Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Co k tomu ty lidi vede?

09. 09. 2010
16
50
4410

..spoustá lidi pofňukává..že neradi podzim..tak jsem vložila něco jarního..:))) ..není to náhodou fejeton?..strašně toužím napsát fejeton..:))))

 

 

Co k tomu lidi vede?

 

 

 

Tak jme se vrátili z hor. Mám dobrou náladu, jsem opálená, místy spálená a měla bych napsat odpočatá. Úplně každý to tak říká. To bych ovšem strašně lhala, připadám si sežvýknutá, vyplivnutá a převrácená na ruby. Bolí mě všechny svaly. To je zajímavé, že si člověk uvědomí kolik svalů má, až když ho začnou bolet.

A to jsme prosím šli jen na Girovou. No, abych byla upřímná, moc jsem se do toho nehrnula, raději bych seděla pěkně pod lípou na sluníčku a psala si do malého bločku pohádku, jenže pak by si všichni mysleli, že už jsem úplně na odpis.

Fakt nechápu, co k tomu lidi vede, štráchat se do strmých kopců s jazykem na vestě.

Čerstvý vzduch mé plíce stejně odmítají, jelikož nejsou zvyklé. Jak si mám asi všímat přírody, když dýchám jako parní lokomotiva,  zbytkem sil myslím na poslední věci člověka, jako že hrob nechci, jen spálit a rozptýlit, pokud dostanu infarkt, jestli pošlou vrtulník a kde by tady asi tak přistál. Takže sanitku, no jo, než dorazí, stejně bude pozdě.

Akorát jsem si všimla, že je sucho a na horách ještě není listí na stromech.

Takové ty zastávky a obdivování výhledu mně dráždí, kvůli těm pitomým komentářům, jako

„ to je ale nádhera, dívejte se na to!"

Na podzim, povinné obdivování barevné škály stromů s nezbytným komentářem,

„ takový nádherný podzim, ty barvy!"

Vidím, ne? A nechápu, proč mi to musí někdo popisovat, jako bych byla slepá, nebo co!

                  Na štěstí, je na každém vrcholku hospoda. Kde není, nikdo mě nedostane ani kdyby mi tvrdil, že se tam těžily diamanty a skoro každý tam nějaký najde.

Pivo tam měli jako křen, naštěstí.

To jsme jednou byli na borůvky na Ostrém a představte si, chata byla zavřená!

Ke všemu pršelo. Na zpáteční cestě se ze mě kouřilo, doslova, fakt jo, stoupala ze mě pára.

V autě jsem pak ztuhla, vystoupila shrbená a stavila se do večerky koupit něco k jídlu.

Prodavačky vytřeštily oči, chytaly se úlekem za srdce, vykřikujíc zděšeně,

„ proboha! Co se vám stalo!"

To ani nemluvím o Tatrách.  Štráchate se třeba na Teriho chatu, hodinu za hodinou ji máte jako na dlani a pořád tam nejste. Pak aby jste náhodou nepřišli na lepší myšlenky, vám ukážou takové mravenečky šplhající po kolmé skále.

„ Tam jsou  řetězy", podotknou.

„ A dostaneme se pohodlně na Zbojnickou chatu"

Prý pohodlně!

 Tehdy jsem začala brečet, veškeré zacházení fakt vydržím jen občas.

A Kriváň! Fujtajbl!

Takže, víte co?

„ Dejte mi už svátek!"

Fakt nevím, co k tomu lidi vede. Připouštím, že některé to asi vzrušuje, nebo co, proč ale, se toho musím účastnit i já?

Dobré pivo mají i dole a levnější.

 

 

 


50 názorů

:))))))))))))))))))))))))))))jjjjj..budeme..to jsem ráda..že mi rozumíš...))

:)))))))))))))))))))))))to jsem ráda..:)))

Elleanor
21. 09. 2010
Dát tip
:)))))) já teda hory milujuu:) ale vážně jsem se pobavila:)) T*

FAE BOMB
17. 09. 2010
Dát tip
Dobrý je, že si to víno pěstoval sám. Aspoň mu pak manželka nemohla vyčítat, kolik toho prochlastá...

:))))))))))))))))))))))))))))))))))))..pravdu díš...))))

FAE BOMB
16. 09. 2010
Dát tip
20I začal Noe obdělávat půdu a vysadil vinici. 21Napil se pak vína, opil se a odkryl uprostřed svého stanu. 22Chám, otec Kenaanův, spatřil svého otce obnaženého a pověděl to venku oběma svým bratřím. 23Ale Šém a Jefet vzali plášť, vložili si jej na ramena a jdouce pozpátku přikryli nahotu svého otce. Tvář měli odvrácenou, takže nahotu svého otce nespatřili. No, aspoň víme, že pořádně se nakalit neni smrtelnej hřích. Jinak by ho Bůh naučil plavat, tak jako všechny vostatní...

..nj..to víš..na každého jednou dojde,,asi to už přeháněl..ovšem stejně byl pánbíček srandista co se výběru vzorku lidstva týče...)))

FAE BOMB
16. 09. 2010
Dát tip
Jednou to ale přehnal a pak někde vytuhnul nahatej. To už moc nevychytal... :-)))))))))))))))

..joo..Noe to měl vychytaný..to víš..rád si přihnul..tak měl dobré nápady.:))))

FAE BOMB
16. 09. 2010
Dát tip
*Já znám zase Ostrý v Brdech... :-) Jinak s těma horama... Dobře to vykoumal Noe. V nížině si postavil archu a na ty hory si zajel na lodičce... (((((((((((((((-:

koloušek
11. 09. 2010
Dát tip
Ale to pivo potom líp chutná (tedy pokud mají otevřeno). Hezky napsané.T*

..to tedy rozhodně nemá..:))))))))))))))))))

Alegna
10. 09. 2010
Dát tip
Myslela jsem si to, ale na pocity to vliv nemá :D

..:)))))))))))))))))))..ahaaa..já měla na mysli Ostrý v Beskydech..:))

Alegna
10. 09. 2010
Dát tip
Znám pouze Ostrý na Šumavě

..ze Slezska...))) ..odkud znáš Ostrý?..divím se...)))

Alegna
10. 09. 2010
Dát tip
To jsem ráda asi to bude vzájemné. Původem z rovinatých Jižních Čech a Ty?

..Alegno..:)))))..děkuji..děkuji..děkuji..:))))..konečně mi někdo rozumí..:))))))) ..odkud jsi?

Alegna
10. 09. 2010
Dát tip
Šepotko, pobavilas mě a moc, o Ostrém také něco vím i o pohledu na něj s okna chatky s půllitrem piva v ruce i o tom, že houby jsou nejlepší způsob, jak mně dostat do kopce, škoda, že nemohu dát víc, než jeden T*

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Bíša
10. 09. 2010
Dát tip
Jde o ten pohled zhora...

..děkujiii..:))))))))))))))))))))))))))))))

?)))))))))))))))))))))))))))..si piš..:))))))))

..přesypáčku..:))))))))))))))))))))))))) ..Vaude..nj..snad se mi to jednou povede..:))) ..Robinio..dík..:)))

Robinia
09. 09. 2010
Dát tip
*

Vaud
09. 09. 2010
Dát tip
ja nevim, klidne to muze byt i fejeton pri volnejsim vykladu tohoto pojmu :-) ale ja osobne mam radsi takovy smeknutejsi fejetonky :-)

..Overkillku..si to umím představit..:)))))))))))..paráda..horší ta kocovina!..:)) --nostalgiku..cože to????????,

..já raději courám po písku na mořském břehu..to mi není zatěžko...)))))) ..a na hřiby musím vyrazit...)))

nostalgik
09. 09. 2010
Dát tip
Na Moravě se kdysi říkalo: Máš bét duma! ***

Overkill
09. 09. 2010
Dát tip
Byl se spoustou zajímavých bylinek - po požití vidíš nejen upíry :))))

..Sebastiáno..děkuji ti..má spřízněná duše..konečně někdo rozumný..:)))))

..Overkillku..no nazdar..jaký byl?..:))

Sebastiana
09. 09. 2010
Dát tip
Šepůtku, mluvíš mi z duše. Taky nemusím šplhat. Když mám volno, tak dělám jen samé příjemné věci.

Overkill
09. 09. 2010
Dát tip
Mě tam vysála pouze kocovina po domácím absinthu :))

..jo.-.Homolkáči...díky..ty žeru...))))

...Overkilllku..jsou tam upíři!..:)))))

:))))))))))))))))))))))))))))))))..dobrá..budu si dělat poznámky...)))..anebo napíšu epitaf..než se zase vydám na hory...)

Overkill
09. 09. 2010
Dát tip
Doporučil bych Transylvánské Karpaty - hory nemusím, ale absence živé duše po dobu třídenního bloudění, mi vynahradila veškerá příkoří :)) *T

..jj..Jaro..mám ráda hory..pokud jsou tam hřiby..to mi nevadí strmé stráně...))))

..kašlu na ně...)))))..se juknu na fotky...)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru