Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak náš táta k drogám přišel

09. 09. 2010
14
25
2085
Autor
Manuamanua

"Jak se to může jenom stát?" :)

Bylo nebylo. No co Vám budu povídat. Náš táta je odjakživa samorost. Co na tom, že mu táhlo na sedmdesátku. Začít stavět chatu na louce u lesa, když člověk nemá ani vindru, se přece dá v každém věku (že ano). Marně veškeré potomstvo lomilo rukama, mělo nemístné připomínky o neuváženém riskování v podobě vysoké půjčky s neméně vysokými úroky a podobně. Kdo má hlavu dostatečně tvrdou, toho ani zeď nezastaví. A tak rok se s rokem sešel a "v dáli za horama stojí chajda malá", jak  kdosi zpívá, akorát je ta chajda ne zas úplně malá, spíš akorát a je fakt hezká. Kolem ní se prohání svobodomyslná a zvědavá ovce libující si v pokusech o skok do okna, popírající veškeré teorie o stádovitosti i pokoře těchto zvířat, stejně jako otec popírá svým stylem života vše, co jsem si kdy myslela o sedmdesátnících. Jo, abych to nezakecala. To víte, zvěst o chatce se roznesla - lidové tamtamy fungují skoro stejně dobře jako facebook nebo ICQ a na chatku se přijela podívat dokonce i tátova bývalá manželka, jestli to není nějaký blaf. Shlédnuvši veledílo, jala se býti dojata. Statečnému staviteli věnovala ke kulatým narozeninám vzácnou mast s výtažky marihuany údajně velmi prospívající pobolívajícím kloubům zdůraznivši, že účinek byl otestován na mnoha jejích kamarádkách a známých. Otec mast přijal, ač s jistými rozpaky, pro konzervativního pána je těžké být nečekaným darem náhle vřazen mezi "zkaženou mládež, která neposlouchá rodiče a klidně si droguje." Ten večer mě rozbolela hlava. Dostatek tekutin nepomáhal, tak jsem si řekla, že zkusím kafe, jestli to nezabere. (Docela debilní nápad, chápu.) "Proč si vaříš kafe?" Zeptal se otec. "Ale, bolí mě hlava, zkusím, jestli to třeba nepomůže." Tatík přikývl, chvíli přemýšlel a pak dodal: "Tak si to namaž tím pervitinem."


25 názorů

Manuamanua
29. 09. 2010
Dát tip
Janina6: To by byla reklama :) S tou ovcí - pravda.

Janina6
26. 09. 2010
Dát tip
Kde půjčují na chatku sedmdesátníkovi bez jediné vindry? Děkuji předem za informaci. Jak má jedna jediná ovce, chudinka, potvrzovat teorii o stádovitosti? (Ale jinak věřím, že s ní mohla být sranda.)

Kuchot
24. 09. 2010
Dát tip
myslím, že by stačily dvě věty na popsání toho "vtipu", jako povídka mi to absolutně nic neříká, nemluvě o užitých prostředcích, bohužel...

Manuamanua
21. 09. 2010
Dát tip
foto: Děkuji.

foto
20. 09. 2010
Dát tip
dobrá minipovídka!*

Manuamanua
13. 09. 2010
Dát tip
Puzzle: Děkuji moc, potěšilo. :)

Puzzle
12. 09. 2010
Dát tip
Je to skvělé!!!! Parádní pointa a mě se líbila i ta ovce, líbí se mi i styl, jakým je to napsáno. Ráda bych si něco podobného ještě přečetla;-)

Manuamanua
10. 09. 2010
Dát tip
VT Marvin: Vzdálenost mezi prvním a druhým místem nedovedu úplně odhadnout, protože potřeba něco sdělit a forma sdělení jdou vedle sebe a jen v úzkých uličkách, kde se vedle sebe nevejdou, mají mezi sebou jasno v tom, kdo půjde první.

Manuamanua
10. 09. 2010
Dát tip
VT Marvin: oprava - za to

Manuamanua
10. 09. 2010
Dát tip
VT Marvin: Co píšeš, mě moc nepotěšilo, na druhou stranu, dík zato. Aspoň jsem se zamyslela a ujasnila si, o co mi jde při psaní. Máš pravdu, jde mi hlavně o to říct, co se stalo nebo děje, co cítím a co si myslím a literatura obsazuje až čestné druhé místo. A za tím si stojím, takhle to prostě mám a v tomto duchu budu pokračovat i nadále.

Manuamanua
10. 09. 2010
Dát tip
Alegna. :)))

Alegna
10. 09. 2010
Dát tip
:-)) T*

Manuamanua
10. 09. 2010
Dát tip
Moc Vám všem děkuji. + pro Metta: :-)))

guy
10. 09. 2010
Dát tip
:-)

Bíša
10. 09. 2010
Dát tip
:-)

Parsifal
09. 09. 2010
Dát tip
Veselé. Styl vyprávění je poněkud zvláštní, i když ne špatný. Líbí.

moorgaan
09. 09. 2010
Dát tip
tatik asi zjistil, ze "pervitin" pomaha.-))

Norsko 1
09. 09. 2010
Dát tip
čím ? :-) *

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))..jj...piš ještě další příběhy..:))) paráda..:)))

Dave Lister
09. 09. 2010
Dát tip
Jo tak to je fakt pěkný.*

Metta
09. 09. 2010
Dát tip
pokračování ? :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru