Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Geriatria

11. 12. 2010
9
15
2044

 

Je ráno. Začína sa presne tak ako všetky rána posledných štyridsať rokov. 

Dedko je hore už o šiestej. Vie, že aj babka je už hore, ale obaja mlčky ležia v posteli.

Dedko obzerá plafón, babka si sleduje vzory na koberci.

Pohyb v izbe nastáva o pol siedmej. Každé ráno sa vstáva o pol siedmej. Robia to tak už štyridsať rokov, tak prečo by to mali meniť.

Dedko a babka žijú spolu zo zotrvačnosti. Nikdy sa nemali radi, ale zvykli si na seba, tak prečo by to mali meniť. Vzali sa preto, lebo dedko bol mladý slobodný muž a babka bola mladá slobodná žena. Tak sa im to zdalo správne.

Dnes je utorok. V utorok babka robí na obed lievance. Robí ich každý utorok, tak si na to zvykli. Predsa to už nebude meniť. Babka nikdy nevarí omáčky, lebo dedko sa na vojne najedol omáčok dosť do konca života.

Ako vždy aj dnes je obed o dvanástej na stole. Dedko a babka mlčky jedia. Nerozprávajú sa. Nie je o čom. Už štyridsať rokov nie je o čom.

Dedko po obede číta noviny. Babka upratuje kuchyňu. Až keď uprace, konečne má čas lúštiť krížovku v Slovenke.

Večerať sa musí o šiestej. O šiestej preto, aby stihli správy o siedmej, správy o pol ôsmej a detektívku o deviatej.

Spať idú dedko a babka o jedenástej. Dedko odloží zuby do bieleho umelohmotného pohára na umývadle. Babka si protézu nevyberá.

Dedko a babka spávajú v jednej izbe. Postele stoja pri stene. Usporiadané do tvaru L.

Oproti dedkovej posteli je televízor. Na televízore je červená dečka. Je tam už štyridsať rokov.

Zajtra je streda. V stredu babka perie. Ako vždy. To bude rušný deň.


15 názorů

Irea
28. 10. 2011
Dát tip
stručné a jasné... jauvajs

Ostrich
02. 03. 2011
Dát tip
Ty jim vidíš do hlavy? Já tedy ne :-)

myšlienky mali, davno, teraz uz nie. Uz len cakaju kedy ich rozdeli smrt.

Ostrich
01. 03. 2011
Dát tip
Já bych k tomu přidal otázku: o čem ti dva asi přemýšlí? Žádné myšlenky mimo zvyk jim náhoda do hlavy nezavane? A co se stane, když zavane? Na absolutní klid duše nevěřím :-)

KILL11
19. 12. 2010
Dát tip
mně se líbí první 3 řádky. Už jsem se těšila, že tu bude něco zajímavé, ale bohužel to ustalo tak rychle, jak začalo. Nelíbí se mi u všeho věta: tak prečo by to mali meniť. Celé je napsáno popisem, jen tato věta v tom popisu jaksi nesedí. Nechala bych to na každým, ať si na tu situaci utvoří názor, když to celé chceš psát popisem,budiž, ale tou jednou větou všem servíruješ svůj pohled, který byl až doposud v popisu nestranný...a to mi fakt vadí. Ale nic si z toho nedělej, chyby tohoto typu děláme všichni, že se do toho angažujem až příliš, páč si myslíme, že by to jinak asi čitatel nepochopil...

Markel
13. 12. 2010
Dát tip
malá smrt, můj šálek, dobře napsáno - T

..uuuf.. ..oslovilo mě..přímo jsem to viděla a v duchu si říkala..díky bohu za ty komické hádky našich..:))

Ferry
12. 12. 2010
Dát tip
Název dokonale příhodný a příběh nijak truchlivý, prožít takový život, to bych si vejskala. Ovšem středeční rušný den mě dostal. :)*

suhlasim s tou opravdivostou,ale libivost by to bola velmi podivneho charakteru.

Honzyk
12. 12. 2010
Dát tip
no libivy asi moc ne, ale drsny jo, to podepisu.............

zit sa da kadejak. Clovek si proste zvykne na vsetko.

Honzyk
12. 12. 2010
Dát tip
...i tak se dá žít, jojo/*

zučastnene pozorovanie.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru