Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mikulášská

05. 12. 2010
6
4
549
Autor
Hrušková

 
 

Mikulášská


Čerti natrhli cíp středoevropské straně nebe, Mikuláše si odnesli s sebou na zem a anděl si křídlem odškrtl v kalendáři nebeském 6. prosince 400 našeho letopočtu, aby věděl, kdy Mikuláš zmizel beze stopy z nebes, a také do kdy mu bude tolerovat pozemské vycházky. Vyslal za ním jednoho svého kolegu, aby se po něm trochu poohlédl, zda nenaděluje až příliš štědře, jak mívá obvykle ve zvyku, když si dopřeje o trochu více svařeného svatovavřineckého vína. Pozemské víno Mikulášovi lehce stoupá do hlavy, neboť jej má moc rád, nejraději ve větším množství a pije jej proto zásadně z velkého kalichu. Ještěže takového Mikuláše máme, neboť dnešní doba je až příliš šetrná a musí se šetřit úplně všude. Mikuláš je tou světlou výjimkou, na kterou se může těšit ten, kdo byl po celý rok moc hodný.

 
 
Zazvonil zvonec a pohádky je konec. Tak a teď všichni do postele, nebo přijdou čerti!
 
 
 
 
 

4 názory

sharik
16. 01. 2011
Dát tip
:) T

foto
07. 12. 2010
Dát tip
milé čtení!

renegátka
06. 12. 2010
Dát tip
Četlo se mi dobře.*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru