Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Iluze zdánlivé skutečnosti

01. 10. 2010
58
47
2956
Autor
Bíša

Verše k úvaze

Mnohým jejich zkušenosti

fantazii

žití

neobohatí

v zrcadle se na ně šklebí

grimasa bezmocnosti

jsou sami sobě nepřítelem

 

Tragédií starých lidí

může býti

že je jejich děti

nepotřebují

a lásku i moudrost

od nich

se smíchem odmítají

 

Pro něho

byla smělá a zasnělá

o mnoho mladší než on

moudrá i naivní

ve zbytku života

ho vzpomínka na ni

neustále provází

 



47 názorů

srozumeni
21. 06. 2011
Dát tip
moc pěkné*

8hanka
10. 03. 2011
Dát tip
aj mne je smutno, ked sa deti osamostatnuju, zaroven som na ne hrda, ze chcu ist svojou cestou... z Tvojich slov citit mudrost a skusenosti...konecne viem, kto je Biša:)

médea
13. 12. 2010
Dát tip
*

a2a2a
28. 10. 2010
Dát tip
Já vím, že tvé texty jsou u některých čtenářů posuzovány hodně kriticky až zesměšňovány. Samozřejmě, a četl jsem povícero tvých věcí zde, by toho bylo docela dost, co bych vytkl formální stránce, ale myslím, že ty to víš a přesto nejen publikuješ, ale hodně čteš jiné a zatímco jsem nikdy nepronikl do toho, proč působí jiným radost, že chtějí jiné zesměšnit, závidím lidem, jako jsi ty, Oldjerry, vesuvanka a další, že jsou schopni vnímat a šířit poezii mnohem hmatatelněji, než jen na papíře.

Manuamanua
27. 10. 2010
Dát tip
Vypadá to, že píšeš ze života. Opravdu se nad tím člověk zamyslí. Tip.

macecha
11. 10. 2010
Dát tip
druhá mi hovoří z duše ... T***

Hedbávná
10. 10. 2010
Dát tip
T

:o)

Overkill
04. 10. 2010
Dát tip
* T/O

LadyLoba
02. 10. 2010
Dát tip
nejvic se mi libi treti cast, pak prvni - druha, no nevim ...

Nichollee
02. 10. 2010
Dát tip
tohle se mě dotýka..moc..*

Nichollee
02. 10. 2010
Dát tip
tohle se mě dotýka..moc..*

nostalgik
02. 10. 2010
Dát tip
... souhlasím! Přátelství s mnohem mladším člověkem je obohacením stáří, psychickým návratem zpět... ***

učit se učit se učit se*

BigBivoj
01. 10. 2010
Dát tip
tip*

...*

*°°

azur
01. 10. 2010
Dát tip
tři úvahy. zaujalo mne jejich propojení.

Hydron
01. 10. 2010
Dát tip
paráda... :)

...a my tě zdravíme. Měj se dobře, přejeme ti. Zbynďa, Vašek, Mirek, Jára a Jirka.

Diana
01. 10. 2010
Dát tip
Ta druhá sloka je, bohužel, také pravdivá. Naštěstí tyhle případy znám jen z doslechu, ale i tak mi to může srdce utrhnout :-( ***

Zbora
01. 10. 2010
Dát tip
Tragédií starých lidí může býti že je jejich děti nepotřebují a lásku i moudrost od nich se smíchem odmítají ...většinou dopadnou velmi podobně.

Bíša
01. 10. 2010
Dát tip
Děkuji všem! A také klukům z Prahy, Alegně, kterou jsem objevil i laskavému Norsku 1**

Ferry
01. 10. 2010
Dát tip
Krásně,Bíšo - a jsme dnes nějak na stejnú notečku, viď? t*

mám ráda básně, nad kterýma se člověk musí zamyslet...*:)

...se tady vo tom radíme, jo...a taky máme některý eště babičky a dědy. Zbynďa ne, ten je adoptovanej, ale patří do party jako každej, žejo. Některý z nás maj prarodiče rádi, jiný ne. Vono stáří, jak třeba řiká Jirkova babička, neni žádná zásluha, ale velkej průser. ...ae líbí se nám, jak jsi to napsal, Bíšo. Když je na nás nějakej , třeba starej děda v parku hodnej, může si i do mičudy kopnout, ale spíš se na nás jen důchodci z laviček v Rígráku třeba koukaj. Taky budeme starý, myslíme si, že ty už mladej nejsi, ale napsal jsi to dobře. tipujeme.

Obraz druhý - je pro mne dnes aktuálně děsivý. Děti jsou podle mne to nejcennější, co po nás na tom světě nakonec zbude. Ti moji jsou dnes čerství teenageři. Tak je pro mne dvojnásob nově překvapující, jak těžce se s touto skutečností nyní srovnávám. Obraz třetí. Kdo z nás by neměl vzpomínky na ta ty kočky z mládí a jejich lásku nenaplněnou. Snad jen, že se ty vzpomínky nestihly zakalit všedností každodennosti. Uvidíme, jak dlouho se budou ještě tyto vzpomínky v hlavě uchovávat. Děkuji, Tony, za možnost se zamyslet. Zdar + sílu! J.Š.

gabi
01. 10. 2010
Dát tip
...*

renegátka
01. 10. 2010
Dát tip
Mně se líbí všechny , jsou pravdivé.*

Alegna
01. 10. 2010
Dát tip
mě se líbí *

Norsko 1
01. 10. 2010
Dát tip
lepšíš se. vynechal jsi vatu, klišé a vycpávky *

Bíša
01. 10. 2010
Dát tip
Ještě jednou jsem si to přečetl. K druhé části - asi jsem byl ovlivněn psychologickou praxí, kdy děti znaly své rodiče jen pro peníze. Dost jsem to generalizoval...

koloušek
01. 10. 2010
Dát tip
Nutí k zamyšlení.T*

A.H.
01. 10. 2010
Dát tip
Z tvého pohledu je všechno vidět; spoustu jsi toho prožil.

..první sloka velmi moudrá..často je tomu tak..:) ..s druhou tak úplně nesouhlasím..velmi mladí lidé se sice cítí být pupkem vesmíru a mají pocit..že vynalezli vlastně všechno i pocity a smutek..všichni ale ne a po čase jim dojde jak to vlastně je..:) ..třetí sloka..moc pěkná..ze života..:) ..no..já kemntáře psát neumím..většinou se nějak zapletu a kváknu nějakou pitominu..:))

Whitesnake
01. 10. 2010
Dát tip
Co si takhle veledílko po sobě aspoň jednou přečíst? Věř, že to nebolí.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru