Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prečo žobrák zostal žobrákom

04. 12. 2001
14
0
2574
Autor
Naso

Z knihy "Koniec detstva a iné pestvá" cyklus "Celkom vážne odpovede na niektoré prečo"

“Keby som bol čarodejníkom, urobil by som do neba veľkú dieru”, sníval osamelý žobrák, “a hneď by si ma všetci všimli a možno že by mi aj nahádzali nejaké mince do kobúka...” Keď žobrák dosníval a otvoril oči, zbadal, že sa mu do klobúka začali sypať hviezdy. Pozrel sa do neba a videl, že na oblohe sú diery veľké ako klobúky. Veľa, veľa dier. Do jeho klobúka sa zosypal celý vesmír, ale... Kam mu potom budú ľudia hádzať mince, keď v klobúku už miesta niet? Iný nemá. Žobrák zobral klobúk, do ktorého napršal celý-celučičký vesmír a išiel vymeniť svet za otrhaný klobúk.


Matyjustin
02. 02. 2002
Dát tip
suproš – mam to před očima – Ť

Rucho
05. 12. 2001
Dát tip
Mne kratkost poviedky vonkoncom neprekaza, je rozdiel vela hovorit a vela povedat, a Naso to vie :-)). Skvele.

Kami
04. 12. 2001
Dát tip
(*)

Siri
04. 12. 2001
Dát tip
Materulka napsala krásně..... A Naso....... obdivuji *

Astalavista
04. 12. 2001
Dát tip
Překvapilo, příjemně!* :)

Litochowitz
04. 12. 2001
Dát tip
Tý jo Naso, nějak mě to zasáhlo...T-p.

Pepo
30. 11. 2001
Dát tip
Óóó, "a išiel vymeniť svet za otrhaný klobúk". Ako Mythus: Žobrák má niečo, čo my ostatní nemáme.

hermit
30. 11. 2001
Dát tip
Mě se to moc líbí a skoro se mi zdá, že je škoda, napsat ten krásný inteligentní sci-fi náměst do tak kratičké povídky, co ty na to Naso? Nevrátíš se k tomu ještě někdy? (a souhlas s Bix) takto tip

Naso
30. 11. 2001
Dát tip
Hermit: sci-fi je môj obľúbený žáner, mám doma asi 160 kníh, ale na niečo rozsiahlejšie sa zatiaľ necítim (hoci som už napísal 3 poviedky a ďalšie témy sa mi motajú hlavou)...

Bacil
30. 11. 2001
Dát tip
*

Mythus
29. 11. 2001
Dát tip
koľkokrát máme vesmír na dosah a chýba nám len centimeter, len kúsoček, aby sme dočiahli- ani keď sa za ním poriadne natiahneme...a žobrák...

Bix
28. 11. 2001
Dát tip
Skvelé ! ( Tá myšlienka ) Mierne mi prekáža to farebné zvýrazňovanie slov a poviem Ti aj prečo - privolávaš tým totiž pozornosť na slová, ktoré sú kľúčové ( možno pre Teba )...ale myslím, že by si takéto "slová zvratu" mal nájsť každý sám :o)) A myslím, že slovo HVIEZDY tam samo vystupuje v obsahu aj bez použitia farby... Niekedy slová stačia :o))) Inak nemám celkom čo vytknúť :o) V pár riadkoch toho povieš veľmi veľa.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru