Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pes

13. 09. 2010
7
21
2535
Autor
Max Hutar

díváš se psovi šikmo zezadu do obličeje

a on si zapaluje cigaretu,

sleduje pohyb pláně

- - nerušit

 

sleduj podrážky, blboune,

lepí se na ně hlína

v oranici celá kila / místy

stáváš se tím, čím chceš?

 

špinavý zadek zpívá o posedech

obličeje řvou o díře

kterou objevíš

když ležíš v ordinaci na břiše

 

pes je zrzavý, nepustí svůj

štětec z ruky

koroduje všechno kolem

zapaluje si další cigaretu

a žije v rekonvalescenci -


21 názorů

Max Hutar
02. 08. 2013
Dát tip

Počítal jsem to, a v letech 2012 a 13 je víc jak půlka mých básní o lásce... myslím že to dopadlo nějak 13:12.

Nejde o to, proč kdo píše. Jde o to, co z toho leze. A nesouhlasím s tebou ani v tom, že budeme mít každý básník svůj okruh a ten nás bude hýčkat - to by svědčilo jen o tom, že si navzájem nerozumíme. Kdyby dostal každý jenom to, co je mu blízké, tak bychom leželi jenom někde v koutě na drogách a na umělé výživě, neřku-li mrtví, protože smrt je nám blíž než cokoliv jiného.

Co se týče čištění si verši hlavu, jistěže. Taky to dělám, třeba s Thákurem. Stejnětak koukám na Primě na zfilmovanou růžovou knihovnu na filmy od Rosamunde Pilcher, protože mě děsně baví ta představa lásky uprostřed velkých majetků.  Proč ale svoje čtení básní (resp. koukání na filmy) omezit jenom na tohle? Proč soustředně nehledat Boha v Tarkovského filmech a Dostojevského románech, proč se nevyrovnávat s plíživou amerikanizací Evropy čtením knih Jima Morrisona a sledováním Tarantina? Proč vždycky jenom uměním čistit?


Už chápu Tvou "kritiku" u mne... u Tebe člověk lásku v poezii najde jen ztěží. Máme to oba jinak, píšeme z různých důvodů. Já si básněmi čistím mozek, když čtu ty Tvé, mám pocit, že si do něj tahám zvláštně nesmyslné rýmy.Jsem jinde, asi mě baví více ta Hrabětovská "klišé" :-) Máš tu však svůj okruh, což je báječné, nikdy nám totiž celý svět nebude líbat nohy, každému tedy to, co je mu blízké...


Bíša
09. 11. 2010
Dát tip
t.

Max Hutar
06. 11. 2010
Dát tip
To mě těší, květinko.

lisk..ta sedla..*

azur
02. 10. 2010
Dát tip
dobrý,jdu si tě číst

Max Hutar
27. 09. 2010
Dát tip
Juno, Nicollette: Dík moc!

Nicollette
27. 09. 2010
Dát tip
Tady jsem trochu mimoň, ale intuice po tom chňapá! * :)

Movsar
15. 09. 2010
Dát tip
snadno ne, ale možná jen Krystal vyhovoval více mému čtení, lépe jsem v něm našel význam.

Max Hutar
15. 09. 2010
Dát tip
Počkej, ty chceš říct, že do Krystalu se pronikalo snadno?°_° Zajímavá věc, tahle reflexe... díky.

Movsar
15. 09. 2010
Dát tip
asi jsem poměřoval některými dřívějšími texty (krystal, urban legend), do kterých jsem pronikl snadněji a které se mi líbily (možná i proto) víc. možná si to chci jen usnadnit.

Max Hutar
15. 09. 2010
Dát tip
Movsar: Ale no tak, zas tak abstraktní to není... Bert: Díky, jestli to docení nekuřák, tak to mě potěší o to víc. A že je v té básni toho vidět spousta, co jsem možná ani nezamýšlel. Tóru: Je to tak, má ruka šukala rorýsy. Dík, že ses stavil.

Movsar
14. 09. 2010
Dát tip
je to pro mě už těžko proniknutelné, ale to byl asi záměr.

Max Hutar
13. 09. 2010
Dát tip
JLB: Dík, za hranicí poezie bych to sice neviděl, ale kdoví. O rytmu tu mimochodem nemůže být vůbec řeč, je to volný verš. ceed: Ta báseň není žádná děvka, aby se nechala plasticky operovat diváctvem. Jestliže máš problém s obsahem, tak mě nečti. Protože jiný než zrzavý ten pes prostě nebude.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru