Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

americká úvaha o barvách

04. 01. 2011
12
14
3021
Autor
aleš-novák

"můžete si vybrat jakoukoli barvu automobilu, bude-li to černá" Henry Ford, 1905 schwarzenegger - černý černoch volný překlad, 2011

když už mají

v Americe

za presidenta černocha

  

proč by jím nemohl být

i dvojitý černoch?


14 názorů

Toscana
19. 01. 2011
Dát tip
šmarjájozef, zase to s tím genderovým přístupem k věci tolik nepřeháněj :o))) *t

F.L.Vděk
06. 01. 2011
Dát tip
*:-) Dvojitý černoch je in, rodilý Rakušan míň.

Jo, jo.

Diana
04. 01. 2011
Dát tip
Když ne ne je v angličtině ano, není černý černý vlastně bílý?

Edvin1
04. 01. 2011
Dát tip
No jo, a zase my máme prezidenta se dvěma křestními jmény, a žádným příjmením. :-)

Alegna
04. 01. 2011
Dát tip
:-) nápadně nápadité

Prosecký
04. 01. 2011
Dát tip
Alešovo poučení je správné. Vždyť jsme před posledními americkými prezidentskými volbami u nás na Jihu říkali: Kam to spěje, máme jako kandidáty na jen - ženu (Hillary Clinton) - starce (John McCain) - a černocha (Barack Hussein Obama). A jak to bylo ve střední Evropě: (Nic)Klaus a Schweiner! Kam oni to spějí?

Taubla
04. 01. 2011
Dát tip
:)

btw: podle zdrojů blízkých současnému americkému presidentovi byli původně na Zeměkouli jen černoši. Až postupem doby se začaly rozlišovat jednotlivé typy: asijský žlutý černoch, evropský bílý černoch, americký indiánský rudý černoch atd. Jmenovaný Arnold je světlejším případem původního černocha, z nejasných důvodů se mu říká černý černoch...

Prosecký: díky za vysvětlení. Odnáším si z toho poučení...umolousanec = dvojitý černoch.

No, ale kdyby byl dejme tomu kominíkem, tak by mohl být trojitým černochem. A to se vyplatí!

Prosecký
04. 01. 2011
Dát tip
Tato hypotéza se nabízí. Toto pro Rakušany tak typické složené jméno (Weichselbaumer, Kriechstrausser, Kirchschläger etc). ve skutečnosti sestává spíše ze slov "schwarz" = černý a "Egge". Egge má několik významů: 1. polní brána - taková ta mříž s hřeby na rozbíjení hrud na zoraném poli, 2. okraj plátna - k tomu se kloním: prostě odevzdával ušpiněné plátno. Jméno by tedy znamenalo "Umolousanec".

Norsko 1
04. 01. 2011
Dát tip
nebo gorila

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru