Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 431 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky #2 (28. 9. 2019)
Novinky (1. 8. 2019)

+13 neviditelných
Invokácia
datum / id16.09.2010 / 365481Vytisknout |
autorJames.Juyce
kategorieVolné verše
zobrazeno2779x
počet tipů11
v oblíbených0x
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Invokácia

Stacionárnym bicyklom odušu
na kondičnej rebrine / prostopašníctva

Načri si do gamby svojho rachitického podvedomia
Natiahni myseľ k degeneratívnemu maximu

Toto nie je nič pre apologetických kontaminátorov

Tu nejde o čvargu
bahniacu si vo vlahom leukoplaste antimalarík

Tu invokujeme verzologického anciáša




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

17.09.2010 10:37:26dát kritice tipNorbert von Amehr, Graf von Mann
chcel by som vydat zbierku s 3 basnami, ale potrebujem aby to vyzeralo aspon ako tenka knizka. nenapisal by si mi tak 20 stranovy uvod. potom by som nasiel niekoho, kto by napisal cca 15 stranovy doslov a je to.

ta tá ty, ta tá ta, tádatádatádatáda tatáta.
17.09.2010 10:29:28dát kritice tipNorbert von Amehr, Graf von Mann
f***, ako keby som tu ani nebol
16.09.2010 22:43:00dát kritice tipNorbert von Amehr, Graf von Mann
Každý výklad je slovníkový, veď odtiaľ sa učíme. ak si každý vytvorí vlastnú lexiku, nebudeme si rozumieť.
Básnikom to ale nebude vadiť, s ľahkosťou im vlastnou prechádzajú z papiera na polovodičové pamäte.
V takom procesore je viac poézie than meets the eye.

Death to poetry, long live the unpredictable dance of particles that we are and still never intercept.

I can hold my doublecore in my hand, show me a fucking verse that I can touch. Then it might touch me.

Most people are morons. (linus Torvalds)

16.09.2010 19:52:06dát kritice tipFouckault
jo souzním, také se často snažím rozbíjet v textech smysl-- a to buď složitostí nebo záměrným tlakem na srozumitelnost- aby na základě té destrukce vznikl obraz nějakého zcela jiného významu, přervat tu lopotnou školometnou interpretační manii.. vyslat čtenáři signál že tudy cesta opravdu nevede, ať to zkusí jinudy bez berličky sám, ale s o to větším zážitkem než co mu slibuje slovníkový výklad..
16.09.2010 19:47:29dát kritice tipdadadik
srandovní
16.09.2010 19:34:50dát kritice tipJames.Juyce
ano - to je ono, navyhladavat v slovnikoch, ale spolahnut sa na vlastnu intuiciu, obraznost, asociacie atd., prekrocit semanticke vazenie slov smerom k vysostne individualnemu prezitiu

z mojej strany ako autora ide aj o usilie vytvorit si v jazyku svoj vlastny paralelny jazyk bez toho, aby som musel vymyslat nove slova

a ako bonus pre citatela so slovnikom sa tam obcas skryva aj dajaky logicky odvoditelny vyznam, resp. vyznamy
16.09.2010 19:18:55dát kritice tipNorbert von Amehr, Graf von Mann
Ešte niečo sa mi podarilo vytlačiť z unaveného rozumu:
Vírusová koncepcia náboženstva je už tak trocha obsolétna. Je dobre sa kontaminovať raz tu, raz tam, aby bola rovnováha.
16.09.2010 19:15:49dát kritice tipFouckault
tyjo nerozumím této slovenštině, potřeboval bych slovník, ale tím spíš se mi to líbí..
(zcela ten text samozřejmě osobně zneužívám a przním) jako čistě vokální a významově střepinovou bombu :-)*
16.09.2010 19:15:20dát kritice tipNorbert von Amehr, Graf von Mann
Nejak sa nám tu rozšírilo hovorenie v pluráli. Má to ráz pseudozbošžťovania podčiarkujúceho autoritu pisateľa a odvádzajúceho trochu pozornosť (I am sic! of it) od povedaného, čo považujem tak trochu za ojebávanie čitateľa, alebo ide o dištanc od vlastného textu?
Invokácia čertíka na konci pre mňa signalizuje vrchol textu, ktorým je inherentný úmysel potierania "religulousity", čo ostatne považujem za hlavné poslanie tohto autora, ktorý každú intuíciu (snáď mi autor odpustí tento zámerný eufemizmus) asi považuje za nebezpečnú.
Referencia na apologetického kontaminátora je ďalšia signálka potvrdzujúca môj výklad.
Opakom rozumu je totiž cit a zatiaľ čo množstvo básní na serveri ním prekypuje ako jahodové želé, tu mi trocha chýba.
16.09.2010 17:18:27dát kritice tipZbora
redaktor poezie
No, vidiš, tak to jsme každý úplně někde jinde, což je z našich přístupů k tvorbě očekávatelné.

Osobně mám přirozenost spojenou s tak dokonalým zvládnutím formálních náležitostí, že si jejich využívání při tvorbě umělec vlastně už neuvědomuje, má je zažité, takže ho nesvazují a může se přes/nad ně přenést kamkoli potřebuje/dál, nepřemýšlí o nich, což mi jako odrazový můstek pro možnost vytvořit si vlastní naprosto nezaměnitelný styl připadá velmi podstatné. Protože pokud máš tvorbu spojenou s konstruováním, jsi vlastně stále otrokem stereotypů, které Tě předcházely - vědomě z nich vycházíš. Dáváš dohromady něco z mnoha dílů a modlíš se, aby to drželo pohromadě. Ovšem netvrdil jsem, že kladu neschopnost psát do přímé úměry ke konstruování. Jen je podstatné vytářet konstrukce, které budou pracovat hladce i bez namazání, a ne ty, které budou vrzat v každém pantu, tak, jak se to často stává. Osobně píšu většinou metodou volných asociací a nikdy dopředu netuším, kam až se dostanu, proto mě to baví a nepovažuju to ani za slabomyslnost, ani za pokoru. I když jistá dávka pokory je mi v tvorbě velmi sympatická. Mám obecně radši autory tišší, kteří si hrají na svém písečku a pozvolna se odněkud někam šinou, než křiklouny a lidi, kteří se neustále snaží za každou cenu násilně bořit nějaké blíže nespecifikované hranice. Přičemž prozaičnost v tomto kontextu vnímám jako o(b)tisnutelnost, něco, co naopak dostává naprosto přesný nejprostší a nejčistší tvar - formu. Přirozenost, tak jak ji vnímám já, nemůže být další z konstruktů, protože je to něco, co vzniká samo od sebe, nezávisle na člověku, vlivem vnějších vlivů. Kdyžto konstrukce je něco, co je plánováno a docilováno. Pokud to ovšem vezmeme opačně, dokonalá kostrukce by měla působit automaticky, samozřejmě, přirozeně - tak, že to takto má být a nedovoluje spekulaci o tom, zda by to nemohlo být jinak.
16.09.2010 16:49:48dát kritice tipmisty
invokacia, ci provokacia - tot otazka :D
16.09.2010 16:19:21dát kritice tipJames.Juyce
co sa tyka toho, ze vsetko sa da popisat prozaickejsie, tak s tym nesuhlasim - da sa to iba v pripade, ze umenie redukujes na obsah/vyznam a abstrahujes od formalnych prostriedkov, ktore sa tiez podielaju na ucinku a vyslednom vyzneni, ale o to tu nejde

moj ton sa ti nemusi pacit, ale zatial som neprisiel na ziaden lepsi - ved ak by som sa tvaril pokorne, tak sa otupi znacna cast destruktivnej energie, ktora sa v tom nachadza

neviem, co to je prirodzenost a odmietam ju vobec akceptovat ako sucast umeleckej tvorby a jej hodnotenia, prirodzenost je len dalsi z konstruktov, za ktorym sa casto skryva slabomyselnost

a este jeden mensi paradox v tvojich slovach - je zvlastne, ze spajas pisanie zlozitych konstrukcii s neschopnostou pisat - mne sa to zda naopak ako jeden z atributov pisania (hoci pripustam, ze sa to da aj bez toho)
16.09.2010 15:49:39dát kritice tipMedvěd Grizzly
ruku v ruce i dva pitomci vytvořej dokonalý tým
16.09.2010 15:48:13dát kritice tipHonzyk
...paralen o O,OO9878 bodov...)
16.09.2010 15:46:52dát kritice tipMedvěd Grizzly
jo ták algena versus paralen, kdo vítězí ?
16.09.2010 15:44:24dát kritice tipHonzyk
jo - a dal jsem ti tip : miluju příbalový letáky:))
16.09.2010 15:36:57dát kritice tipNorsko 1
nejen tvůj, zboro. ty máš dneska formu
16.09.2010 15:35:56dát kritice tipHonzyk
....něco podobnýho jsem teda ještě nečet´...fakt ne...
16.09.2010 15:32:58dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Jen jsem prostě chtěl říct, že tento způsob psaní poezie, jakkoli je legitimní, mi připadá přetažený, ale je to jistě můj subjektivní dojem.
16.09.2010 15:30:04dát kritice tipNorsko 1
z: kde se to v tobě bere ? :-) pokračuj
16.09.2010 15:26:43dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Mezi námi, všechno se dá popsat prozaičtěji, i to, co už dostatečně prozaické je, ovšem je to veliké umění, ale o to tu přeci vůbec nejde. Je mi naprosto zřejmé, že je to protipól záměrný a že se jím vůči poezii, tak jak je zažitá, nějakým způsobem vymezuješ. Ovšem já tento text beru právě více než cokoli jiného jako vymezení se. A nelíbí se mi prostě tón, kterým to děláš. Nezlob se na mě, jestli se mýlím, ale připadá mi to trochu jako: "tak a já vám teď ukážu!" V bodě 3 Ti samozřejmě rozumím. Právě proto jsem vybral názory dvou lidí, kteří literaturu studovali na vysokoškolské úrovni. Napsat opravdu kvalitní báseň není jen tak, a lidé, co to dokáží pak už nepotřebují používat berličky, a jejich básně se stávají i na pohled přirozenějšími. Bohužel i v oficiální poezii pořád figurují i ti, jež neschopnost psát maskují složitostí formy. Někdy to je zajímavé a přínosné a posouvá to poezii obecně dál. Často je to ovšem jen směšné. Tím samozřejmě netvrdím, že pokud někdo používá v poezii složité konstrukce neumí psát, ale ono se to na výsledném produktu taknějak pozná.
16.09.2010 15:10:39dát kritice tipNorsko 1
z: kde se to v tobě bere ? :-)
16.09.2010 15:06:14dát kritice tipJames.Juyce
vdaka za reakciu, len strucne:
1. je to protipol civilnej poezie - a to protipol zamerny - mozno az s destrukcnymi ambiciami voci nej
2. to by ma teda zaujimalo, ako by si dokazal tento text prerozpravat "velmi prozaicky" - to je hlupost, ta poezia je scasti zalozena na tom, aby sa nedala parafrazovat ako civilna (ci aka) poezia
3. nazory vacsiny ludi na umenie a poeziu ma netrapia, rovnako ako ma netrapi ich negativny vztah k nim, odmietam za to niest zodpovednost
4. filozoficky navod na obsluhu brusky nie je uplne marny koncept
16.09.2010 14:55:56dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Já Ti nevim. Tvoje poslední texty jsou přímým protipólem toho, co je mi v poezii blízké. Co nejcivilnější vyjádření, svou přirozeností až možná banální vykreslení stavu věcí, které svým popisem v konečném důsledku vysoko přesahuje. Tady mám dojem chtěného zesložiťování něčeho, co by se dalo popsat velmi prozaicky. Proč to? Navíc na mě z textu nedýchá ale vůbec žádný pocit, kterýžto je hnacím motorem celého toho průmyslu, kterému se říká poezie. Je to možná způsobeno mou jinou hladinou prožívání, nicméně nedávno mi jeden známý, poměrně literárně a jazykově vzdělaný člověk psal: ja moc basne nemusim, kvuli radoby "vznesenosti" a snaze o vysperkovanou poezii, ze ktere bud bliju proto, ze se snazi zalibit za kazdou cenu a nebo naopak jsou to dekadentni intelektualni zvasty, kde se smyslu nedohrabu. Podobného názoru je i moje žena se dvěma červenými diplomy z fildy (jeden z nich je anglistika). Poezii až na pár vyjímek prostě nečte. A byla kdysi velmi překvapená, když jsem jí ukázal těch několik pár autorů, co se nesnaží "konstruovat poezii". To, co tady předvádíš dělal jeden čas třeba Ivan Diviš. Ten ale alespoň všechna ta slova, která patří do technické terminologie prokládal dostatkem výrazů, k nimž člověk nepotřebuje slovník. Surrealisté zase účelově používali podobné výrazy k vytvoření co možná největšího kontrastu mezi věcmi a vyvolávali jimi šokující snové představy. To ovšem v žádném ohledu není Tvůj případ. Ty předkládáš podle mého dojmu něco jako filosofický návod na obsluhu brusky.
16.09.2010 14:55:00dát kritice tipvk
redaktor poezie
Správny postreh, znamená to: nachádzam v texte veľa (cudzích) slov, málo významu.
16.09.2010 14:54:57dát kritice tipJames.Juyce
to nebolo adresovane tebe, ale pre vk, ale dojima ma, ze ma chapes
16.09.2010 14:42:54dát kritice tipNorsko 1
chápem veľa vecí. už i teba
16.09.2010 14:42:07dát kritice tipJames.Juyce
aha, tak dik za info o tvojom pocite - zial, ten vsak viac vypoveda o tebe ako o texte - to asi chapes
16.09.2010 14:40:41dát kritice tipNorsko 1
pocitem nevolnosti, jehož jednotkou je jeden úspěch
16.09.2010 14:39:50dát kritice tipJames.Juyce
cize mnozstvo vyznamov zavisi od hlbky citatelskeho zaujmu? tak potom treba kritizovat citatelov/citatelky a nie text, s tym suhlasim
16.09.2010 14:38:57dát kritice tipvk
redaktor poezie
nemeria sa to, je to pocit
16.09.2010 14:34:08dát kritice tipNorsko 1
čtenářským zájmem, to je jednoduché
16.09.2010 14:29:36dát kritice tipJames.Juyce
to by som velmi rad vedel, ako sa meria mnozstvo vyznamu a kolko (cudzich) slov je vela
16.09.2010 14:23:02dát kritice tipvk
redaktor poezie
veľa (cudzích) slov, málo významu
16.09.2010 14:19:42dát kritice tipNorsko 1
čo máš proti metaforám
16.09.2010 14:18:53dát kritice tipJames.Juyce
tak v tom pripade je "blondyna" tvojou celkom vystiznou metaforou
16.09.2010 14:16:21dát kritice tipNorsko 1
čo keď sa mýliš ? čo keď som chlap ?
16.09.2010 14:14:56dát kritice tipJames.Juyce
konecne viem nielen to, akeho si pohlavia, ale aj aku mas farbu vlasov
16.09.2010 14:04:17dát kritice tipNorsko 1
a k čemu vám to je, řekla by blondýna


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.