Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poslední havíř z Krkonoš

17. 11. 2010
29
72
5110

 

 

 

je už mile pod parou

nešetří všeobjímající náladou                 ostatně, jako vždy

 

„jak se máš, Láďo?“  

                                 

                              nazývám ho svým nejvěrnějším pacientem

 

setře si pivní pěnu z bezzubých úst

sedřenou havířskou rukou                   kašle na zubní protézu

 

 

„tak co, už v důchodu?“     má dvaašedesát let

 

„kdeže, ještě pět dní“                  smích

 

„co jinak?“

 

„Řecko mlčí, Irsko vyhlásilo bankrot, a Česká Národní Banka promrhala dvacet sedm miliard ve zlatě. Co ještě můžu říct?“

 

„Pieróński żywot!“

 

„Nejhorší v dole je diesel, to by měli zakázat! Havířská udírna!“

 

Kopnul do sebe panáka rumu, zapil pivem,

je mu blaženě

 

„Vrátím se.“

 

Je mi ho líto

od patnácti dřel v dole

taky seděl v Sabinově                  

 

„byl jsem lump“           nějak tomu nevěřím,

 

že se vrátí.

Do Krkonoš.

Domů.

 

 

 

 

 

 

 


72 názorů

..jj..je..

..děkuji ti..aleg..:))

Alegna
22. 11. 2010
Dát tip
T* i za havíře

..to mě těší..milý Dave..děkuji ti...)

..díky..seb...) ..jak se máš?

Sebastiana
20. 11. 2010
Dát tip
*

..no..nejsi závislák..neználko..jako já..:)

nemáš zač ..jsem pořádný flákač ...písmákový, skoro tu nejsem

..dík..axlíku..:)

..děkuji..neználko..:)

super! :)

..díky..makovečku..experimentuju..:)

Makoves
18. 11. 2010
Dát tip
Zajímavý styl, trošičku jako scenář.

..děkuji ti..Bíšo..:)

Bíša
17. 11. 2010
Dát tip
***

..děkuji..oldy..:)

Oldjerry
17. 11. 2010
Dát tip
To není šepot - to je hulákání, řev... **

..jj..Láďa je fajn..:)

renegátka
17. 11. 2010
Dát tip
Láďa má bezva plán a nevadí, že už nemá páru ho zrealizovat.

..děkuji ti..slnko..:)

Slnko
17. 11. 2010
Dát tip
ma zvlastne smutnu atmosferu, ale pekna! T

..děkuji ti ..koloušku..:)

koloušek
17. 11. 2010
Dát tip
T*

Honzyk
17. 11. 2010
Dát tip
už nebulí : právě dal Frantíkovi pěstí. Už se rvou - dobrý znamení, možná je pošlu eště prodávat kytky do hospody, vemou tam nějaký poříbory, máme jen 2 lžíce..))

:)))))))))))))))))))))))))no..děkovat nemusíš..radost máš mít..přece! ..šmánkote,,taky! ..pozrav Járu..ať nebulí..:)

Honzyk
17. 11. 2010
Dát tip
jo? A proč? "Čovek" ti pomůže a eště by měl děkovat.... už mě nehoň, sím, ze zpráv k avízům, mám už ruce vopsaný do krvava, a to musím Járovi zavázat to kolínko....

:))))))))))))))))))))))))))))))))) ..máš být rád..jak jsem poslušná..to já běžně nebývám..ne ne..:))

Honzyk
17. 11. 2010
Dát tip
no a ? Upozornit tě na to byla má občanská povinnost...ty s tim psaním naděláš!D

..jak kde??????????? ..jsem smazala jeden domov a krkonoše!!!!!!!!

Honzyk
17. 11. 2010
Dát tip
ne...kde ?D

:))))))))))))))))))))) ..všimnul sis ..že jsem tě poslechla?

Honzyk
17. 11. 2010
Dát tip
....no bodejť.D

..taky si nemyslím..honzyku..:))))

Honzyk
17. 11. 2010
Dát tip
..vysvětlil, jasně že jo. A obhroublý to neni, to si vyprošuju...)))

..díky..kiwe..co máě na mysli? ..honzyka? ..to je v pohodě..neboj..:) ..my spolu vycházíme..:)

No jo, přidám se k těm co Sabinov považují za kriminál pro vojáky. Vím za co se tam dalo dostat i na jak dlouho. Za mého času to bylo odsekávání uší, když někdo prošel pohraničářům...ale klidně i za opuštění posádky. A s odchodem do důchodu u horníků...to všechno bylo.Třídy pro horníky, laminátníky.... a jejich dřívější odchod do důchodu. To je pryč. Nechápu obhroublé napadání tého dílka, ať je jaké koliv.Takové připomínky se mi nelíbí. Snad ti to vysvětlil bokem.

..děkuji ti..:)

hmmm...tip

..tobě taky děkuji..hydronku..:)

..děkujii..:)

Hydron
17. 11. 2010
Dát tip
klasický smutný príbeh, aj nás vždy na vojne strašili Sabinovom tak viem o tom svoje... páči...

...paráda***

..ok..:))))

moorgaan
17. 11. 2010
Dát tip
tak neva.. reknes mne to az si zafarame.-))

:))))))))))))))))))))))))))))))))..došla mi citronová šťáva..nevidím cos napsal..:)))))

moorgaan
17. 11. 2010
Dát tip
...muzu intimni otazku?-kdyz jsi teda osetrovala i ty havirske kluky? ...napisu to radsi neviditelnym pismem .../ /- je to pravda?:-)

..se víí..moorganku..jsem taková havířská holka...))) ..podobraz bývám..nadobraz ani ne..čéče..:)))

moorgaan
17. 11. 2010
Dát tip
sem si myslel, ze ten mour neni jen tak:-)) ...samozrejme, ze to tak muze byt, jen jsem nahodil par rozporuplnosti-ne z nejakeho musu, ale z pochybovacnosti... ...kazda basen musi byt presvedciva hlavne ve faktech, ta by se mela shodovat se skutecnym obrazem i kdyz tam muze byt nadsazka, presmycka, nadobraz, podobraz / taky nekdy byvam:-))/... ...taky sis brala chleb s uhlim do prace?.-))

..děkuji..baabo..no nevím..myslím že tu příliš zakořenil..:)

baaba
17. 11. 2010
Dát tip
...pěkný, náladový ...líbí se mi moc*** Zbejvá pět dní do důchodu ...třeba to domů stihne :)

..moorganku..tendle je rarita a diesly v dole ještě jsou..ten příběh je autentický..:) ..nevím přesně jak to funguje ale ti co nešli do penze na čas..prostě zůstali..:) .. pracovala jsem čtrnáct let na závodní ambulanci na šachtě..:) ..jinak dík..:)

moorgaan
17. 11. 2010
Dát tip
davno uz v dole nejsou diesly... Sabinov byl fakt jen pro vojenske "zlociny"... haviri chodi do duchodu v padesati -pokud byli na predku... v patnacti nesmel farat... ...ale jinak dobre napsany, zive, jako bys mela mour kolem oci:-))

..které velmi..berbíku?

Honzyk
17. 11. 2010
Dát tip
...to já nikomu, počkej, pošlu ti zprávu....

..dobrý..honzyk..fakt jsem ti za to vděčná..že mi nemažeš med kolem huby..to myslím vážně..:)

Honzyk
17. 11. 2010
Dát tip
kluky do toho netahej, mazat med kolem huby ti nebudu : neni to dobrý, snad jen název přitažlivej....

..díky..snotíku..jj..je s něma bžunda..:))

..no..Jaro..to je právě to..je to rarita..:) ..s tím zařazením právě nevám..:) ..honzyk..nj..kvůli klukům seš rozčílenej a mi pak nadáváš..:)) ..no..sem se snažila tomu dát grafický kabátek a nepsat zbytečnosti..:no..:)) ..a ty.. že odflákla..:))

Honzyk
17. 11. 2010
Dát tip
...si to vyruš sama - mohli by kluci, ale vůbec nepřišli domu....ale co, venku je teplo, mám tady pro ně připravený nějaký vyžebraný svetry z Naděje. ----.."snažila"...jak se můžeš, když píšeš, "snažit?"...Buď básnička přijde, nebo ne, nejsme přece ve škole, do prdele:DDD

..dík..daddy..:) ..honzyk..jsem, se fakt snažila..:) ..no,,ten název mohu vymazat..když ti to tak vadí..:) ..nj..když to tam vynechám..nebude mi to nijak pasovat..fakt jo.. ..kde bys to teda vyrušil?

Honzyk
17. 11. 2010
Dát tip
...proč, do prdele, vopakujeje skoro všici názvy eštěš před textem a zatahujete tqak tuční brzdu ???().....a škrtat by se dalo..."tak co, už v důchodu?...třeba...."jsi" nikdo neřekne, myslim....ale nevíc je tady omílaný "domů" a "do Krkonoš" : když člověk řekně s naléhavostí, jak předpokládám, DOMŮ.... tak jednou, zvlášť v psaným slově, a šlus....je to vodfláklý , šepot....

daddy
17. 11. 2010
Dát tip
**

..Evi..je šťastný..je..:)..děkuji..:) ..Edmunde..díky ti..:))

Adamova Eva
17. 11. 2010
Dát tip
i smutný život je život, možná že je šťastný :O( ***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru