Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nabidka pana Vonka prolog

30. 09. 2010
2
1
1376

Prolog

 

Viktor O´Hara je mrtvý

 

Když se probudíte a jste mrtví, je to divný pocit. Stejně takový divný pocit měl i nezaslouženě proslavený spisovatel Viktor O´Hara, když se probudil. Divný. Cítil zvláštní lechtání jakoby snad tisíce miniaturních štětečků uvnitř svého na uhel spáleného těla. Hučelo mu v hlavě. Nevěděl, jestli to má přičítat tomu, že je mrtvý, anebo že předešlého večera vypil příliš mnoho koktejlů Cuba Libre. Rozhlédl se kolem. Byl ve vkusně a luxusně zařízeném pokoji hotelového typu. Prostor osvětlovalo jenom slabé světlo z lampičky na nočním stolku. V pokoji bylo spousta stínů a temných míst. Co se vlastně stalo? Na něco si rozvzpomínal s až krystalickou čistotou a něco měl naopak zahalené do tajemného závoje a vzpomínky klouzaly jenom po konturách událostí. Ono ale i dost ostatních věcí je trochu jinak a podivných, když jste mrtví. Na nočním stolku měl čerstvý výtisk Deníku, kde byla jeho velká podobizna a v kruhu fotografie jeho havarovaného a ohořelého lamborghini diablo. Neporušenou dlaní uchopil Deník a začetl se do článku na titulní straně o své tragické smrti. Musel si noviny dát blízko očí kvůli slabému světlu. Pozorně četl asi jenom do třetiny článku, zbytek netrpělivě prolétl a potom jimi mrštil o podlahu. V ten moment se otevřely dveře do pokoje a v nich se zjevila nějaká postava zahalená do tmy. Chvíli stála na prahu. Viktor O´Hara napjatě čekal. Kdo to může být? Byl mrtvý jenom strašně krátce a ještě nevěděl, jak to chodí a koho může čekat. Je to nějaký Cháron - převozník do říše mrtvých? Kam má pokračovat jeho cesta? Má se té postavy bát? Postava vstoupila dovnitř a slabé světlo ji osvětlilo. Byla to jeho vysněná žena. Vdaná žena. Valérie Rejnerová. Měla na sobě světle modrý froté župan. Postoupila ještě blíž a potom nechala župan sklouznout ze svých ramen. Byla úplně nahá. Byla krásná. Strašně krásná. Ale byla vdaná. Už když ji poprvé spatřil v baru Infinity, hrozně po ní toužil. Když k němu postoupila ještě blíž, všiml si nad jejím levým prsem rány s roztřepeným okrajem. Byla to díra po kulce. Valérie Rejnerová byla totiž také mrtvá. Jak že to všechno začalo? Tak na to si vzpomínal velmi dobře. Ale to bylo o dobrých pár měsíců dříve...


1 názor

čučenka
07. 02. 2011
Dát tip
Začátek vypadá zajímavě, podívám se na pokračování.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru