Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

První rok mého života

20. 12. 2010
1
13
2496
Autor
Kapsa

2003...

  Nevím, co se to dělo, na nic se nepamatuji. Jediné, co vím, je, že jsem chtěl ven, povolit ventil, špunt z láhve - naštěrchané, plné bublinek, začít žít. Byla, je zima, nebe je zakryto mraky, já smolař, čerstvě zamilován, opilý a znovu vzkříšen tou zrádnou opilostí, která jest jednou z těch největších; jak skvěle nedokonalý večer (kalhoty, co nepadnou mi, sako, co nepadne mi, nic není šité na míru), neviděl jsem ani jednu hvězdu na nebi, ani na zemi, jak smutné, nevzpomínám si, nevzpomínám, kdy srdce přestalo bít – nevzpomínám, jak smutné. První rok života – hned zahalen v šedi mozkové kůry, jenž skoro okamžitě kornatěla a usychala – pět a hned zas umírat; snad už posté, trochu nuda, vím, ale jisté zábavné věci nemohou přeci omrzet! Vím to, cítím se jako letnička; nevysemením – nežiji. Co bych za to dal. Kolo rulety, losy, co nikdy nevyhrají, ztracenci, vy patříte mně! Co bych za to dal.

  Láska – jaký to blud, zamilován - jaký to blud, jak pošetilé, jak bláhové, copak to jde? Nemoc přebijte nemocí – odporné. Dávej si pozor pitomče, tohle není chřipka, není to horečka, není to nic, co vypotíš za tři dny, za týden, pak hurá ven, lovit nové bacily. Odporné, člověk by řekl, já, že se poučí, ale jsem tvor, je to tvor, jenž má krátké paměti, snad i nulovou, suchou, tvrdou jak kámen (říkám ji lásko, slintám nad její fotografií, prožívám neskutečné orgie, námluvy a dlouhé předlouhé rozhovory na tak vysoké intelektuální úrovni, až hraničí s nesmrtelností – pitomče, stále tak naivní – nadávám si. Jsem snad hluchý a slepý zároveň, též bez hmatu a bez chuti, copak necítíš ten odporný tvar, tu sladkokyselou pachuť, neslyšíš jekot příšery, nevidíš ten odporný ksicht, tebou samotným připodobněn k staré rozpadající se mrtvole, copak nevidíš žádnou chybu?), nejsme sloni, ani lidé, bohužel – tak tedy, co jsme? – lze vůbec odpovědět na tak trapnou otázku? – ne, jinak bych tě dávno rozšlapal, roztrhal na kusy a tvé ostatky roznesl po nejbližším okolí. Nemiluji tě, ne!

  Tohle není vyznání lásky, doufám, že tak nezní. Toto je nářek, hluboký smutný, nechtěný nářek zvířete. Je to obraz namalován v takové rychlosti a křeči, že z jedoucího vlaku se zdá, že barvy stojí: široký štětec, já, všichni, čas; jsme na konci, zde je poslední stanice Konečná, zde jsou mé oslavy, zde se slaví mé výročí, jenž je završeno jedním trapným rokem. Hned za rohem stojí pohřební vůz s funebráky, připraven uhánět nejkratší cestou ke hřbitovu až zemřu, nezastavovat, nedívat se na strany, jet na červenou rychlostí šílence, srážet chodce, rozbíjet auta, domy, vše i ji, modlu, kterou jsem se snažil chránit ze všech nejvíce, ona je jedinečná krajina, která se neopakuje, ona je němý film, ona je… Chtěl bych ji zachovat vzpomínkám –ach jo.


13 názorů

Kapsa
08. 01. 2015
Dát tip

Eleonora,

díky za koment. Tohle dílko je dávná historie, nedávno jsem se rozmýšlel, že svá starší vložení smažu, abych tady neměl tak dlouhou tapetu, ale díky tobě si to možná ještě rozmyslím...

 

: )



Kapsa
12. 01. 2014
Dát tip

Monet: Díky


Monet
01. 01. 2014
Dát tip

Je mi jedno, zda to autor píše v opilosti, nebo ne. Občas, v návalu emocí, mi ujede "podobný těsnopis", kdy pak s odstupem cítím potřebu-a tak činním- rozsekat některá dlouhá souvětí na věty. Mě je tohle blízké. Různoslovost, živost, emoce. Autora chápu. Alkohol versus nešťastné lásky, ač bohudík mmt abstinuji, ale to je úplně fuk, jsou mi velmi blízké***


StvN
13. 01. 2011
Dát tip
Poslal. Kouknu na to, akorát mi to bude chvíli trvat.

Kapsa
13. 01. 2011
Dát tip
Nevím jestli jsem poslal avi, tak posílám... Viz výše.

Kapsa
09. 01. 2011
Dát tip
No, možná tyto dvě: první - s tou jsem nejvíce spokojený, ta druhá se zase nejvíce líbila na Písmáku. Patrový dům Nebát se průměrnosti Na zdejší poměry jsou poněkud delší...

StvN
05. 01. 2011
Dát tip
Budu rád, když mi něco sám doporučíš.

StvN
04. 01. 2011
Dát tip
Nepsal jsem, že je to marné, ale že mi to přijde "slátané", jako když se dělá koláž, ale tady to nevypadá tak dobře.

Kapsa
04. 01. 2011
Dát tip
Tak to pozor, na písmáku sleduji pozorně tvé kritiky a podle mého názoru patří zde mezi jedny z nejlepších. Tvého názoru si vážím. Jen zrovna tahle věc nemusí být tvoje nota. Zkus si přečíst i jiné věci, které jsem napsal, jestli je to ostatní taky tak ,,marné".

StvN
29. 12. 2010
Dát tip
Jinými slovy mi chceš říct, že jsem blbec:))))) Další geniální spisovatel. Klaním se.

Kapsa
28. 12. 2010
Dát tip
Taky názor. Tohle není ,,polopatický" text, kde po prvním přečtení bude vše jasné, možná se to více blíží poezii, nevím...

StvN
21. 12. 2010
Dát tip
Pravděpodobně i tenhle text je psán v opilosti. Nic ve zlém, ale přijde mi to značně slátané.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru