Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Terezka z Hrčavy

13. 10. 2010
32
67
4494

..není to vždy jen selanka..není..

Terezka z Hrčavy

 

 

vleče sedmý křížek

do strmých strání Komorovského Grúně

kořeny předků vrostlá v půdě

tvrdé  životem

dobré  chlebem

lidmi

 

prostá zášti

hříchů

jak Bůh přikázal

 

objímá mě při loučení

„vrať se brzy“

sedřenou rukou stírá slzy

v očích stesk

zima na dosah

dlouhé večery na samotě

chladem vžírají se do kostí

smutkem do srdce

 

stezka do chléva zavátá

sníh sníh sníh

„zavolej po vánocích, pak je čas nejdelší“

 

zavolám

slibuji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


67 názorů

..děkuji ti má milá..:)

:))))))))))))doufám..že se ti líbí...)


..děkuji..ti ovi..:)

Overkill
19. 10. 2010
Dát tip
Smutné, ale právě proto se mi líbí... *T

..Makovečku..Dave..dělkuji vám..:)))

Makoves
15. 10. 2010
Dát tip
Ta Hrčava je jak koukám perfektní múzou.

..děkujiiiiiii...))

Kur*a. Seš prostě dobrá. *

Aleg..má postiženého syna a dětí za ní jezdí ale v zimě se tam skoro nikdo nedostane.. přistřižená..děkuji ti.:)

silné

Alegna
14. 10. 2010
Dát tip
šepotko, ona žije sama? Samota je těžká i ve městě,natož na takovém místě, napsala jsi to duší ***

..děkuji ti..Aničko..:)

macecha
14. 10. 2010
Dát tip
je z toho cítit láska k bližnímu a to je moc hezké..T***

dík..:)

dadadik
14. 10. 2010
Dát tip
*

..jj,.,to zní...)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

koloušek
13. 10. 2010
Dát tip
mě je to jasné, ale dohromady to zní taky zajímavě.:-)

..nee..on si mylslel že ho tak něžně nazývám..jsem vám děkovala oběma najednou...))

,,děkuji,,synáčku..:)

koloušek
13. 10. 2010
Dát tip
no jo, mrzout koloušek...:¨) Když s velkým K tady už jeden je.

synáček
13. 10. 2010
Dát tip
***

..děkuji ti koloušku..:)) ..minule byla legrace..mrzout si myslel..že mu říkám koloušku...)))))))))))))))

koloušek
13. 10. 2010
Dát tip
Je dobře, že ji máš a ona tebe.T*

..jee..Norberte..děkuji..jsem tě dááávno neviděla..:)) ..člověčina je fajn..:))

..snotíku..jsem..:))) ale změním to!..:)))))))))))))))))))))))

..děkuji ti milý azuritku..:))

azur
13. 10. 2010
Dát tip
tenhle tvůj seriálek není žádná sranda. t

..děkuji ti moc..Jaro..:))

..moc ti děkuji..Evi..:)

renegátka
13. 10. 2010
Dát tip
Smekám, tady je komentář zbytečný.*

:)))))))))))))))))))))))))))no to je fakt...))))))))))))))))nebeský mýč oken nemá chybu!

Zbora
13. 10. 2010
Dát tip
Není zač. Ona je radost napsat něco člověku, který poslouchá a nezaujímá hned obraný postoj své autorské ješitnosti ;))

Zbora
13. 10. 2010
Dát tip
O víkednu jsem byl číst v Klatovech. Četl tam taky Petr Štengl jeden text o bezdomovci, který se upil Ironem - a ne aby napsal: Chudákovi iron nenasytně vraždil játra, až on opustil v křečích tento svět a do nebe přišel. Napsal jen: Nebeský myč oken. Tím bylo řečeno vše a mohlo se jít na pivo :o)

rozumím..Zboro..děkuji ti..budu se tomu vyhýbat..máš pravdu..je to iritující jako perly..rubíny..diamanty a tydle věci co štvou mě...) ..s těmi indiciemi to bude těžší..ovšem vím o čem mluviš...) ..fakt moc dík za rady...)

Zbora
13. 10. 2010
Dát tip
chladem vžírají se do kostí smutkem do srdce vlčími zuby rvou nenasytně Myslím, že třeba tahle pasáž by snesla trochu míň těch srdcerváčských patetických výrazů. Snažit se to obejít za použití menších citovek, naznačit, pomocí něčeho trochu všednějšího z její každodennosti, a pomoci toho vykouzlit tu samou atmosferu, kterou popisuješ, avšak nepřímo - nezneužívat k tomu ona silná slova. Jak se říká na dálnici dokáže ze silného auta vytáhnout 280 kdokoli, ale teprve v zatáčkách se ukáže, jaký je řidič. Navíc nemusíš dávat čtenáři všechno zadarmo, naopak, pokud si k tomu dojde skrze Tvé verše sám, bude to i pro něj zajímavější. Jenže ono to je právě trochu složitější nenapsat - červená, ale dojít k té barvě pomocí indicií, ale myslím, že se to vyplatí, protože ty výrazy, co v textu máš, nemůžeš používat stále donekonečna. Teda můžeš, ale ono se to pak hrozně rychle omrzí ;)

..no ano..Zboro..píšu co cítím..:) ..děkuji..moc si vážím tvé kritiky..:) ..snažím se zlepšovat..těma rekvizitama myslíš co? ..no zrovna jsem napsala jedné holce že se mi nelíbí cáry duše..irituje mně to..tak ať nedělám pořád stejné chyby..:)

Zbora
13. 10. 2010
Dát tip
Ač se mi dost často nezamlouvá, jaké používáš při psaní rekvizity, musím chtě nechtě uznat, že Tvoje texty jsou o něčem (ne, to není zas tak obvyklé) a mají myslím potenciál zafungovat na hodně široké spektrum lidí, hlavně proto, že zdá se, nejsou psány primárně pro uspokojení potřeby něco napsat, ale zřejmě je píšeš, jak se už tak říká, tím srdcem, nebo co... :)

..Děkujiii ti..baabo..:)) ..no,,na sbírku toho asi nebude..:)

baaba
13. 10. 2010
Dát tip
Hračavskej seriál je zatím "špica" ...jestli z toho někdy spácháš sbírku dej avi... pořídím :)

fossilrose..to těžko..patří prostě tam..:))

100Wzarovka
13. 10. 2010
Dát tip
šepot četla jsem! Dobré!!!

fossilrose
13. 10. 2010
Dát tip
Taková venkovská dívenka určitě nepatří do starého železa. Měla by si najít nějaké pěkné útulné místečko :-))

žárovko..:))))))))))))))))))))))))) ..poslala jsem ti avi na berbu..je fajn..:))

100Wzarovka
13. 10. 2010
Dát tip
šepot tak jo! Ještě, že Tě mám!!

..žárovko dej tomu čas..sem rozhodila sítě..:) ..hádali..nehádali..já tvrdím krásné čarodějky...))))))))))))))))) ..jeeee..berbo..to ti moc děkuji..však tvé dílko mě parádně pobavilo..dnes taky nejvíc..:)

100Wzarovka
13. 10. 2010
Dát tip
šepot...no, tak...čtyři by se hádali! :-))) Představ si, že Zaklínání II na PP nikdo nečte!!!!!

..jaké čarodějnice?????????????..čarodějky snad!..:)))))))))))

100Wzarovka
13. 10. 2010
Dát tip
šepot...no jo, my čarodějnice to máme asi jinak :-)))

..děkuji Evi..to víš že zavolám..:)

Adamova Eva
13. 10. 2010
Dát tip
hmmm krásně smutná a i to je život :O) zavolej i před vánoci, to je smutný čas pro Terezku *

..žárovko..já to beru že sedmý budeš mít až v sedmdesátí..ty spíš vlečeš rozjívenost hříběte..:))))))))))))))))))))))))

100Wzarovka
13. 10. 2010
Dát tip
šepot - teď jsem si uvědomila, že ta moje už vleče křížek devátý! A s tím sedmým jsem se vydala na cestu já sama!

..gabi..díky..:) ..Květoni..jsem moc ráda že čteš a děkuji ti za to..:)

K tomu se nedá nic připodotknout. Tak jenom, abys věděla že čtu.

gabi
13. 10. 2010
Dát tip
...*

..žárovečko moje..moc ti děkuji..:) ..nepodařilo se mi vyjádřit všechno co jsem chtěla..takových Terezek je na světě moc málo..jsem ráda že takovou máš..:)

100Wzarovka
13. 10. 2010
Dát tip
Šepotko, jde mráz po zádech a srdce se svírá, přitom je to jenom pravda, tak prostá...T Taky mám takovou Terezku!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru