Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pro Hanku

30. 09. 2010
6
5
1663
Autor
Šmodrcha

Leuconoe, neptej se, je zakázáno vědět jaký konec přichystá bůh mně či tobě. Nezahrávej si ani s Babylonskou věštbou. Lepší je smířit se prostě s tím, co ti život přichystá. Ať prožiješ ještě několik zim anebo ti Jupiter daruje tu poslední která teď omývá skály na pobřeží vlnami Tyrhénského moře, buď prozíravý, napij se vína. Omez vlastní přání na krátký čas. Jen co si povídáme, nepřející čas nám utíká pryč. Využij dne a důvěřuj, jak nejméně můžeš, v budoucnost. (Horatius, překlad Zbyněk Žába 1968)

Tys sotva vyšla školu

A dospělá už byla

A silná

 

Vykročila jsi k molu

Svou loďku odvázala

A plula

 

Neznala jsi heslo

Carpe diem

 

 

Od rodinného stolu

Pak všem jsi pomáhala

I cizím

 

Každému z jeho bolu

Jsi naděj vykouzlila

Úsměvem

 

Nemáš zapotřebí

Carpe diem

 

 

Dnes kráčíš na vrcholu

Povinnost povýšila

Na zákon

 

Proč nebudeme spolu

Proč nemáš o čems snila

Netušíš?

 

Nezbývá čas poznat

Carpe diem...


5 názorů

martinez
30. 09. 2010
Dát tip
děkuji, naložím s tím a založím to :o) a ještě jedno děkuji za pochvalu :o)

Šmodrcha
30. 09. 2010
Dát tip
Moc děkuji za kritiky, ono je to ze života, a aj když to není pro Martinez jmenovitě, klidně si to vklubuj, jako by se stalo - mimochodem mně se Tvoje věci moc líbí :-)

martinez
30. 09. 2010
Dát tip
fujtajxl.. až ve mně hrklo při kliknutí na nová avíza.. no napsal to Hance moc pěkně.. :o) aj dyž to není pro mne, mohla bych si to nějkam vklubit? :o)

Alegna
30. 09. 2010
Dát tip
něco podobného příliš dobře znám, líbí se mi moc *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru