Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nite

Výběr: hermit, Bix
19. 11. 2001
8
0
2048
Autor
Mythus

Chodníky zdajú sa byť stále kratšie a nite presne naopak. Koľko nití- večností ešte odhalím? Dúfam, že raz nájdem ich konce, zviazané v jednom uzli. :::mala veľa verzií, snažil som sa skĺbiť všetky myšlienky, dúfam, že pochopíte. Aby ste vedeli- aj keď koniec vyznieva ako smrť, nie je o nej, aspoň nie priamo.

V tej zime mohol si nahmatať svet,

zhustený do niekoľkých minút pred tichom,

čo dával ti znamenie kríža.

...prechádzka po nitiach už nič nenašepkáva.

 

Dnes čiernym pilierom sú ti tenké ihly,

zvádzajú ťa bludné splete,

a scestné siene slávy chcel by si mať na posmech.

 

Zajtra budeš pridávať minúty k polhodine ticha,

očarený farbami impresií.

Rozhodnutím vyprchá aj posledný úlomok duše zo žíl,

za chrbtom nechávaš herbáre plné vín.

 

 


Ribi
22. 01. 2002
Dát tip
očarený farbami impresií ... kde si stál ... nevidol som ťa ... áno! tak priznávam! (za očami)

Matyjustin
29. 11. 2001
Dát tip
Ť!!!!

Bix
28. 11. 2001
Dát tip
MTR

Bix
20. 11. 2001
Dát tip
Braček, si stále nový a iný...ľutujem, že som práve v škole...je tu hluk a plne sa Ti venovať je obmedzené časom, ale napriek tomu skúsim...prvý dojem je úžasný !! Meníš sa a postupuješ ďalej... Prvá veta prológu !! niekoľko minút pred tichom - obsahuje to pre mňa veľmi silné napätie, stupňuješ už na začiatku... Znamenie kríža - je to negatívny symbol, však ?? Osud ? Predurčenosť ? Zlé znamenie na čele ? Večný útek ? Prechádzka po nitiach...pripomína mi pavúka, ako sa zakráda po svojich sieťach...alebo možno prepadnutú povalu, nebezpečenstvo krehkosti, zraniteľnosti, že sa môžeš náhle prepadnúť dole...avšak "už nič nenašepkáva pomerne mení tieto moje predstavy"...prechádzka po nitiach by takto mohla byť aj niečím krásnym, krehkým, čo sa skončilo a niekomu to už nič nehovorí.... čierny pilier - tenké ihly...opieraš sa o ne a bolia, bodajú....tenko, ostro...V druhej slohe pozor na časté epitetá...aj keď tu sú zvláštne a pomerne účelne použité... Bludné splete sú pre mňa zmätkom...výsmech niečím, s čím bojuješ a obávaš sa toho... Posledný verš druhej slohy - paradoxon...** Posledná sloha je pre mňa prejavom očarenia, najmä v začiatku...má inú náladu, ako predošlé... Braček, je tu toho tak veľa !!! Ešte si nerobím komplexný záver, ešte si to utriasam v hlave... pridávať minúty k polhodine ticha sú ďalšou skvelou časťou... ja sa ešte vrátim...veď vieš...ale aj tak...ostávam... ( Nielen preto, že si Ty, ale preto, ako citlivo používaš slová a jazyk, ako veľa skrývaš a stále odhaľuješ...)

Mythus
20. 11. 2001
Dát tip
Hermit:...a tebe tiež "VEĽMO" ďakujem, za V, pretože ten od teba bol mojím prvým!!! :) Naso:... je to definitíva, ale nie je to celkom o smrti. Skôr o živote po nej...(o konci básne teraz hovorím, ?)...ale každý má právo vidieť v básni to, čo chce... :) Bix: Jajkyyyy Bixuška, ďakujem (hlavne za ten začiatok kritiky- o postupe a novotách :)!!!! Nesmierne si ma potešila svojou kritiškou na báseň, o ktorej som si myslel všeličo (totižto: nemám veľmi rád svoje výtvory, sú tak "nedokonalé", vidím na nich oveľa viac chýb ako na dielach alebo iných veciach od ostatných ľudí...a nedokážem ich zmeniť(sebairónia)). Ak sa ti páčila, tak sa teš, pretože zažívam nový (konečne) tvorivý rozlet...:) Vidím, že škola ťa ani prinajmenšom (-je to napísané správne?) neutlmila... "niekoľko minút pred tichom"- v ňom som si vybúril to napätie, ktoré som v sebe mal...asi preto sa ti zdá také silné...osobne si myslím, že báseň skôr napätím upadá a až na konci tie herbáre niečo porobia, ale neviem, možno to vidíš inak. Znamenie kríža: tak, je to taký paradox- aj negatívny aj pozitívny symbol. Ťažko sa to vysvetľuje...ale si veľmi blízko..je to o osude, ale neurčitom (dobrý alebo zlýˇ?)...kríž ako kresťanstvo, možno aj ťarcha zlého osudu- neviem čo mi kresť. prinesie...dobro, či pre mňa zlo? (o tom zle: to možno pochopím len ja...). JEDNODUCHO POVEDANĚ: rozpor medzi dvoma pólmi. Ak pochopíte, tak ste"machri". POZN.: to nie je o zavrhovaní alebo o urážaní viery, aby ste si nepomysleli o mne niečo zlé... :) Pavúk. Tak dobre, ale pre mňa je pavučina vysokoorganizovaná spleť. Toto je CHAOS! Poznáš tie stroje, na ktorých sa tkajú koberce? A ako sú tam usporiadané tie nite? (stĺpik za stĺpikom...presne a rovnomerne rozdelené). Tak, a teraz každú jednu niť z toho stroja usmerni ako rôznobežku k tej ďalšej, pričom, každá z nich je nekonečná a nie sú všetky v jednej rovine- niektoré sú v tej istej ako tie druhé, iné sú o niečo nižšie... Odmysli si ten stroj, zostanú len nite- tie si daj do červenej farby. Teraz si odmysli všetko ostatné a nech ti ostanú len červené nite visiace v čiernom vzduchoprázdne...domysli si človiečika (môžeš aj mňa:), ktorý balancuje po jednej z nich, nevie sa rozhodnúť, či prestúpiť na druhú, alebo nie..atď Tak asi tak si predstavujem tie nite...ale bude to zázrak ak z tohoto explanationu niečo pochopíš...priblížiš k tej mojej predstave...ale to je už veľa na mozog... Bludné: ...zmätok..prestúpenie, nerozhodnosť, pálčivosť otázky... Posl. verš druhej slohy: osobne ho nechápem, len sa mi tam všmykol...sám od seba (žeby náznaky surrealizmu?:) Je toho veľa, ak za tým vidíš to, čo aj ja (to vidím pri každej jednej básni...horor, že?) ...pridávanie minút...ďakujem Bxí, tú báseň si pochopila skoro dokonale, veľmi ma to teší, že aspoň niekto A prečo ti to všetko vlastne vysvetľujem tak, ako to vidím ja (a ešte k tomu tak podrobne?)? Asi kvôli tomu, že mi chceš rozumieť...pomohol som ti, či som ťa uvrhol do ešte väčšieho chaosu? :)

Mythus
20. 11. 2001
Dát tip
Pepo: no a an teba som skoro zabudol!!!! aj tebe jedno veľké Ď!!! Jááááááj, ako vás mám rád!!!!

Mythus
20. 11. 2001
Dát tip
no a Gastarbajtr: ...sorry, som roztržitý...aj tebe za to "psaní tichem"... heh...fakt ďekujem...inac, vsetky dielka z pismáka, kľudne uverejni aj na Deenotaci...ktorékoˇvek sa ti bude pacit...albeo ti ich mam poslať mailom??? avi

Pepo
19. 11. 2001
Dát tip
Vrátil si sa vo veľkom! A vidím, že máš na čele tie isté otázky. Šťastie, že odpovede (možno ani) neexistujú. ...............................****...................................

Gastarbajtr
19. 11. 2001
Dát tip
představil jsem si pod tím svou vlastní soukromou kapitulaci.... před....jak píšeš: tichom... a potom mi:...prechádzka po nitiach už nič nenašepkáva. super dílko *!

Naso
19. 11. 2001
Dát tip
Titulok požičaný od Válka? Asi nie, hoci báseň Nite je jedna z najparádnejších Válkových básní (A nadovšetko potrebné sú nite/keď nemáš čím by si zakryl záplatu/na to čo bolí, na to čo je skryté/ako chromá ruka pod rukávom kabátu/ ....) V tvojej básni najpôsobivejšie je finále (každá jedna veta), ktoré chtiac-nechtiac, zámer-mezámer, pripomína životnú definitívu. herbáre plné vín! - oooo, parádička Nasov tip!

hermit
19. 11. 2001
Dát tip
tivýběr dám bezrozpačný.... a nemám co bych řekl a napsal, je to krásné!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru