějaká veselejší by nebyla? Ale napsaný je to pjééékně!*

Cavalera
11. 11. 2001
Dát tip
.... dobrý:-) .. ť .. člobrdí, to se Ti bude líbit:-))

kafka
11. 11. 2001
Dát tip
rozhlas z pekla.... brrr.....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru