Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lehké zirkonové rozhodnutí

24. 11. 2010
20
24
2666
Autor
Impresse

 

 

Zirkon

zirkon

To slovo mi zní.

Průzračně, svěže, tajemně, mladě… se s ním mazlím.

Nosím ho v sobě, to slovo a kamínek v prstýnku.

Tak paní, paní, jakou si vyberete?

Kombinovanou, porcelánovou…zirkonovou. Krásně mi to tady šroubuje do hlavy a úměrně tomu je i cena úžasně vyšroubovaná. Zdá se, že má ústa, pane, budou čím dál dražší. Že by chladně průhledná, svěží, neokoukaná? O blýskavý úsměv s těžkými kovy, zatím ještě skutečně nestojím, tady je to jasné. A porcelán v sobě skrývá takovou jistotu usedlosti, nic překvapivého. Už…

Váhám a váhám. Porcelánovou nebo zirkonovou korunku, princezno?

 

Můj československý lékař zatím studuje sestřičku a její rajcovně, ale nedokonale skryté tetování – motýl nebo květina, to je velmi důležité vědět a lechtivý hovor je na světě. Má chuť ho studovat (to tetování), má chuť studovat ji. Toto tak skvěle a dokonale funguje…

 

Ale už mi s bezchybným úsměvem spěchá na pomoc, aby zkrátil tu mou chvíli…váhání.

 

Hádam, zirkonová, to je snád zbytočný prepych. Ačkoli, zaťal je to pre mňa záhadou, žádají si ju najme ženy po čtyricítke. Neviem, ale, niečo mi napovedá, že pre manžela to nebude…

 

Tak.

A teď kterou? Ta zirkonová  průzračnost prý není pro manžela… snad, jen blýskavý úsměv, ten levnější by stačil?

 

A nebo… co takhle radši – jemného motýlka lehce nad kotníkem?


24 názorů

StvN
28. 11. 2010
Dát tip
Napsané to je celkem i čitelně, ale jinak obsahově trochu zopačitě, jako by autorka nevěděla, jestli ji popuzí zášť k něčemu nebo vůle k něčemu. Je důležité vědět, proč píšu to, co píšu a když to autor neví, tak text to také neví a čtenář nakonec také ne. Trochu se ukazuje, že ta jakoby poesie všedního dne je prostě všední a bez nějakého nadhledu nebo schopnosti všímat si detailů, bez schopnosti ukazovat i jiné stránky, jde jen o takové babské povídání "poslechnětě holky, co se mi dneska stalo". Pro mě to je málo. Obsahově bohužel dosti ploché.

Diana
28. 11. 2010
Dát tip
:-)*

Ferry
27. 11. 2010
Dát tip
do pusy stačí syndetikon, zirkon do prstýnku *

Alessa
25. 11. 2010
Dát tip
Dyt to neni fejeton Moc se mi to libi, kdybys psala celou knihu, nejspis bych se brzy ztratila v pocitech jako se mi to stava u Hrabala. Můj tip

dadadik
25. 11. 2010
Dát tip
:)

Bíša
25. 11. 2010
Dát tip
**

Taky mi jedna korunka přibyla...a vybíral a nevěděl a zvítězila keramika... aby to nebylo vidět....:-) T.

..no..to máš recht..:))))

blbjenka
24. 11. 2010
Dát tip
..už pjekně dlouho se flákaj????

..blbjenko a co vaud a květoň?????

BigBivoj
24. 11. 2010
Dát tip
*

Robinia
24. 11. 2010
Dát tip
není nad vlastní, ty žádnou zirkonovou nevyváží :-)

Impresse
24. 11. 2010
Dát tip
tak jo :-)

blbjenka
24. 11. 2010
Dát tip
no, nejlepší jsou ty rusové, co si nechaj udělat všechny zuby zlatý a myslej si jak jim to sluší :)) miatúrka proč ne, hezkej zápisek do blogýšku, ale fejeton to neni. až tu někdo napíše pořádnej fejeton, tak bouchnu šampáňo.

Oldjerry
24. 11. 2010
Dát tip
Zirkon - to je jistota...manžel je jen možnost

a jo, jsem pako :o)

Impresse
24. 11. 2010
Dát tip
Marvine :-) za pokus to stojí, a nebo taky nestojí... aleši, byl to československý lékař... psáno výše :-) Honzyku, chodící reklama, tak to je, čest svému povolání :-) šepot - nikomu to neříkej...ele já taky! :-)))) všem Vám děkuji

..já jsem pro zirkonovou...)

Honzyk
24. 11. 2010
Dát tip
"bezchybny usmev" me srazil ze zidle...to je neco jako "zdrave zuby po cely zivot"?:DDD

to přecházení mezi češtinou a slovenštinou vzniklo náhodně nebo je to tvůrčí záměr?

A.H.
24. 11. 2010
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru