Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

SOSUE - SUPERJEŽIŠ

22. 12. 2010
11
11
2945

 

Motto:

sedí sosua pod sosují a naslouchá, zdali sousedi ještě vyjí...
 

Ten den nezačal tak špatně. Rozkvétaly sosue a jejich omamná vůně se nesla až . No však vy sami víte, jak je to s vůněmi.

Sosua otevřel zasklená okna, také ta potažená blánami, a ta, která byla jen dírami ve zdi nechal být, jak byla.

Nadechoval se omamné vůně a říkal si: „Dnes je den, kdy rozkvétají sosue. Nebudu nic dělat mrzkého, jen se budu radovat.“ A hned se dal do zpěvu a tance.
 

„Ó, sosue, sosue růžová, kdo tě zná, ten se má, kdo té má, ještě víc!“
 

A tančil a dupal a s radosti tloukl do všeho co mu přišlo pod ruce, čehož nebylo ovšem nijak málo, protože sosua nikdy nic nevyhodil a navíc byl sběratel.

 

Po chvíli se ale od sousedů ozvalo:“Sosuo, nemůžeš spát jako člověk? Proč máme medle poslouchati takové kakofonické něco, když unaveni po práci na loži dlíme?“

 

Zapomněl on totiž sosua, že sosue rozkvétají ve tři ráno.
 

Když tedy sousedi hulákali, podíval se na hodiny a zjistil, že na ně nevidí, neb je tma.

I zamyslil se a došel k závěru, že sousedi asi mají zavřená okna, že vůni sosuí neoceňují, ni jeho zpěvu.
 

I prošel přes svůj dvůr a nasbíral plnou igelitku... pardon.... náruč kamenů.

Došel s těmi kameny k sousedům a hle, opravdu, okna jejich zavřená.

„Otevřete okna sousedi, otevřete vůni sosuí dokořán!“ zvolal, a ihned v nadšení pro věc, počal jim okna těmi nasbíranými kameny otvírati.

„Však, jen co pocítí vůni v plné síle, sosue budou jim rázem milé!“ pomyslel si. Veršovaně, neb se pokládal za básníka.

Ale jeho plán musel mít nějakou slabinu. Snad měli všichni sousedi nos ucpaný rýmou, snad vůně uvnitř jejich příbytků, které obývali se slepicemi a kozami, přehlušila sosue.

To už se nikdy nedozvíme.
 

Nejprve začaly z oken vylétávat zpátky jeho kameny.

Ale ty mi nemusíte vracet, mám jich dost!“ opáčil sosua.
 

Kameny následovaly další předměty, jako lavór, hrnec, stolička (i s kazem), boty a sekerka.
 

Ach, jak jsou štědří, moji sousedé,“ dumal sosua. „Ještě je tančit naučím a budeme spolu žít jako v ráji!“

Jenomže sousedé nechtěli tančit, sousedé zjevně chtěli běhat.

Vyběhli ze svých domů a hnali se k sosuovi a křičeli něco jako: „Počkej, až tě chytíme!“

Ale to se takhle nehraje přece!“ pomyslel si sosua a dal se rychle do běhu, aby neprohrál.

A protože běhat uměl ještě lépe než tančit a zpívat, sousedi ho nedohonili. Vrátili se domů a zklamaně vyli, což se sosuou otevřenými okny krásně neslo.

A sosua? Přeci jen se trochu zadýchal, tak usedl pod nejbližší sosuia užíval si její vůně, až z toho celý docela usnul.

A vy byste také měli, milé děti, nebo nasbírám kameny. Dobrou noc!


 


 


11 názorů

Sebastiana
24. 12. 2010
Dát tip
To je dobrý!

Anetté
24. 12. 2010
Dát tip
to je paradni:)))

Elyon
22. 12. 2010
Dát tip
:)

ArnieR
22. 12. 2010
Dát tip
:D Bavím se. Paráda!

a nebyli to sosuedi? pěkné.

Balancuje to na pomedzí rozprávky a evanjelia podľa matúša. Celkovo je to lepšie než ten môj príbeh s rozsievačom. A veta s oknami je geniálna.

avi do soutěže

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru