Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ve tvaru písmene L

20. 10. 2010
20
21
2633
Autor
Marcela.K.

Jezdec se pohybuje skoky ve tvaru písmene L

 
 
,,Proč mi to děláš?“
Ptala se stále dokola. Vracela se k té otázce a každou odpověď, kterou si vymyslela, vzápětí zmačkala a zahodila.

V noci se probudila. Sucho v krku ji donutilo vstát a jít se do kuchyně napít vody. Nerozsvěcela. Otočila kohoutkem a podívala se z okna. Na nebi zářily hvězdy.  Bezpečně rozeznala Malý vůz. Zůstala stát ve tmě. Nedokázala odtrhnout oči od oblohy.
 
,,Proč mi ho stále připomínáš?“ zašeptala  a opřela se lokty o parapet.
Dívala se na hvězdy, ale ani teď nedokázala sama sobě vysvětlit, co se děje.
Jakoby si  s ní hrál. Ze tří osob utvořil jednu. 
Nejprve ji nechal, aby se zamilovala do představy. Co je pro Něho rok? 
Cítila se jako figurka na Jeho šachovnici.
Vyslal  jezdce. Tehdy netušila, že hra začíná…..

Ne, nezlobila se.  Jen chtěla pochopit pravidla.
Možná žádná neexistují. 
Třeba chtěl, aby pochopila právě to.
Vždyť  věděla zcela jasně, co má dělat.  Stačilo přestat sledovat čas, přestat se řídit hodinami.
Stačilo nenatahovat si na ruce gumové rukavice…
 
Vklouzla v ložnici pod deku...


 
 
Vešla do pokoje a sklonila se k němu. Měl otevřené oči.
 
,,Ještě chcete spát?“ kývl hlavou, přitáhl ji k pravému ramenu a podíval se směrem k přikrývce.
 
,,Budeme čůrat?“ zakroutil hlavou.
 
,,Nohy?“ přikývl…
Srovnala mu je. Několikrát jimi posunula, než dal opět kývnutím najevo, že je nepolohovala správně.
 
,,Hlavu?“ opět kývnutí
Vzala jemně jeho hlavu do dlaní a posunovala ji po polštáři. Znala už přibližně úhel předklonu,  ve kterém ji chtěl mít.
 
,,Tak ještě hodinku, nebo dýl?“ usmál se a přivřel na znamení souhlasu oči. Pohladila ho po vlasech a odešla…
 
 
.

21 názorů

Marcela.K.
16. 04. 2015
Dát tip

ALS


Marcela.K.
13. 01. 2012
Dát tip
.

Marcela.K.
11. 01. 2012
Dát tip
A tohle taky.

Marcela.K.
28. 10. 2011
Dát tip
.

Marcela.K.
26. 05. 2011
Dát tip
Ono to je něco mezi básní a prozaickou miniaturou. Proto jen ty krátké věty a odkaz je kvůli dalším dvěma básním, které jsem Ti avizovala...jsem zvědavá, jestli si to dokážeš poskládat do celku, přiřadit k sobě. Tehdy jsem se z toho potřebovala vypsat... vlastně se tímhle způsobem "léčím" pomáhá mi to.

četl jsem to několikrát, protože se mi to skvěle četlo a zároveň mám pocit, že tomu něco chybí k dokonalosti, něco malého .. protože teny styl je čtivý, jako OSCard. Můj postřeh (nei lepšího mě nenapadlo). Místy příliš mnoho krátkých vět. A za druhé je to jakoby každý řádek byl zcela samostatný. Ty věty jdou za sebou a přestou jedna druhou nerozvíjí, pouze popisují časovou posloupnost (je to v té druhé části kurzívou). Ono v takto krátkém textu to nevadí, ale myslím, že knížka by byla nad čtenářovi možnosti. Doufám, že to nezní moc jako průda, protože si myslím, že bys měla psát víc.

Marcela.K.
26. 05. 2011
Dát tip
.

rainman
08. 11. 2010
Dát tip
líbí, je to přiměřeně drsné :-)*

remik
24. 10. 2010
Dát tip
no jsou momenty co mi trhají srdce. a další zase rozum:) všechno má smysl když tě to vykolejí. takže líbí. zajímavé

A.H.
22. 10. 2010
Dát tip
Vlastně jsem ani nic jiného nečekal, na tento styl jsem u tebe přivykl. *

guy
22. 10. 2010
Dát tip
..

..ok..rimoraj..:)

nostalgik
20. 10. 2010
Dát tip
..čtu znovu a mimoděk kreslím na desce stolu písmeno L... ***

Garay
20. 10. 2010
Dát tip
Smutné.

Robinia
20. 10. 2010
Dát tip
*

gabi
20. 10. 2010
Dát tip
no dobré je to * mne sa páči

Lakrov
20. 10. 2010
Dát tip
Zpočátku působí velmi subjektivně, snově, takže ten střih v polovině textu ja pak jakýmsi návratem do drsné reality.

..mylenko..je to ..hm..no eventuálně k zamyšlení... ..ruku na srdce..kdybys četla knihu autora co tak píše..bavilo by tě to? ..dávám tip za tu zamyšlenost..jinak..zkus to prozvláštnít..kapku..:))

synáček
20. 10. 2010
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru