Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

.preludium.

19. 09. 2010
21
28
3420
Autor
.duke.

V kuchyni naproti sobě sedí žena u muž. Místnost je bílá, i věci v ní jsou převážně bílé. Muž otáčí v prstech sklenici s červeným vínem. Žena ho pozoruje.

Na co myslíš?“ zeptá se žena.

Nevím,“ odpoví muž.

Myslím na to, proč je tu vše tak bílé.“

Na co jsi přišel?“ Žena uchopí stopku sklenice s vínem.

Muž se napije vína, položí sklenici a podívá se zpříma na ženu.

Připadá mi to tu studený, neosobní. Jako ve tvé ordinaci.“

Jako v ordinaci...“ Žena se zasměje.

Muž se zamračí, vstane ze židle a nakročí ke dřezu.

Ruce?“ zeptá se žena posměšně.

Muž ztuhne. Vzápětí začne nervózně pocházet po místnosti.

Jo, chtěl jsem si umýt ruce. Už jsem to nemohl vydržet.“

Proč to děláš?“

Uleví se mi.“

Tak to udělej.“

Neudělám.“ Muž bere věci z poličky, prohlíží si je, vrací na místo.

Proč?“ Žena přejíždí prstem po hrdle sklenice.

Už se mi nechce.“ Muž za zády ženy otevře lednici, prohlíží si její obsah.

Pokud něco chceš, tak si to vezmi. Jinak ji zavři,“ řekne rázně žena.

Muž asi minutu stojí před lednicí. „Nechci,“ řekne nakonec a zavře ji. Usedne zpět naproti ženě, dolije víno jí i sobě.

Proč sis ty ruce neumyl?“

Nevím.“ Muž zaraženě hledí před sebe na stůl.

Říkal jsi přece, že se chceš chovat autenticky. Že o to ve vztahu jde.“ Žena  paroduje dikci mužova hlasu.

Tohle je něco jiného.“

Není. Vstaň a běž si umýt ruce. Buď autentický,“ řekne žena pichlavě.

Teď mám chuť pořezat ti obličej.“ Muž si zluboka přihne vína. Levačkou poklepává nervózně o stůl.

Tak to udělej!“ Žena zkříží ruce na prsou.

Muž položí sklenici, vstane, přejde za ženina záda, rukou jí odhrne husté vlasy bokem a  políbí ji na krk.

Jsi úžasná.“

Já vím.“

Vymaní se z jeho objetí a se slovy: „Pospěš si,“ odchází z kuchyně.

Muž automaticky přejde ke dřezu a dlouze a pečlivě si umývá ruce. Pak mizí za ženou.


28 názorů

mirek_divis
13. 11. 2010
Dát tip
Barvitý dialog, bílá v hlavě, bílá před očima o do toho probleskující rudé víno a krev. Co dodat T

.duke.
10. 10. 2010
Dát tip
Nevím. Myslím, že jsem tak nějak našel svůj styl. V tom jsem si vcelku jistej. Napsat dobrou povídku je ovšem kumšt. To je jistý.

Winter
10. 10. 2010
Dát tip
Mám problém, tři dny po té, co jsem tu povídku četl, jsem si nebyl s to vzpomenout, o čem byla - jen, že se skvěle četla. Nevíš, co s tím?

more

.duke.
01. 10. 2010
Dát tip
do it ;)

Četl jsem od tohoto autora povídku .train. a abych pravdu řekl, tohle mi přijde dost podobné, ale současně daleko horší, protože tomu něco chybí. Z povídky .train. vyřazovalo takové kouzlo nevyřčeného. Tady nic takového není. Ty dialogy jsou hodně dobré. Skoro mám tendenci je vykrást a použít ve svých dílech. :)

Dost mě teda seje formátování. Díky prapodivnýmu odřádkování se mi to strašně špatně četlo, ačkoliv je to de facto napsaný dobře. Ale nepřijde mi, že by to bylo dílo. Je to jen první stránka od něčeho, nic se tam nestane, nic se tam neřeší, je to expozice a šlus. To mi nestačí.

selviskhed
26. 09. 2010
Dát tip
a kde je ta pointa s červený flekem na udruse? :)

StvN
26. 09. 2010
Dát tip
Pohoda, já bych to klidně dal do PM. Jinak ta scénáristická suchost mi na tom všem přijde nejslabší. Ale jinak dobrý.

Janina6
20. 09. 2010
Dát tip
Brrr. Paráda. Do stejné sbírky jako ta žena s kloboukem...*

misty
20. 09. 2010
Dát tip
pohltilo*

Honzyk
20. 09. 2010
Dát tip
,,,hele, .duke., dobrý..........dialogy dobře posazený, navíc se ti dva jima navzájem typizujou, takže je "vidíš"....

Kuchot
19. 09. 2010
Dát tip
zajímavý

fakt geniální, od začátku do konce

.duke.
19. 09. 2010
Dát tip
se učím od kingů, ne od lůzrů, marvinku ;)

foto
19. 09. 2010
Dát tip
fajn!

.duke.
19. 09. 2010
Dát tip
já ne. opřeli se do toho tenkrát pěkně. krásná spolupracovali. velmi dramatické to bylo. i dero myslím tenkrát přišel s nějakým pseudomoudrem.

.duke.
19. 09. 2010
Dát tip
fuckermáci by řekli, že jsem to opsal od nich neasi ;)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru