Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Předzvěsti

Výběr: a2a2a
18. 09. 2010
19
29
1881
Autor
Jazylka

  

Zevnitř i zvenku zchladilo se

tep už se zklidnil po bitvě

jen boty bosé samy dvě

bázlivě cestou neznačenou

po starých trasách, po nánosech

po rtěnce, jež mne dělá ženou

po sypké barvě zkrášlovací

 

dneska i hrášek pod matrací

tlačil by velmi palčivě

velmistři v tanci na břitvě

možná ty chmury odeženou

však ze severu táhnou draci

a podzimní už zabrnkala

jsem jako malá

sny se vrací

 


29 názorů

salix
16. 10. 2010
Dát tip
možno aj vďaka tomu napätiu si taká plodná, to by sa mi aspoň niekedy zišlo,a v tom si mi zase inšpiráciou a povzbudením Ty.Som rada, že si :)

Jazylka
15. 10. 2010
Dát tip
salix, ďakujem. len stále mi to ešte ide ťažko - medzi tým čo by som potrebovala a čo reálne dokážem napísať je značné napätie. a tvoja vnútorná poctivosť k sebe samej v básňach ma velmi inšpiruje.

salix
15. 10. 2010
Dát tip
každá Tvoja báseň je o niečom a tak krásne to vieš napísať,páčia sa mi oveľa viac,ako nejaké abstrakcie ,ktoré musím čítať na viackrát,aj tak niekedy nepochopím(ale to je aj o mne:)

Jazylka
11. 10. 2010
Dát tip
ptáček, dapler - ďakujem za priazeň

tohle je velmi příjemné číst... t.

dapler
30. 09. 2010
Dát tip
velmi.. t.

MarK.
29. 09. 2010
Dát tip
..tak trochu sa snazim..a neviem, ci sa profilujem..skor sa 'hram' (so slovami, bodkami, ciarkami aj ustami:);) ..a dakujem

Jazylka
29. 09. 2010
Dát tip
MarK, ďakujem, vidím že ty sa tiež už profiluješ, nuž - nech sa ti darí

MarK.
29. 09. 2010
Dát tip
..velmi prijemne citanicko;)*

čtu a píšu, to je taky dost odlišné (:

Jazylka
25. 09. 2010
Dát tip
JK, dík, teší ma že sa ti to páčilo aj keď tvoje poňatie poézie je dosť odlišné

super :)) plynule napsané, krásné*

Elleanor
23. 09. 2010
Dát tip
Jde ti to parádně, jen tak dál! Držím pěsti:)

Jazylka
23. 09. 2010
Dát tip
Elleanor, Tristia - ďakujem. pomaly to skúšam s metaforkami (boty/rtěnka vs hrášek/draci t.j. dospelosť a detstvo), zatiaľ len opatrne, aby sa to príliš nepriečilo mojej túžbe po zrozumiteľnosti.

Elleanor
23. 09. 2010
Dát tip
krásně plynulé, dobře se to čte, pěkné momenty - bosé boty, rtěnka, hrášek...jako celek tipácké:))T*

Jazylka
21. 09. 2010
Dát tip
Milý Whitesnake, dík za ohlas. Hovorím slovensky v civilnom živote, preto tak aj v komentároch. Ale "poetické myslenie" mám v češtine, vyrástla som na Wolkerovi, Erbenovi, Macharovi, Krylovi (aj tvoj učiteľ, viem..), a v citlivom období kedy duša vlastné hranice poznáva som žila v Prahe. Ano, hra s formou ma baví najviac. Dík za tie obzory, tiež na ne chodím k Tebe pozerať.

Whitesnake
21. 09. 2010
Dát tip
Dobrý den, panáí hraběnko Almássy, tak jak to je - hovoříš slovenmmsky, básníš anglicky? Ať tak či tak, málokdy je tu někdo schopen zvolit metrickou formu, kterou pak i dodržet. Je to vzdušné, rytmicky precizní a přesto mě zaujala jedna inkoherence, taková chuťovka: dochází zde k zajímavé transponaci 4. a 8. verše, tím pádem se vůbec nejedná o formálně identické celky, ale rozdílné. Navíc je forma v závěru (14.-16. verš) porušena. No, velmi zajímavé. Sám tuto formu (říkám ji pracovně obkročně anglická) téměř nepoužívám, spíš pracuji se čtyřveršovými celky, samozřejmjě s výjimkami. Jsi inspirativní, chodím si k tobě očichávat jiné obzory.

dadadik
21. 09. 2010
Dát tip
*

Jazylka
19. 09. 2010
Dát tip
a priznávam, že som tam mala pôvodne "skrášlovací" a egil ma za to láskavo diskrétne napomenul správou, tak som to opravila.

Jazylka
19. 09. 2010
Dát tip
a2a2a, som sestra, no, tak ďakujem veľmi pekne za poklonu. guy, Honzyk, koloušek - dík i vám za návštevu a priazeň. žiaľ, neviem ako sa posiela avízo viacerým naraz.

a2a2a
19. 09. 2010
Dát tip
Jazylko, pokud, jak se zdá, jsi sestra Slovenka, pak tedy klobouk dvakrát dolů.

a2a2a
19. 09. 2010
Dát tip
dovolím si výběr,řekl bych že ta provázanost je vyrovnaně podložena obsahem, tedy že tam nejsou takové ty dotažené rýmy, jen aby se to rýmovalo, obsahově především náladová, ale svěží a svižná.

koloušek
19. 09. 2010
Dát tip
Hezké.T*

Honzyk
19. 09. 2010
Dát tip
...text jede jak namazanej...jo...

guy
18. 09. 2010
Dát tip
tomu chladu zvenčí se dá celkem úspěšně vzdorovat, horší je to s tím druhým .. ale určitě by mohl leckdo namítnout, že i na ten existují účinné prostředky ..

Jazylka
18. 09. 2010
Dát tip
ďakujem Freny, je to písané z nejakého nepokoja zvláštneho, a ani mi to moc nešlo, len som sa už toho textu potrebovala zbaviť z hlavy. Edmund, dík tiež. A aj milej nes, i keď bez komentára.

Freny
18. 09. 2010
Dát tip
Neboj se přeci toho hrášku i pro draka už letí saň, neboj se ani divných šašků a žes jak malá, to si chraň. Ode mne tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru