Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Velký poprask v malém lese

08. 12. 2010
47
127
6211

 

 

 

 

Takový normální les to byl.

Jakože stromy, mech, sem tam studánka, mýtinka, no však to znáš.

Samozřejmě zvířátka.

Každý se staral o své, občas nějaká ta schůze. Všichni odkývali medvědovi, co měl na srdci a měl tam leda tak velký prd.

Co ti budu povídat, nuda k pohledání.

Až jednou, takhle po ránu, na začátku léta, přišel cizák.

Myšák to byl. Ucho trochu oškubané po nějaké rvačce, jinak fešák, to zas jo. Bylo vidět, že na sebe dbá. Kožíšek se mu jen lesknul, vousy pěkně naježené.

Zvesela si vykračoval, pohvizdoval přes rameno sukovici s ranečkem. Normálně, těžký pohodář.

Dorazil k největšímu dubu, protáhnul kosti, usadil se.

Vyndal z rance smradlavej sejra, co čmajznul na jednom statku i jal se svačit.

Ta vůně přitáhla kdekoho.

Zvířátka koukala celá zpitomělá, co je to za drzouna.

Ten dub totiž, patřil odjakživa, nepsaným zákonem lesa, medvědovi.

Drbal si na něm zablešený kožich, dával si pod ním dvacet a tak vůbec.

Myšák blahosklonně pokynul zvířátkům, otřel si tlapky do trávy, vyndal z rance nějaký papír, odkašlal si a bez úvodu začal recitovat. Nějakou báseň, těžce lyrického kalibru.

Holky okamžitě zjihly, převracely oči k nebi, chytaly se za srdce, a tak podobně. Ježková dokonce omdlela, normálně sebou švihla do trávy jako podťatá.

Chlapi znejistěli, přešlapovali, nevěděli jak se zachovat. Ono to není totiž žádná legrace. Cizák je beztak nějaký známý umělec, nedej bože vědátor!

Neradi by vypadali jako blbá nevzdělaná hovada.

„Kde najdu zdejší jádro krásou slova se zabývajících?“

Optal se libozvučně myšák.

Zvířátka na sebe koukala jako z jara květ. To se ví, bylo jim pěkně stydno.

Ani ve snu je nenapadlo zabývat se takovými volovinami. Teda, co to pleskám, samozřejmě uměním, že ano.

Joo, počkat, až na starého zajíce a ten si kvůli své zálibě zkusil své, o tom žádná.

Však už si to šine, co mu artritické nohy dovolí, hůlkou se podpírajíc.

Zvířátka si oddechla. Najednou samý úsměv a laskavé pohledy na zajíce.

„Vítám tě, vážený kolego,“ děl zajíc.

Některá zvířátka se pohrdlivě uchichtla pod vousy.

Ovšem fakt nenápadně. Přece jen, starý blázen je starý blázen a klidně má odvahu se srovnávat s kdovíjakou hvězdou.

Nahlas však ani popel.

Ti dva se objali, porozprávěli, myšák lehce, každou chvíli smích, zajíc vážně, jak se na stařešinu sluší a patří.

I založili literární kroužek.

 

Teď se teprve začaly dít věci!

 

Kdejaké zvíře zjistilo, že je prostě talent. Múzy si mohly křídla ošoupat, jak se nalítaly.

Medvěd, vracející se z potulky, koukal jako blázen, co je to za nebetyčnou drzost.

Nebyl však až takový hlupák, rychle mu naskočilo, co a jak, a pasoval se na hlavního kritika.

Už žádné nudné schůze. Každý večer diskuse o dílech.

Holky psaly hlavně poezii, se ví, že lyrickou.

Jen liška se povznesla, její díla byla cynická a pádná.

Ježková se zbláznila úplně doslova.

Nejen do poezie, ale i do myšáka.

Kašlala na rodinu, nevařila, nepoklízela, jen psala debilní básničky, plné perel, stříbrného svitu luny, diamantů a podobných kravin.

Ještě za tepla lítala s každým výtvorem za myšákem, chvějivě se tetelíc.

Myšák byl sice na rozpacích, nechtěl se jí však dotknout a pak, měla svůj věrný fanklub. Holky z její tvorby omdlévaly blahem, až na lišku, to se ví.

Chlapi psali hlavně prózu, jen vlk básnil. Ale jak!

Samé drsňárny, dokonce vulgarizmy neváhal používat a ta jeho erotika, to bylo doslova porno!

Spřáhl se s liškou, nepokrytě se posmívali tvorbě holek, hlavně ježovky. A šeptalo se dokonce, že je nespojovala jen tvorba.

 

PROBOHA!!!

 

Liška absolutně ztratila soudnost. Při čtení básní  ježule, padala dramaticky na záda, kopala do země, tlapami se držela za vyhublé břicho, vyla, chechtala se. Prostě, hnus.

Vlk neříkal nic, jen se tvářil nadmíru pobaveně a potěšeně.

Ten tam byl klid.

Vytvořily se skupinky, diskuse se každou chvíli strhla v hádku.

Medvěd z toho začal šedivět a malomyslnět.

Ježková každou chvíli brečela, jelikož její dílo bylo na pranýři den co den.

Holky ji utěšovaly, zle se mračily na posměváčky a chlapi pak doma nedostali.

Zkrátka, les byl rozhádaný, jak se patří.

Klukům by ty spory nevadily ani za mák. Naopak, vyžívali ve vymýšlení urážek, žrala je však situace u domácího krbu.

To by tak hrálo, aby kvůli nějaké pošahané literatuře nedostali, co jim ze zákona náleží a má být svaté.

A kdo za to může?

To je ovšem nabíledni, že ano.

 

Sešli se jedné noci spiklenecky u studánky, kde šeptá mech, nebo jak to je. Nadávali a přemýšleli, co jako dál.

Vtom padla ta věta: „Děkujeme, odejděte.“

Většina po sobě zmateně pokukovala, vo co jako go, kdo že má odejít.

„Myšák i zajíc, opelichanec jeden!“ Vyřkl ortel jezevec.

I bylo vymalováno.

Ráno, uměním zmožené obyvatele lesa probudil nezvyklý hluk a nezapomenutelný obrázek,  jak si to metelí myšák i starý zajíc a za nimi zuřivá banda s klacky v tlapách. Někteří jedinci posilnění hutností stáda, se nestyděli ani za vidle a jiné bodné, či sečné zbraně.

Medvěd do toho hrůzostrašně řval a ježek metal bodliny.

Tak neslavně skončilo slibné zkulturnění jednoho lesa.

Ježková se dala opět dohromady, vygruntovala, básně vyhodila se slzou v oku do krbu. No, úplně všechny ne, ale o tom, pššššt.

Opět nuda, klid a mír.

Jen se občas pošuškávalo, že liška s vlkem toho nenechali.

Marná sláva, semínko dekadence, bylo zaseto.

Jednou, zase vykvete.

A pak, běda ignorantům!

 

Co je? Snad jsi neusnul?

Se tady snažím jako nějaká Šeherezáda a ty klidně chrníš, sakra!!!


127 názorů

..JJ..porád..))

..Tangensi..děkuji za připomínky,,se budu příště fakt víc snažit.:.))

..aha.:))

Tragicus
20. 01. 2011
Dát tip
Protoze je to v PM.

..tak proč jsi to četl?..:))))

Tragicus
20. 01. 2011
Dát tip
Nemam moc rad bajky, dik tezkym pohodarum, tezkou lyricnosti apod. to bylo dokonce otravne.

..jj..bývá to tak.:))

Zajin
20. 01. 2011
Dát tip
zvířátka jsou Zvířátka!

:o))) ..nejsem.:)))))))) ..konečně konstruktivní.::))

moorgaan
20. 01. 2011
Dát tip
...debilní básničky, plné perel, stříbrného svitu luny, diamantů a podobných kravin.... - tady je cela filosofie zivota ne z lesa, ale z domacnosti- kde zenska zblbne.-)) ...jako celek to mas rozharane, ale to bude tim, ze sedis porad na Pismaku, pointa je vybrana dobre, ma to i svih a spad- akorat si uvedom, ze te ctou stale stejni a titiz ctenari a dost pouzivas stejna slova a vetna spojeni a takovi ti zrouti tvych del jako ja, tem to uz vadi, vlastne cteme porad to stejny.-))...a nebud nastvana na moji kritiku, je jeste velmi slaba- umim pridat:-))

katugiro
20. 01. 2011
Dát tip
hm. pro obveselení písmáckých kamarádek fajn. povídce měsíce by se to mělo ale vyhnout obloukem.

StvN
18. 01. 2011
Dát tip
Jestli psaní nemyslíš vážně, tak to neřeš.

:o))))..tak to je sranda..todle není vážně míněná proza..ovšem popřemýšlím nad sebou..)) ..na kila..několik tun,,ovšem to mi nepomůže lépe psát..:)))

StvN
17. 01. 2011
Dát tip
Tohle skoro vypadá tak, jako bys nebyla ani moc sečtělá. Nebo si neumím představit knihy, které zrovna čteš. Pokud je tohle od tebe vážně míněná próza, tak máš větší problém než je vypsanost.

..nj..nejsem vypsaná.. ..myslíš..že je to tím..anebo proza je pro mně území..které nikdy nezmapuju?

StvN
17. 01. 2011
Dát tip
Tak trochu školáckým, nebo spíše záškoláckým způsobem napsáno. Poučení se spíš vytrácí. Snaha o prvoplánovité zapůsobení na čtenáře jazykem a zvolenými výrazy bohužel předčila snahu o formulaci myšlenky a pointování. Škoda, že je to tak odfláklé.

--děkuji ti..Gotfrey...)

Godfrey
10. 01. 2011
Dát tip
Docela hezká analogie. Ten příznakový jazyk se mï taky docela zamlouvá. Četlo se to dobře. Zkrátka pěkná bajka. :-) *

:o)))))))))))))))))))..neee..je v poho..:))))

:))..mému kritikovi doma zase příjde všechno krátké..:))))

..tak to máš špatné..nebo dobré??? ..já ti nevím..:)))

..aale..nepodceňuj se...)))

..dě´kujiii..však ty od včerejška taky..))) ..jen jsem dnes neměla čas omrknout tvou tvorbu..:)))

:)))..díík..:)

Stařec_007
08. 01. 2011
Dát tip
Dobré :-)T

..díííky..Nello...)))

..děkuji..Winter...)

Winter
29. 12. 2010
Dát tip
Tohle je za hódně dlouhou dobu na písmáku první bajka, která funguje, jakkoliv teda její téma není moc hluboké a poučení by mohlo být přeci jen originálnější. Docela pěkně to odsýpalo, tip.

..noo..já mu to odpustím..právě kvůli těm vánocům..víš..)) ..a pak..někoho na korekci potřebuju..)))

Andyhell
22. 12. 2010
Dát tip
Zabij korektora! (Až po vánocích ale, o svátcích se vraždit nemá)

:))))))))))))))))))..nevím co ho to napadlo..)) ..já tam tolik čárek neměla..to mi tam nacpal korektor..ale měl na to málo času..no...)))

Andyhell
22. 12. 2010
Dát tip
Mno, jako taková blbinka pro pobavení, proč ne, že, i když, zviřátka v lese už jsou dost ohraný, na ně se svede kde co, politika, kultura, sex... no, zkrátka o zviřátkách už toho bylo moc, a takovéhle "podobenství" už tu taky párkrát proběhlo, leckdy vtipněji a originálněji, zkrátka žádné objevení Ameriky, tohle jsou principy, které plus mínus podobně fungují leckde a každý, kdo má aspoň trochu odstup to ví... takže nepřekvapilo, pobavilo jen mírně. Ten "žoviální" styl jakože rádoby nad věcí se mi nelíbí, takové křečovité, připomíná pubertální pózu, střídání ostentativní nespisovnosti s hyperkorektností (i jal se..., co jim po právu náleží, ten tam byl klid...) je divné, vidim v tom snahu určitou jakoželežérností zamaskovat absenci originality ve vyjadřování, obrazech atd. Diskuze se strhla v hádku mělo být asi zvrhla. Posilnění hutností stáda - cože??? Zajímavé je, že zatímco většina lidí čárky vynechává, ty je cpeš na nepatřičná místa. Sem tam se stane, ale v závěru je tento fenomén nakupen v extrémní koncentraci, až jsem chvíli uvažoval, jestli to není nějaký sofistikovaný humot:) (ale o tom, pššššt...Jednou, zase vykvete....A pak, běda ignorantům!...Prostě, hnus...bodné, či sečné ...semínko dekadence, bylo zaseto...atd.) Shrnuto - jako blbůstka fajn, ale co to toho Kamila napadlo...

:))))))..díky..Dave..:)))

..tak dík..nooo..:)) ¨..proboha opraveno..dík..:)

FAE BOMB
14. 12. 2010
Dát tip
Teď ještě, jak by to myslel... :-)) Ale tipnul jsem ti to, no...

:o))))))))))))))))))))..fakt????

FAE BOMB
14. 12. 2010
Dát tip
Indián by řekl "Ufff!"

..děkujiii..azuritku..:))

azur
14. 12. 2010
Dát tip
+++

..děkujiii...Flies..:)

:o)))))))))))))))))))

Bíša
12. 12. 2010
Dát tip
Zajímavé podobenství...

..Evi...))))))

renegátka
11. 12. 2010
Dát tip
Kdo chtěl, našel se tam.*

..díky ti ..makovečku..no..mi se ta lidovost taky líbila..:))

Makoves
10. 12. 2010
Dát tip
To mi něco připomíná. Snad si to přečtou ti správní lidé. A přímo ke stylo : je to psáno celkem lidově, čtivě.

..už nejsi?..:)

...to ano

..hele..nekecánkuj..jsi byl krapet zaraženej..:)))

...hele,není to zlé :)

..děkujiii..:))

Impresse
10. 12. 2010
Dát tip
skvěle! :-)*

..nebyla..Marku..je to bajka..:))) ..jj..na les pozor..:))

Muamarek
10. 12. 2010
Dát tip
To nebyla pohádka na dobrou noc? Že pak dotyčného (dotyčnou) budíš... Pobavil jsem se - ale budu se pomalu bát do lesa, že mě tam zkulturněj :-)) Marek

..nj..každému se to nelíbí..no..:)))

..ti ani nevím,podpůrný tip*

..Filiphe..dadi..díky..:)))

dadadik
10. 12. 2010
Dát tip
:)

Filiph
10. 12. 2010
Dát tip
Moc hezká povídka. t

..no..o mně je to taky..:))) ..jsem si to nechala opravit..interpunkci..asi špatně..:)) ..no já se při psaní bavila..byla jsem varována..že je to moc ale nedbala jsem..já dubová palice:))) ..dík za kritiku..Janino..:)

Janina6
09. 12. 2010
Dát tip
Místy docela vtipné, ale celkově mi to moc nesedlo, ono se asi nic nemá přehánět, ani ta snaha být vtipný v každé druhé, lépe první větě... A Písmák vidím trochu jinak. Tedy, samozřejmě až na "Kašlala na rodinu, nevařila, nepoklízela, jen psala debilní básničky", to můžu podepsat, to je vysloveně o mně :-) Jinak mě děsí tvé zacházení čárkami v souvětích. Sem tam nějaká chybí, ale hlavně jich fůra přebývá... dva příklady za všechny: "Jednou, zase vykvete." "Ráno, obyvatele lesa probudil..."

..oldjery..dobře děláš..:))))))))

Oldjerry
09. 12. 2010
Dát tip
Pane bože, co je to za blbost? že by i v lese měli Písmáka? no - pro jistotu dám tip, co kdyby - nemám rád vidle *

..HERO..:O)))))))))))))))))))

vyserte se na povídku měsíce tohle je povídka roku minimálně...fakt smekám (nejen svůj klobouk, ale všechno, neboť si všechny tady odhalila) ať žije striptýz :)))

..Aleg..děkujiii..:)))))

Alegna
09. 12. 2010
Dát tip
šepotko, booooombaaaaaa, doslova a myslím, že o materiál pro pokračování se Ti milerádi postarají :-))) T***********

..Juno..že by?..:)))

..cooo???????..Zboro????????????..:))))))

Zbora
09. 12. 2010
Dát tip
Co mi to jenom připomíná... :)

Honzyk
09. 12. 2010
Dát tip
:D

..nj..Honzyku..:))))))

Honzyk
09. 12. 2010
Dát tip
...jako baaba....podle mes to TAK moc chtela vtipne a trefne napsat a v y l i c i t, az ti pero spadlo do kanalu, se neuraz... +pripomina mi to, jak jsme jezdili jako maly, no, maly...17 let, do Liberce na Ypsilonku jeste z Prahy stopem (i odjinud) a hledali v jejich hrach jinotaje...si pamatuju, ze Jana Synkpova ve 12 kreslech hrala Ostapa Bendera a kdyz rekla: "Jen aby v tom nebyly zadne inDriky", jsme na to cekali jak pes na kost....tak nejak....proste nejen ze les moc nemam rad, jak jsem ti uz psal, ale todle zabydfleni, spad, proste drhne tpo, jako kdyz , jak jsme taky jako maly rikali., pada ze schodu a brzdi rohlikem..))).....to se zase nasmejes, co, sepot?.§§)))))))))

:o))))))))))))

baaba
09. 12. 2010
Dát tip
ano ...nevěřím vlastním očím :O))))) Ale už si zvykám :)

..ale čučíš stejně..baabo..že?..:o))))))))

..nostalgiku..:o))))) ..můžeš si vybrat..:)))

baaba
09. 12. 2010
Dát tip
hm... nevím, tejkonc půjdu proti davu, ale zpracování se mi nelíbí. Připadá mi to ucintaný, smíchaná spisovnost s nespisovností a sem-tam mi některá věta jaksi ční. Příklad: "Vyndal z rance smradlavej sejra, co čmajznul na jednom statku i jal se svačit." Šepotko ...čtu Tě rád, ale tohle není nic pro mě :o)

nostalgik
09. 12. 2010
Dát tip
Tak nevím, jsem zajíc, vlk nebo medvěd? Určitě ale nejsem myšák... :o))

..děkujiii..Taublíku..:))..taky zdravím..:))

Taubla
09. 12. 2010
Dát tip
MOC pěkně napsané - zdravím :) (tip)

..dík..Marve..:))

..díky..Kamile..:))) ..Květovi..děkujiiii..:))) ..děkuji vám všem..skvěle jsem se bavila..:))))

Ezopicky bajkalózní. ((-:

Avízo StvN. Ahoj, chtěl bych nominovat tuto povídku do PM. Dík...

..ahoj..Kamile..souhlasím..:)))

Souhlasí autorka s nominací do Povídky měsíce?

..kurnik..noooooo..jsem si nemohla vzpomenout..:))))))))))))))))))))))

supeeeer. jseste bych to pojmenovala poprask v PROVINCNIM lese. ;-))))) T

..tož dík..marvine..:)))

sveřep
08. 12. 2010
Dát tip
:DDDDDD šepotkooóó :DDDDDDDDDDDDD /se šťastně chechtám/

Honzyk
08. 12. 2010
Dát tip
...hele, tak naivni to je...ale jak vidim, jakou z tojho mas radost :DDD...jezis,matrja))

-...axlík..je to na hlavní straně..:.)))) ..Arnier..nestyď se..:)))

ArnieR
08. 12. 2010
Dát tip
Nádherná alegorie. Až je mi stydno:D. Děkuji za vtipný, čtivý, svěží temnoles:). Máš TIP

..díííky..Lan..no..nedotáhla jsem to..:))))) ..nejsi tam!!!!!

Lan
08. 12. 2010
Dát tip
Bajka jako když ji vyšije. Dokonce jsem se zamyslela, které z těch zvířátek...

..přesně..Honzku..:))))

Honzyk
08. 12. 2010
Dát tip
jojo, kdejaky zvire si mysli, ze ma talent...)

..Neuwe dík..sladíš mi rány co teprve pšíjdou..:)))

Neuwe
08. 12. 2010
Dát tip
tak tohle se mi líbí, uhlazeně neotřelý styl a jednoduše vyjádřenou mnohomluvnost bajky T

..parsi..díkes..jsem ráda..že ses ozval..fakt jo..:))

Parsifal
08. 12. 2010
Dát tip
Mě se nelíbí ten žoviální styl. Ovšem k zamyšlení to je, a to je dobře :-)

..díkes..:o))))))

Slnko
08. 12. 2010
Dát tip
super:))))))) t

foto
08. 12. 2010
Dát tip
trefa!

100Wzarovka
08. 12. 2010
Dát tip
No šepotko, to tak nezůstane! To vsaď boty! Ještě budeme rádi, když budeme schopni chrrr, takový to bude horor! Ale ode mně T máš!

:o)))))))))))))))))..dobrý..:)))

Garay
08. 12. 2010
Dát tip
:)))))))))). Tomu se říká tít do medvědova dubu :D

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru