Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kočka

01. 10. 2010
23
37
2373
Autor
Jazylka

 

Krev se nám smísila do sedmi životů

malinké kočky

žádá a přede

ač Slunce nízko tu pro levobočky

hedvábně šedé proužky si prohřeje

u ohně, v duhové esenci oleje

v pomalém laskání

vlichotí se ti tolik, že sluhové

milenek vysláni k namilostvzetí

odtáhnou naprázdno

 

Něžná pak odmete z paměti hennu

vezme ti řeč tou hrdostí mláděte

bez rodokmenu

a zbylí vyslanci u bran si přečtou

o válkách, o tanci

o dnech co za námi

ságu tam vyrytu pro neznabohy

písmem i runami

v tabulkách pyritu

s ostrými rohy

 

 


37 názorů

paráda...*

Jazylka
04. 11. 2010
Dát tip
ďakujem, Pomerančová, i tebe Marvin dík za zastávku - máš pravdu, je to zložité, aj to dalo uff roboty. Ja si velmi užívam, že ešte nemám celkom vyhranený štýl a tak môžem skúšať čo sa mi chce, napríklad túto príliš vyšperkovať a potom zistiť že to neni celkom moja cesta a hľadať zasa o krok inde..

Nádherná práce. Tip.

kawa
23. 10. 2010
Dát tip
*

Jazylka
23. 10. 2010
Dát tip
Po úvahe a viacerých podnetoch mením názov. Takto mi to lepšie sedí. ďakujem vám za trpezlivosť.

Jazylka
15. 10. 2010
Dát tip
dík Norbert, to si cením

MAJKL65
14. 10. 2010
Dát tip
Jen ti ukazuji cestu. Jít musíš už sama. Třeba se tam potkáme.

Jazylka
13. 10. 2010
Dát tip
Majkl, ja práve tomu objavovaniu hovorím "učenie", tak ako sa deti "učia" chodiť a pritom to tiež vlastne objavujú samé. Neberiem ako svätú pravdu všetko čo mi kto povie, ale niekedy ma zamyslenie nad kritikou dovedie k ďalším objavom.. Díkes za podporu.

MAJKL65
12. 10. 2010
Dát tip
Poezie se nedá naučit. Pouze ji můžeš v sobě objevovat. Jen ty sama. Na subjektivní bláboly neber ohled. Nepotřebuješ to. Nic ti to nedá.

Jazylka
11. 10. 2010
Dát tip
kuchot, dík za podnet a že si nazrel

Kuchot
10. 10. 2010
Dát tip
možná by to ve volném verši mohlo vypadat stravitelněji, ale takto... bohužel

Jazylka
05. 10. 2010
Dát tip
MAJKL65, dík za priazeň aj za (snáď až príliš horlivú) obranu - ja tu nikoho nepovažujem za prázdneho idiota, naopak, práve vďaka negatívnym podnetom som sa toho najviac naučila, keby tu nebol Miroslawek, Nrsko 1, a2a2a alebo A.H., tak stále píšm rovnaké básničky ako pred pol rokom..

MAJKL65
05. 10. 2010
Dát tip
Neposlouchej ty prázdné idioty. Piš podle svého srdce. Myslím, že to najdeš.

Jazylka
02. 10. 2010
Dát tip
a2a2a, ďakujem znovu za podrobnejšiu kritiku. pobádanie k voľnému veršu je na mieste. ja zatiaľ skúšam tou cestou, že viazaný (lebo bytostne ma to k nemu láka) ale viac ho uvoľniť a scivilniť - to čo dokáže napr. Whitesnake či Janina 6. veď sa učím..

a2a2a
02. 10. 2010
Dát tip
Přemýšlím, jestli by jsi se neměla pokusit o volný verš, teda také o volný, neboť z vázaného verše máš cit pro rytmus a navíc jsou verše postasvené na ucelených myšlenkách exponovaných nikoliv do jednotlivého příběhu ale do obecnější platnosti. Tady v první sloce se mi zdá ta provázanost, že mírně v jednom místě vázne, také se mi zdá, že by obsaženým myšlenkám slušel civilnější jazyk, ačkoliv na druhou stranu obdivuji, že se někdo do tak filosofizujícího textu pustí a rozumím, že trochu patetického jazyka k tomu patří, ale současně věřím, že civilním jazykem sdělujeme věci pronikavěji. Co ovšem obdivuji a opakuji to již podruhé, že slovenská autorka takto dovede psát včeském jazyce a také to, že tento vázaný verš je vytavěn a nesen obsahem především, tedy že není až na nepatrné výjimky poplatný prvoplánovitě rýmu. Když jsem se v úvodu zmínil o volném verši, pak proto, že bys možná, nevím to ovšem jistě, ale dost možná že bys při své myšlenkové nápaditosti získala pro své metafory širší i niternější prostor.

Jazylka
02. 10. 2010
Dát tip
thalina, ďakujem, som rada že si prečítala. Prosecký, s názvom nie som spokojná, ale lepšiu variantu zatiaľ nemám. Je to pre muža, s ktorým nás veľa spája (okrem iného dcérka) a veľa rozdeľuje, ktorý má v sebe niečo velmi dôstojné ("kníže" je blbé slovo, uznávam..). Runy a pyrit sú viacznačné symboly, ale aj konkrétny odkaz na záujem o minerály a legendy, a aj kvôli znelosti.

Prosecký
02. 10. 2010
Dát tip
Nevím. Už ten název. Většina z nás žádného knížete neviděla a samotný děj také nepodává přiměřené vysvětlení. A runy a pyrit jsou tam jen kvůli znělosti?

..jojo, to známe, ale básnička je i tak pro nás složitá...koukáme, že se lidem líbí, a to je dobře, ale přece vám nebudeme, Jazylko, mazat med kolem huby, když až tak nerozumíme, žejo? Zdravíme... ahoj! Zbynďa, Jára, Franta, Vašek a Jirka - hezkou sobotu! My dneska od 13,00 hrajeme přátelák s dolnopočerničákama, ale v Rígráku, teda v parku, ale těšíme se. Tak nám držte palce, my si od vás zase něco rádi přečteme - a třeba, jak doufáme, budeme textu víc rozumět.

Jazylka
02. 10. 2010
Dát tip
pardon, teraz neviem či išlo avízo

Jazylka
02. 10. 2010
Dát tip
Ďakujem pekne všetkým za názory. Rajmud - karty nevykladám, pracujem v nemocnici. Whitesnake - dala som si záležať, úplne rovnakú schému tie dve časti nemajú, škoda, ale aspoň sú zrkadlovo otočené. kluci - mne to tiež vadí, keď v básňach nerozumiem. v tejto je dosť symboliky z môjho života, čo sa jasné že nedá univerzálne pochopiť. viem o tom a cením si, že ste to otvorene napísali. slovo nanebevzetí poznáte? to oficiálne existuje a namilostvzetí je len jeho obmena.

sniper A
01. 10. 2010
Dát tip
**

....koukáme, že se mnoha čtenářům tvá báseň líbí, my ale mnoha slovům nerozumíme...a nemáme rádi složeniny taky: třeba namilostvzetí...

Makoves
01. 10. 2010
Dát tip
Jazylko to je výborné. Dávam 1*

Makoves
01. 10. 2010
Dát tip
Jazylůko to je výborné. Dávam 1*

Freny
01. 10. 2010
Dát tip
Ach Jaz....budu ti říkat Krásněnko....."T"

guy
01. 10. 2010
Dát tip
*

varankaka
01. 10. 2010
Dát tip
nevídané

koloušek
01. 10. 2010
Dát tip
T*

Whitesnake
01. 10. 2010
Dát tip
filigránsky vyforměné

Norsko 1
01. 10. 2010
Dát tip
takové až starozákonní. líbí *

Whitesnake
01. 10. 2010
Dát tip
úch, musím se vrátit, tohle není na jedno přečtení

Alegna
01. 10. 2010
Dát tip
moc pěkná *

Rajmund
01. 10. 2010
Dát tip
Nevykládáš také v televizi karty?

..nádherná..T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru