Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bdění neOpatrné

23. 09. 2010
4
11
1754

prolog: Mt 25: 1-12 ( rondel)

Jsem jedenáctá někde v davu.
Snad Lampa má mi nedohoří
do zapomnění skláním hlavu
a ta se Tvému dílu koří.

To pouští sucho neumoří.
Jak olejovka prsa plavu.
Jsem jedenáctá někde v davu
Snad Lampa má mi nedohoří


Tak cpu se, Bože, na tu slávu
už touha moje nitro moří
má víra v olej knoty vnoří
z nich stéká na mou bosou hlavu
Jsem jedenáctá někde v davu
Snad Lampa má mi nedohoří.
 



11 názorů

Miroslawek
24. 09. 2010
Dát tip
Jak pravil profesor Hrbolek: I skladník si může přečíst Vergilia v originále.

Miwdo: Mé nejvrcholnější ambice sahají jen na práh proviční církevní tiskoviny, kterou polovina z předplatitelů stěží přelouská, díky ukotvení k východnímu rytu. (Hovořím o ruskojazyčné menšině)Můj smysl se upíná spíše k potěše duší spřízněných. Ćímž svůj účel jistě splní. I díky Tvé ochotě přispěchat pomoci ženě v nouzi. Nezamýšlím své škobrty zasílat do profesionálních plátků, ani jimi plnit podia či knihovny (leč by to byla podia přátel a kniHovny na toaletních místnostech, kde mě konečně někdo bude číst s vypoulenýma očima. Odhlédni od své pošetilé literárnosti a pomni! Stále jsme přátelé :o)))

Miroslawek
23. 09. 2010
Dát tip
Poznámka k vycpávkám se týká rytmiky a ne že ne ;)Dobře zkonstruovaný rytmus se bez nich obejde.

:o) jak řekl tak odešel :o)) Jsem mistr vycpávek, ucpávek a jiných. Šlo mi o čisté posouzení rytmiky, za které díky. O hutnosti textu netřeba polemizovat je určen pro méně husté mystiky :o)) Děkuji za slovo shůry. :o))

Miroslawek
23. 09. 2010
Dát tip
Rytmicky je to "v pořádku", bez výjimky čtyřstopý jamb ženský... jen na můj vkus tam máš příliš mnoho konstrukčních vycpávek. A ono i bez toho není text příliš významově hutný.

koloušek
23. 09. 2010
Dát tip
T*

Fëanor
23. 09. 2010
Dát tip
Jo. Teď to je dobré! (tip)

Miroslawku a co takhle? Díky učím se...:o)))

sepotvkorunachstromu: Ano 10 je panen z podobenství o lampách. Já jsem ta jedenáctá co neplakala a utíkala do komůrky a tam se napapala.;o) Fëanor: Díky za velmi podnětnou kritiku, již bylo napraveno, je to tak lepší?

..ta jedenácta v davu má nějaký hlubší smysl?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru